چشم انداز آینده نفت مرکزی ترسیم شد؛

موفقیت در تولید و ذخیره سازی گاز ، حرکت به سمت توسعه میدانهای جدید

کدخبر : 594245

شرکت نفت مناطق مرکزی ایران کارنامه موفقی در تولید نفت و گاز و ذخیره سازی گاز طبیعی داشته با این همه مسیر و چشم انداز آینده این شرکت حرکت به سمت توسعه میدانهای جدید است.

شرکت نفت مناطق مرکزی ایران کارنامه موفقی در تولید نفت و گاز و ذخیره سازی گاز طبیعی داشته با این همه مسیر و چشم انداز آینده این شرکت حرکت به سمت توسعه میدانهای جدید است.

شرکت نفت مناطق مرکزی ایران ، مهندس مهدی حیدری مدیر عامل شرکت در جلسه پیش بینی تولید برای نیمه اول سال ۱۴۰۳ شرکت تابعه بهره بردار نفت و گاز شرق و منطقه عملیاتی سراجه قم  درباره رویکرد و چشم انداز جدید این شرکت اظهار داشت : ساختار فعالیت شرکت نفت مناطق مرکزی ایران  از تولید محور بودن به سمت توسعه محور و انجام طرح و پروژه های کلان ملی می رود. در این رابطه تطابق ، همگامی و همراهی مجموعه مدیریت و کارکنان برای دستیابی به این امر مهم حیاتی است.

مهندس حیدری مدیر عامل شرکت نفت مرکزی افزود: با همت همکاران شرکت شرق و سراجه و مجموعه مدیریت تولید در بخش ذخیره سازی رکورد بی نظیری هم در تزریق و مهم در بازتولید داشتیم که این نکته حاصل همت و هم دلی همکاران در سه شرکت زیر مجموعه و‌منطقه مهم سراجه بوده است و از مدیریت تولید و مجموعه شرکت شرق قدردانی نمود.

وی در ادامه افزود مدیریت فنی شرکت نفت مناطق مرکزی و مجموعه شرکت شرق باید ضمن مدیریت تولید  صیانتی از مخازن حتما با همین یکدلی سعی در توسعه میادین جدید در شرق کشور نمایند تا بتوانند در بحث ناترازی انرژی کمک شایانی به هموطنان عزیز در شرق کشور داشته باشند.

بر اساس این گزارش ،  شرکت بهره برداری نفت و گاز شرق مسئولیت تامین گاز استانهای خراسان رضوی ، جنوبی ، شمالی  ، گلستان ، مازندران و بخشی از استان سمنان را به عهده دارد. محدوده فعالیت این شرکت به وسعت ۲۵ در ۷۵ کیلومتر مربع است . با توجه به خصوصیات خاص میادین تحت پوشش این شرکت از نظر نوع گاز تولیدی ، قطعات و تجهیزات مورد استفاده، دوری از دیگر میادین گازی ، پیچیدگی های فنی و تولیدی ، هم مرز بودن با کشور ترکمنستان و شرایط خاص آب و هوایی ، این شرکت را به نقطه حساس و استراتژیک تبدیل کرده است. میدانهای خانگیران و گنبدلی و میدان در حال توسعه توس از جمله میادین تحت پوشش این شرکت است.

این گزارش می افزاید ، مدیر عامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران در ادامه جلسه پیش بینی تولید منطقه عملیاتی سراجه قم خاطرنشان کرد :  میدان گازی سراجه قم به عنوان نخستین مخزن ذخیره سازی گاز در سطح خاورمیانه و جایگاه حیاتی در تثبیت گاز شهر تهران و شمال مرکزی ایران به عهده دارد . در این میدان از ابتدای دوره تزریق امسال تاکنون در مجموع  ۸۱۴  میلیون متر مکعب گاز تزریق شده  و میزان گاز باقیمانده در پایان دوره تزریق در این مخزن یک میلیارد و ۱۹۱ میلیون متر مکعب  است. همچنین میزان بازتولید در مجموع ۶۰۲ میلیون متر مکعب و میزان گاز باقیمانده در پایان تولید نیز  ۵۸۹ میلیون متر مکعب است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: