پتروشیمی بندر امام

برگزاری پیش همایش بین‌المللی گرامیداشت پنجاهمین سالگرد تاسیس پتروشیمی بندر امام

کدخبر : 591749

در آستانه پنجاه سالگی پتروشیمی بندر امام، سپهدار انصاری نیک، مدیرعامل این مجموعه پتروشیمی با حضور در مرکز مطالعات استراتژیک خاورمیانه، با نویسندگان مقالات و سخنرانان همایش بین‌المللی گرامیداشت پنجاهمین سالگرد تاسیس شرکت، دیدار و گفتگو کرد.

در آستانه پنجاه سالگی پتروشیمی بندر امام، سپهدار انصاری نیک، مدیرعامل این مجموعه پتروشیمی با حضور در مرکز مطالعات استراتژیک خاورمیانه، با نویسندگان مقالات و سخنرانان همایش بین‌المللی گرامیداشت پنجاهمین سالگرد تاسیس شرکت، دیدار و گفتگو کرد.

 شرکت پتروشیمی بندر امام، انصاری نیک، شاخص پنجاه ساله شدن در یک بنگاه پتروشیمیایی را بسیار مهم دانست و افزود: وقتی یک بنگاه، پنجاه ساله می شود باید دستاوردهای زیادی را از آن خود کرده باشد.

مدیرعامل پتروشیمی بندر امام افزود: خوشبختانه این شرکت در طول این پنجاه سال به دستاوردهای اقتصادی، رفاه اجتماعی، اشتغال و تکامل تکنولوژی دست یافته است.

وی با اشاره به اقدامات مؤثر و نقش قرارگاه پشتیبانی پتروشیمی بندر امام در دوران دفاع مقدس، تأکید کرد: پس از جنگ، مأموریت ارزشی شرکت، اشتغال بود که در آن زمان، حدود ۴۰ هزار نفر در دو شیفت روز و شب در این شرکت مشغول به کار بوده‌اند.

انصاری نیک خاطرنشان کرد: در بستر سازندگی و توسعه پتروشیمی بندر امام، در کنار استفاده از کمک‌های فنی شرکت‌های خارجی، بسیاری از شرکت‌های داخلی برتر صنایع نفت و گاز، شکل گرفتند.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی بندر امام با اشاره به مسئولیت‌های اجتماعی شرکت، اضافه کرد: توسعه ماهشهر در ابعاد مختلف، از ساخت جاده‌های مواصلاتی تا تأسیس و پشتیبانی از بیمارستان‌ها و حمایت جدی از طرح های محیط زیست، از اقدامات شرکت در این زمینه است.

انصاری نیک، سپس طرح بندر امام نوین را تشریح کرد و گفت: بندر امام نوین، یک شعار نیست، بلکه راهبردی توسعه‌ای است که پس از گذشت پنجاه سال از تاسیس این شرکت، محقق خواهد شد.

وی افزود: کلنگ‌زنی زنجیره کلر آلکالی در دو خط موازی به ارزش یک و نیم میلیارد دلار و افتتاح موزه بندر امام به عنوان یک پایگاه یادگیری اجتماعی و سازùمانی، همزمان با پنجاه سالگی، انجام می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی بندر امام در پایان خاطرنشان کرد: ما آماده حمایت و پشتیبانی از ایده‌های مختلف مرتبط با تاریخ صنعت، اقتصاد صنعت، تکامل تکنولوژی، ارزش های مختلف بین‌المللی و … مرتبط با بندر امام و صنعت پتروشیمی هستیم.

در ابتدای این نشست، دکتر قدیر نصری، رییس مرکز مطالعات استراتژیک خاورمیانه، ضمن ارائه گزارش از روند برگزاری همایش و تشکر از حمایت‌های بی دریغ مدیرعامل شرکت پتروشیمی بندر امام، به تولید مقالات علمی معتبر از اساتید شاخص دانشگاه های برتر، از جمله آکسفورد، صنعتی شریف، تهران، شهید بهشتی و … اشاره کرد.

گفتنی است، این همایش، هفته آینده و همزمان با برنامه بزرگداشت پنجاهمین سالگرد تاسیس شرکت، برگزار خواهد شد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: