مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران :

​چتر حمایتی بیمه سلامت برای بیش از چهل و پنج میلیون ایرانی

کدخبر : 593574

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: حدود ۴۵ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در کشور از خدمات بیمه سلامت بهره‌مند هستند که از این تعداد حدود ۱۲ میلیون نفر در پنج دهک جامعه در دولت مردمی رایگان بیمه شدند و از خدمات بستری و سرپایی استفاده می‌کنند.

محمد مهدی ناصحی در نشست خبری به مناسبت دهه فجر افزود: تاکنون ۲ میلیون بیمار خاص و صعب‌العلاج نشان‌دار شده‌اند و از پوشش خدمات درمانی و دارویی صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج استفاده می‌کنند و بیش از یک‌ هزار و ۹۵۰ دارو پوشش بیمه‌ای دارند. همچنین تعداد ۳۲۰ داروی پرتکرار بیمه نبود که امیدواریم با تأمین منابع از سوی سازمان برنامه و بودجه زیر چتر حمایت قرار گیرد.

وی با بیان اینکه تورم در حوزه درمان بیشتر است، افزود: بسیاری از تجهیزات دارویی نیاز به مواد اولیه دارد. تغییر نرخ ارز باعث تأثیرگذاری در این حوزه می‌شود و متأسفانه قیمت تمام شده در حوزه سلامت پوشش مناسب داده نمی‌شود و پوشش بیمه‌ای در بخش دولتی و خصوصی کافی نیست.

وی تصریح کرد: تعرفه ۴۶ درصدی خدمات پزشکی مصوبه شورای‌عالی بیمه به دولت ارائه شده است و نسبت به افزایش این نرخ نظر مثبت داریم.

دریافت ۹۰ درصد بودجه صندوق حمایت از بیماران صعب‌العلاج

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: هفت هزار میلیارد تومان، بودجه صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج است که ۹۰ درصد اعتبارات از سازمان برنامه و بودجه دریافت شده است و برای هزینه درمان بیماران پرداخت می‌شود.

 وی با اشاره به افزودن ۱۵ نوع بیماری جدید به این صندوق اظهار داشت: با این اقدام سعی داریم پرداختی از جیب مردم کاهش یابد. داروها قیمت‌های بالایی دارند و ۶۰ قلم دارو از جمله داروهای روانپزشکی، قلبی و عروقی در صندوق صعب‌العلاج تحت پوشش بیمه قرار گرفتند.

تعیین سرانه بیماری‌های دهان و دندان برای افراد زیر ۱۸ سال

ناصحی درباره خدمات دندانپزشکی گفت: در نظر داریم خدمات دندانپزشکی را در بیمه‌های پایه قرار دهیم. با توجه به گسترش بیماری‌های دهان و دندان سعی داریم با تأمین منابع، در این زمینه سرانه‌ای برای افراد زیر ۱۸ سال تعیین کنیم و این خدمات را پوشش دهیم.

وی افزود: اکنون ۱۷ خدمت دندانپزشکی برای زنان باردار و شیرده و کودکان زیر ۱۴ سال رایگان است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: