مدیر امور پالایشگاه خاتون‌آباد:

یکی از تجهیزات اساسی پالایشگاه بازطراحی و ساخته شد

کدخبر : 591508

پمپ گردش الکترولیت که یکی از اساسی‌ترین تجهیزات پالایشگاه خاتون آباد است، پس از بازطراحی کارشناسان پالایشگاه، با همت شرکت‌های دانش‌بنیان ساخته شد.

این پمپ گردش الکترولیت که به طور مکرر و ماهانه دچار خرابی می‌شد و توقف تولید و افت کیفیت محصول را به دنبال داشت،  اکنون ۱۴ماه است که بدون توقف در حال کار است.

مهندس مهدیان مدیر امور پالایشگاه خاتون‌آباد، در تشریح این خبر، گفت: ۷سال از راه اندازی پالایشگاه و فعالیت این پمپ الکترولیت میگذرد و در طول این مدت به دلیل شرایط خاص عملکردی و بلندی طول شافت، به طور میانگین ۷۰مرتبه در سال دچار بریدگی شافت می شد که این اتفاق علاوه بر هزینه ی تامین قطعات پمپ، توقف تولید و افت کیفیت کاتد پالایشگاه را در پی داشت.

وی افزود: ما برای حل این مشکل با شرکت های مختلف داخلی وخارجی متخصص در این حوزه مانند شرکتPONG YONG کره جنوبی و شرکت هایی در تبریز، اصفهان، مشهد و کرمان رایزنی کردیم اما نتیجه ای حاصل نشد.

مهدیان ادامه داد: در همین راستا کارشناسان امور پالایشگاه نسبت به اصلاح نقشه پمپ اقدام کردند و با همکاری یکی از شرکت های دانش بنیان داخلی، پمپ گردش الکترولیت پالایشگاه که یکی از اساسی ترین تجهیزات این کارخانه بود با اعتماد مجتمع مس شهربابک، به دست متخصصین و مهندسین داخلی ساخته و نصب شد وهم اکنون پس از ۱۴ماه فعالیت بدون وقفه، همچنان در حال کار می باشد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: