مدیر گمرک سازمان منطقه آزاد قشم؛

تراز تجاری قشم بیش از ۲۶۹ میلیون دلار شد

کدخبر : 592893

مدیر گمرک سازمان منطقه آزاد قشم از تراز تجاری مثبت 269 میلیون دلاری این منطقه آزاد از ابتدای سال تا پایان دی ماه خبر داد.

محسن رضایی‌فر با بیان این مطلب، گفت: از ابتدای سال جاری مجموعا بیش از ۴۱۲ میلیون دلار صادرات و صادرات مجدد در منطقه آزاد قشم صورت گرفته است.

رضایی‌فر ادامه داد: از این میزان بیش از ۳۱۵ میلیون و ۸۷۹ هزار دلار مربوط به عملکرد حوزه صادرات از محل تولید در منطقه آزاد قشم به خارج از کشور می باشد.

به گفته وی؛ همچنین از ابتدای امسال تا پایان دی ماه، بیش از ۹۵ میلیون ۱۷۳ هزار دلار صادرات مجدد در این منطقه آزاد انجام شده است.

مدیر گمرک سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به واردات قطعی ۱۴۶ میلیون و ۲۹۰ هزار دلاری از ابتدای سال جاری، افزود: تراز تجاری منطقه آزاد قشم در این مدت به مثبت ۲۶۹ میلیون دلار رسید.

رضایی‌فر خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری میزان صادرات از محل تولید به خارج از کشور و صادرات مجدد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته به ترتیب ۸۸ و ۲۴۰ درصد رشد داشته است.

مدیر گمرک سازمان منطقه آزاد قشم در پایان گفت: اصلی ترین شرکای تجاری منطقه آزاد قشم کشورهای امارات متحده عربی، عمان، سومالی، قطر، هنگ کنگ، عراق و سریلانکا و قیر نفت، سیمان پاکتی، سیگار، ادکلن و ماهی خشک مهمترین محصولات صادراتی این منطقه را تشکیل می دهند.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: