در آستانه انجام یک عرضه اولیه جدید در فرابورس مطرح شد؛

ورود فنر پارس به بازار سرمایه با هدف شفافیت و نقدشوندگی

کدخبر : 592357

ظرفیت‌ها، صورت‌های مالی و طرح‌های توسعه‌ای شرکت پارس فنر در که در صف عرضه اولیه فرابورس قرار دارد، امروز طی یک نشست خبری در فرابورس برای اصحاب رسانه و عموم مخاطبان تشریح شد.

ظرفیت‌ها، صورت‌های مالی و طرح‌های توسعه‌ای شرکت پارس فنر در که در صف عرضه اولیه فرابورس قرار دارد، امروز طی یک نشست خبری در فرابورس برای اصحاب رسانه و عموم مخاطبان تشریح شد.

فرابورس ایران، محمدرضا پیروز هاشمی مدیرعامل شرکت پارس فنر در ابتدای این نشست خبری هدف اصلی ورود فنر پارس در نماد فنر به فرابورس را افزایش شفافیت و نقدشوندگی عنوان کرد و گفت: امکان برخورداری از بخشودگی مالیاتی، استفاده از وثیقه گذاری و اخذ تسهیلات در شبکه بانکی و همچنین استفاده از مزیت‌های تامین مالی از بازار سرمایه به منظور اهداف توسعه‌ای و افزایش تولید از دیگر اهداف شرکت پارس فنر برای حضور در بازار سرمایه است.

پیروز هاشمی به معرفی ۴ شرکت گروه پارس فنر پرداخت و گفت: شرکت دانش‌بنیان پارس فنر که در زمینه تولید انواع فنرهای تخت مورد کاربرد در وسایل نقلیه موتوری و صنایع ریلی فعالیت می‌کند، شرکت مادر است. سه شرکت دیگر نیز شامل فنرسازی خاور، کیمیا فولاد آریا و فولاد صنعت ساپرا هستند.

مدیرعامل پارس فنر در خصوص تاریخچه تاسیس پارس فنر، گفت: این شرکت در سال ۱۳۶۳ با مجوز تولید ۳۵۰۰ تن انواع فنر تخت خودرو تاسیس شده و در سال ۱۳۶۷ به بهره‌برداری رسید ضمن آنکه در سال ۱۳۸۳ افزایش ظرفیت تولید به ۱۰ هزار تن در سال را رقم زدیم و در سال ۱۳۹۵ نیز اقدام به خرید ۵۴ درصد از سهام شرکت فنرسازی خاور از شرکت ایران‌خودرو کردیم.

به گفته وی در سال ۱۳۹۸ ظرفیت تولید پارس فنر به ۱۵ هزار تن در سال افزایش یافت و در سال ۱۳۹۹ نیز شرکت کیمیا فولاد آریا جهت تولید شمس و مواد اولیه فنر تخت به بهره‌برداری رسید.

وی اضافه کرد: همچنین در سال ۱۴۰۱ شرکت فولاد صنعت ساپرا برای تولید انواع متعلقات فنر از سوی فنر پارس خریداری شد.

اخذ تاییدیه دانش‌بنیان از معاونت علمی و فناوری

پیروز هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود از اخذ تأییدیه شرکت دانش‌بنیان نوآور از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در سال جاری خبر داد.

مدیرعامل پارس فنر در ادامه این نشست خبری در خصوص محصولات تولیدی این مجموعه بیان کرد: محصولات گروه پارس فنر شامل انواع فنر تخت ساده، پارابولیک و پارابل لنکر، انواع فنرهای لول خودرو و انواع فنرها و پابند صنایع ریلی هستند.

به گفته وی با توجه به فرایند ۱۱ مرحله‌ای تولید محصولات صنعت فنرسازی، در شرکت پارس فنر انعطاف‌پذیری خط تولید وجود دارد‌.

پیروز هاشمی با اشاره به اینکه سهم فروش بازار یدکی پارس فنر ۷۰ درصد است، گفت: این شرکت همچنین ۱۳۰ نماینده انحصاری فروش در سطح تمامی استان‌های کشور دارد.

طرح‌های توسعه‌ای در دست اقدام

لیلا سلبعلی زاده عضو هیات مدیره شرکت پارس فنر در نشست خبری ویژه معرفی سهام این شرکت به تشریح طرح‌های توسعه‌ای پرداخت و گفت: طرح توسعه شرکت پارس فنر برای افزایش سطح انبارهای تولید و اداری با بودجه ۲۵ میلیارد تومانی در نظرگرفته شده است.

وی افزود: همچنین ۲۴۸ میلیارد تومان برای راه‌اندازی پروژه سایت ۳ شرکت کیمیا فولاد پیش‌بینی کرده‌ایم که در حال انجام است.

به گفته سلبعلی زاده طرح توسعه شرکت فولاد صنعت ساپرا نیز با بودجه ۲۴۷ میلیارد تومانی شامل ساختمان، تجهیزات و ماشین‌آلات در حال اجراست.

جزئیات گزارش ارزش‌گذاری سهام فنر

آزاده شکری، مدیر ارزش‌گذاری تامین سرمایه دماوند نیز به عنوان نماینده ارزش‌گذار سهام این شرکت اظهار کرد: سرمایه شرکت فنر پارس ۲۵۰ میلیارد تومان بوده و موضوع فعالیت نیز تولید انواع فنر خودرو با ظرفیت ۱۵ هزار تن فنر در سال است.

شکری با اشاره به اینکه رشد درآمدهای عملیاتی فنر پارس در ۱۴۰۱ نسبت به سال قبل حدود ۱۰۰ درصد بوده است، افزود: حاشیه سود شرکت نیز در سال ۱۴۰۱ حدود ۳۷ درصد بوده است.

وی در ادامه به معرفی شرکت‌های زیرمجموعه فنر پارس پرداخت و افزود: مالکیت ۵۴ درصدی شرکت فنرسازی خاور در اختیار فنر پارس است و محل کارخانه آن در ساوه قرار دارد. درآمدهای عملیاتی این شرکت در سال ۱۴۰۱ حدود ۱۲۰ درصد نسبت به سال قبل رشد داشته است.

به گفته مدیر ارزش‌گذاری تامین سرمایه دماوند شرکت کیمیا فولاد آریا که مالکیت ۹۸ درصدی آن در اختیار فنر پارس است نیز سرمایه ۴۰ میلیارد تومانی دارد و با ظرفیت تولید ۱۰ هزار تن انواع مقاطع فولادی آلیاژی فعالیت می‌کند.

شکری افزود: شرکت فولاد صنعت ساپرا هم با سرمایه ۴۰ میلیارد تومانی در ساوه قرار دارد و مالکیت ۹۸ درصدی آن متعلق به فنر پارس است.

شکری در ادامه با تشریح مفروضات ارزش‌گذاری شرکت پارس فنر، عنوان کرد: با توجه به اینکه پارس فنر مالکیت سه شرکت را در اختیار دارد، ابتدا صورت‌های مالی و روند سودآوری این شرکت بررسی شد.

وی در خصوص پیش‌بینی نرخ تورم اظهار کرد: نرخ تورم نیز برای سال ۱۴۰۳ معادل ۳۰ درصد و از سال ۱۴۰۴ تا ۱۴۰۶ رقم ۲۵ درصد برای هر سال پیش‌بینی شده است. نرخ فروش هر تن فنر تخت برای سال ۱۴۰۲ نیز ۸۱ میلیون تومان برآورد شده است.

مدیر ارزش‌گذاری تامین سرمایه دماوند در نهایت با اشاره به اینکه از ۵ روش‌ شامل روش‌های تنزیل سود تقسیمی، تنزیل جریان‌های نقدی آزاد شرکت، تنزیل جریان‌های نقدی آزاد سهامداران، ضریب قیمت به سود هر سهم و خالص ارزش روز دارایی‌ها در ارزش‌گذاری سهام شرکت فنر پارس استفاده شده است، اعلام کرد:

بر اساس میانگین این روش‌ها مبلغ ۱۹۷۰ میلیارد تومان ارزش برآوردی شرکت پارس فنر بوده و ارزش هر سهم با لحاظ ۲۵۰۰ میلیون سهم یک هزار ریالی این شرکت ۷۸۸ تومان (۷۸۸۱ ریال) برآورد شده است.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: