حسین گروسی خبر داد:

نخستین شهرک اقتصاد دانش بنیان در منطقه آزاد ماکو ایجاد می‌شود

کدخبر : 593670

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت:‌ طی تفاهم‌نامه‌ای که با معاون علمی و فناوری رئیس جمهور برگزار شد مقرر گردید نخستین شهرک اقتصاد دانش بنیان در منطقه آزاد ماکو ایجاد شود.

 مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت:‌ طی تفاهم‌نامه‌ای که با معاون علمی و فناوری رئیس جمهور برگزار شد مقرر گردید نخستین شهرک اقتصاد دانش بنیان در منطقه آزاد ماکو ایجاد شود.

 حسین گروسی در آئین افتتاح نمایندگی سایپادیزل در ایام دهه مبارک فجر افزود: یکی از مهمترین برنامه‌های سازمان منطقه آزاد ماکو، حمایت از استقرار مجموعه‌های دانش بنیان در شهرک‌ها و نواحی صنعتی منطقه با هدف گسترش اقتصاد دانش‌بنیان است.

گروسی با اشاره به اینکه یکی ازشعارهای اصلی انقلاب اسلامی استقلال بود بیان داشت: در آمایشی که به منظور تصویب طرح جامع منطقه انجام شد نقشه راه و راهبردهایی که می تواند برای توسعه کشور،‌ رونق تولید، سرمایه گذاری و صادرات تاثیر گذار باشد تدوین شده است که این طرح جامع ماه گذشته در سازمان محیط زیست به تصویب رسید.

وی با اشاره به اینکه در این طرح موضوع احداث دهکده لجستیک منطقه آزاد ماکو به عنوان بزرگترین دهکده لجستیک کشور طراحی شده است افزود: این دهکده که مجهز به فرودگاه، راه‌آهن، بزرگراه،‌انبار،‌سردخانه و سایرالزامات خواهد بود در زمینی به مساحت ۱۸۲۰ هکتار احداث می‌شود و می تواند در احیای کریدور شرق به غرب که از دیرباز به بزرگراه ابریشم مطرح بوده کمک کند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو خاطرنشان ساخت: پتانسیل ایجاد هاب خودرویی در این منطقه نیز فراهم است و با انتقال تکنولوژی از یک سو و به لحاظ مزیت های منطقه آزاد و موقعیت منحصر به فرد آن موقعیت خوبی برای تولید قطعات خودرویی و خودروهای سنگین فراهم است.

گروسی، خواستار تسریع و تسهیل خدمات گمرکی بخصوص در واردات قطعات و خودروهای سنگین برای توسعه و رونق واحدهای تولیدی منطقه شد.

وی، مردم را ستون‌های جامعه برشمرد و اضافه کرد:‌ در کنار تعریف مگا پروژه هایی چون بزرگترین باغ مدرن مکانیزه غرب آسیا به وسعت ۱۰۹۰ هکتار که زمینه اشتغال ۵۰۰ نفری را فراهم می آورد باید غبار محرومیت از چهره این منطقه زدوده شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت:‌ سازمان منطقه آزاد ماکو نهضت آبرسانی به روستاهای دارای مشکل آب شرب و برچیدن مدارس کانکسی را به جد پیگیری کرده و موفقیت کامل این نهضت،  همراهی وزارتخانه ها را نیز می طلبد.

گروسی، سه سال آینده منطقه را یکی از مناطق موفق در حوزه لجستیک، تجارت، کشاورزی و معدن عنوان کرد و گفت: تفاهم‌نامه ای نیز با شرکت ماهان به ارزش ۲ هزار میلیارد تومان برای اجرای سرمایه گذاری حوزه گردشگری در حوزه سد ارس  انجام شد که چهره ای زیبا از منطقه بعنوان مقصد گردشگری ترسیم خواهد شد.

در این آئین سرمایه‌گذاری ۶۰۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی در راه‌اندازی نمایندگی سایپادیزل در منطقه آزاد ماکو به بهره برداری رسید.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: