شیخ حسینی مدیرعامل بانک توسعه تعاون:

آمیزه ای از سرعت و کیفیت خدمات در افتتاح یکی از طرحهای مورد حمایت بانک توسعه تعاون

کدخبر : 593448

​بانک توسعه تعاون در مسیر واقعی حمایت از تولید در مدت کمتر از یک سال یکی از مصوبات مهم سفر دولت به استان بوشهر را با سرمایه گذاری 1200 میلیارد ریال و تسهیلات 600 میلیارد ریالی بخش ثابت از منابع داخلی بانک با اشتغال زایی 38 نفر عملیاتی نمود و آمیزه ای از سرعت و کیفیت را در ارائه خدمات بانک متبلور نمود.

شیخ حسینی افزود: واحد تولیدی پرورش مرغ مادر با حمایت موثر بانک توسعه تعاون به مرحله بهره برداری رسیده است.

مدیرعامل بانک توسعه تعاون با اشاره به ایام الله دهه فجر این دهه را یادآور حادثه ای عظیم و پیروزی انقلاب اسلامی دانست و گفت پیروزی انقلاب سرآغاز بسیاری از تحولات مثبت در منطقه بوده است، جهادگران اقتصادی و مدیران خدمتگزار می توانند با تدابیر و اقدامات موثر موجبات فعالیت سالم مردمی در عرصه های اقتصادی و اجتماعی فراهم آورند.

شیخ حسینی تصریح نمود: به فرموده حضرت امام (ره)، شأن مدیران در خدمتگزاری به مردم است، لذا هر چه فعالیت‌های مدیران منجر به فعالیت تولیدی و تسهیل شرایط ایفای نقش کارآفرینان و عموم مردم شود و موجبات اشتغال را برای جوانان عزیز جویای شغل را در استانها فراهم آورند، دستاورد واقعی فعالیت مدیریتی حاصل شده است. عمده وظایف مسئولین فراهم سازی شرایط مناسب برای حضور آحاد مردم و بخش تعاونی و بخش خصوصی در عرصه اقتصادی است. اگر در همه عرصه های اقتصادی هماهنگی و دلسوزی و تعهد میان دستگاهها اجرایی برقرار باشد، پروژه های تولیدی بیشتری در سطح استانها و ملی قابلیت راه اندازی پیدا خواهند نمود.

این مقام بانکی افزود: استان بوشهر از سالیان قدیم در بازرگانی و تجارت شهره بوده است اما با نیازسنجی مناسب که برای این منطقه پرظرفیت صورت گرفته امروز شاهد تکمیل حلقه های یک زنجیره کامل، ایجاد واحد تولید مرغ مادر، جوجه یک روزه و پرورش مرغ گوشتی برای منطقه جنوب هستیم که خوشبختانه با حمایت مالی و اعتباری بانک توسعه تعاون از این کارآفرین تلاشگر، این واحد تولیدی که در این منطقه نیاز آن احساس می‌شود ایجاد شده است. این طرح نمونه ای موفق از کار و تلاش بنگاه داری غیر دولتی است.

وی در خصوص ابعاد پروژه گفت: این پروژه با عاملیت بانک توسعه تعاون با پرداخت ۶۰۰ میلیارد ریال تسهیلات از محل مصوبات سفرهای استانی رییس جمهور است که به خوبی نیازسنجی و هدایت شده است. از دستاوردهای خوب دولت سیزدهم، بهره برداری از طرحهای مصوب سفرهای استانی است که همگی هدفمند و با برنامه صورت پذیرفته و عمدتا در طرحهای مصوب، هدف به خوبی مورد اصابت قرار گرفته و اشتغال مناسبی ایجاد شده است.

شیخ حسینی خاطر نشان کرد: استان بوشهر در پرداخت تسهیلات تکلیفی و اجرای مصوبات سفرهای استانی رییس جمهور و هیات دولت پیشتاز است، این نشان دهنده عزم و اراده جدی دستگاههای اجرایی استان از جمله بانک توسعه تعاون برای تحقق اهداف راهبردی دولت در حوزه اقتصاد و اشتغال است.

این مقام بانکی یادآور شد: ظرفیت های بالای صنعت و معدن ، کشاورزی، دامپروری،شیلات، زراعت، باغداری، بازرگانی و خدمات در همه زیر بخش های اقتصادی در سراسر کشور وجود دارد، چنانچه طرحها و پروژه های اقتصادی مطابق مزیت های هر منطقه جغرافیایی و هر استان توسط مردم و با سیاست گذاری و حمایت دولت و بانک ها راه اندازی شود، پیشرفت اقتصادی کشور با روند بهتری دنبال می شود.

وی بیان داشت: بانک توسعه تعاون به عنوان بانک مردمی که بر اساس سیاست های ابلاغی اصل ۴۴ قانون اساسی به فرمان مقام معظم رهبری تاسیس گردیده است، این بانک فاقد بنگاه اقتصادی است و تمامی شرکتهای تابعه نیز در تکمیل خدمات بانکی به جامعه هدف مشغول فعالیت هستند، این بانک مشکل بنگاهداری ندارد، که این مساله بنگاهداری بانک ها از دغدغه های مقام معظم رهبری بوده است.

مدیر عامل بانک توسعه تعاون تاکید نمود: ما اعتقاد داریم که بانک ها باید به بخش خصوصی و تعاونی خدمت کنند، نه این که با بخش خصوصی رقابت کنند. مدیریت بانک در استان نیز عملکرد خوبی برای تسهیل‌گری و ارائه خدمت به مردم داشته است. مدیریت فعلی استان بوشهر از بهترین مدیریت های استانی بانک در سطح کشور محسوب می‌شود،پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به معرفی شدگان کمیته امداد امام ، بهزیستی، فرزندآوری، ازدواج جوانان و ودیعه مسکن در این استان در حد صد در صدی اجرایی شده است. در حوزه تسهیلات تبصره ۱۸ نیز استان بوشهر عملکرد ۸۰ درصدی و در مشاغل خانگی نیز عملکرد ۹۰ درصدی حاصل شده است.

شیخ حسینی در تحلیل شبکه پولی و بانکی کشور افزود: یکی از سیاست های بانک مرکزی جلوگیری از خلق نقدینگی بی رویه و غیر موثر و کنترل تورم است. یکی از ابزارهای مورد استفاده نیز سیاست های درست در پرداخت تسهیلات است. از سویی رشد تولید نیز در دستور کار نظام اقتصادی کشور و بانک مرکزی است، بانکها باید در این به ظاهر تناقض و دوگانگی پرداخت بی رویه تسهیلات که باعث رشد نقدینگی می شود و کنترل تورم که خود حاصل رشد نقدینگی است طوری عمل کنند که منابع و نقدینگی آنها در حمایت از تولید و بخش واقعی اقتصاد متمرکز گردد تا با رشد تولید در بازار رشد سمت عرضه حاصل می شود و در نهایت ان شالله شاهد رشد اقتصادی و مهار تورم باشیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: