نتایج رتبه‌بندی پژوهشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی ایران در سال ۱۴۰۱ اعلام شد:

​ارتقاء رتبه پژوهشکده بیمه و کسب رتبه پنجم در شاخص پژوهش

کدخبر : 593968

بر اساس جدیدترین ارزیابی و رتبه‌بندی پژوهشگاه‌ها وموسسات پژوهشی کشور ، پژوهشکده بیمه در سال ۱۴۰۱در شاخص پژوهش، از میان ۳۳ مرکز پژوهشی فعال در حوزه هنر و علوم انسانی در جایگاه پنجم قرار گرفت.

مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC)، نتایج ارزیابی و رتبه بندی پژوهشگاه‌ها وموسسات پژوهشی کشور در سال ۱۴۰۱ را اعلام کرد.

پایگاه استنادی علوم جهان اسلام به عنوان سومین پایگاه استنادی معتبر بین‌المللی از سال ۱۳۸۹ دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی کشور را براساس ۵ معیار «پژوهش»، «فناوری و نوآوری»، «بینالمللی‌سازی»، «اثر گذاری اقتصادی» و «خدمات اجتماعی، زیرساخت و تسهیلات»، ارزیابی و رتبه‌بندی می‌نماید.

در جدیدترین رتبه‌بندی این پایگاه در بازه زمانی ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۱، پژوهشکده بیمه در میان ۳۳ پژوهشگاه و موسسه پژوهشی برتر علوم انسانی، اجتماعی و هنر کشور در جایگاه ۱۲ام قرار گرفته و در شاخص پژوهش نیز رتبه پنجم را به خود اختصاص داده است.

بر پایه این گزارش پژوهشکده بیمه در رتبه‌بندی ۶۳ پژوهشگاه‌ کشور به صورت درهمکرد در بازه زمانی ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۱ شامل ۲۳ پژوهشگاه فنی مهندسی، ۳۳ پژوهشگاه هنر وعلوم انسانی و ۷ پژوهشگاه علوم پایه و کشاورزی، در جایگاه ۳۲ام قرار گرفته است که نسبت به رتبه ۴۴ از میان ۵۲ پژوهشگاه‌ وموسسه پژوهشی در بازه ۱۳۹۹ تا ۱۴۰۰، هشت پله صعود داشته است.

شایان ذکر است در رتبه‌بندی مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام در بازه ۱۳۹۹ تا ۱۴۰۰، پژوهشکده بیمه از میان ۲۲ مرکز پژوهشی کشور، در جایگاه ۱۷ام و در شاخص پژوهش، در رتبه ۱۹ قرار داشت.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: