محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین گرامیداشت سی‌ویکمین سالروز بهره‌برداری این شرکت:

رویای ما در فولاد مبارکه خلق آینده‌ای بهتر برای ایران و ایرانی است

کدخبر : 591847

تجهیز ناوگان حمل و نقل فولاد مبارکه، خرید ۵۰ دستگاه لوکوموتیو و دست‌یابی به میلیون‌ها تن ذخایر مواد معدنی طی سال‌های اخیر در فولاد مبارکه محقق شد. دغدغه دو سال پیش ما توسعه کیفی محصولات بود و امروز پروژه احداث خط نورد گرم ۲ فولاد مبارکه به سرعت در حال حرکت است.

تجهیز ناوگان حمل و نقل فولاد مبارکه، خرید ۵۰ دستگاه لوکوموتیو و دست‌یابی به میلیون‌ها تن ذخایر مواد معدنی طی سال‌های اخیر در فولاد مبارکه محقق شد. دغدغه دو سال پیش ما توسعه کیفی محصولات بود و امروز پروژه احداث خط نورد گرم ۲ فولاد مبارکه به سرعت در حال حرکت است.

تولید محصولات کیفی فولاد مبارکه به‌گونه‌ای در دستور کار قرار گرفته که طی دو سال اخیر بیش از ۲۲ محصول جدید و با ارزش افزوده بالاتر در این شرکت طراحی، تولید و به بازارها عرضه شد که یکی از مهم‌ترین آن‌ها ورق زنگ‌نزن بود و امسال تولید انبوه آن را رقم خواهیم زد.

قطعاً امروز هم که من و شما کنار این کیک تولد در حال برگزاری جشن ۳۱ سالگی این جوانِ مقاوم هستیم، همه باید آرزویی برای آیندگان داشته باشیم. باید از این اهدافی که سریع محقق می‌شود بگذریم و بلندپروازانه‌تر نگاه کنیم؛ باید رویایی را در ذهن بپرورانیم که اگر در ۳۰ سال آینده دیگرانی که نمی‌شناسیم‌شان در جشن ۶۰ سالگی فولاد مبارکه گرد هم آمدند، همین رویا را برای جشن ۱۰۰ سالگی فولاد مبارکه در ذهن بپرورانند، شاید آن رویا همین رویای فرزندان ما همچون زندگی بهتر و رفاه بیشتر و امثالهم باشد که به آن افتخار کنند و این روند ادامه پیدا کند.

اما ما امروز می‌خواهیم رویایی را مطرح کنیم که بزرگان و گذشتگان ما، امیرکبیرها، میرزاکوچک‌خان‌ها تا حاج‌قاسم‌ها و احمدی‌روشن‌ها در ذهن داشتند. ما باید چنین رویای بلندی را در ذهن بپرورانیم، رویایی که جمع رویاهای گذشته، حال و شاید آینده باشد. امروز در این جشن بزرگ و در این مکان که دیواره‌های آن خاطرات بسیار بزرگی را در ذهن دارد و خشت‌خشت آن معنای اراده‌‌های ستُرگ و فولادین را درک کرده، ۳۱ سال جشن تولد این مجموعه در همین مکان برگزار شده و اغلب رؤسای جمهور کشور در این مکان حضور پیدا کردند؛ این مکان برای ما یک مکان مقدس است چراکه برای انجام بزرگ‌ترین کارها و بیان مهم‌ترین حرف‌ها در همین‌جا گرد هم آمدیم و رویاها و آرمان‌های زیادی را پروراندیم و از آن‌ها صحبت کردیم.

حال این سوال مطرح است که رویای ما چیست؟ رویای ما برای آینده جوان قهرمانی به نام فولاد مبارکه، همان خلق آینده‌ای بهتر برای ایران و ایرانی است. "خلق آینده‌ای بهتر" یک جمله یا چند کلمه کوتاه نیست بلکه یک رویای پویاست، رویایی که در آن پویایی، رشد و تعالی نهفته شده. واژگانی است که اگر جشن ۱۰۰ سالگی فولاد مبارکه هم برگزار شود، می‌تواند رویای آن زمان باشد. تصور کنید در سال ۱۴۷۱، چنین جشنی شاید در چنین سالنی برگزار می‌شود و تقریباً هیچ‌یک از ما زنده نیستیم و اثری از آثارمان نیست و نوادگان ما نیز شاید یادی از ما در ذهن نداشته باشند و دیگرانی بر صندلی‌های ما تکیه زده‌اند که ما آن‌ها را نمی‌شناسیم. شاید آن روز عده‌ای در همین سالن تصاویر امروز ما را تماشا خواهند کرد و صحبت‌های امروز ما را بشنوند و قطعاً ما در برابر آن آینده مسئولیم، آینده‌ای که خودمان نخواهیم دید، خوشا به سعادت کسانی که آینده‌سازند، خوشا به سعادت کسانی که تاریخ‌سازند و نه جزئی از تاریخ.

خوشا به سعادت کسانی که آینده‌ساز و آینده‌نگر هستند. ما بر آنیم که اول به خود و سپس به آیندگان خود مدیون نباشیم. امروز درصدد برگزاری یک جشن ساده نیستیم و نسبت به آیندگان و فرزندانمان مدیونیم. یقیناً امثال طیب‌نیاها بدون اراده‌‌های شما هیچ‌کاری نمی‌توانند بکنند. اگر هم‌اکنون هم به لطف خدا طی سال‌های اخیر اتفاقاتی افتاده، همه به همت و توانمندی یکایک شما بوده و ما روی اراده‌‌های پولادین کارکنان فولاد مبارکه حساب باز کرده‌ایم.

ما برای خلق آینده‌ای بهتر علاوه بر همت و اراده‌‌های شما، به مفاهیمی همچون فولادیاری، فولادبانی و فولاداندیشی شما نیز نیازمندیم. ما برای پیشران بودن در مسیر سبز تعالی باید نوآوری مسئولانه داشته باشیم؛ ما برای خلق آینده‌ای بهتر هم‌قسم می‌شویم چراکه همه‌چیز در این کلام و جمله نهفته است. به احترام آیندگانی که قرار است جای من و شما بنشینند و رفتار امروز ما را قضاوت کنند، روی پای خود می‌ایستیم، هم‌عهد، هم‌پیمان و هم‌قسم می‌شویم تا بر عهد خود برای خلق آینده‌ای بهتر برای ایران و ایرانی استوار هستیم.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: