مجتمع فولاد خراسان

تصویب افزایش سرمایه ۱۹۶ درصدی «فخاس» در مجمع عمومی فوق‌العاده

کدخبر : 594289

سهامداران شرکت «مجتمع فولاد خراسان» با افزایش ۴۵۰۰۰ میلیارد ریالی سرمایه این شرکت از محل سود انباشته و افزایش آن از ۲۳۰۰۰ به رقم ۶۸۰۰۰ میلیاردریال موافقت کردند.

سهامداران شرکت «مجتمع فولاد خراسان» با افزایش ۴۵۰۰۰ میلیارد ریالی سرمایه این شرکت از محل سود انباشته و افزایش آن از ۲۳۰۰۰ به رقم ۶۸۰۰۰ میلیاردریال موافقت کردند.

در نشست مجمع عمومی فوق‌العاده «فخاس» که صبح پنج‌شنبه ۳ اسفندماه، در مشهد برگزار شد، مدیرعامل فولاد خراسان در گزارشی به اعضای مجمع بیان کرد: تا کنون مصوبات افزایش سرمایه شرکت، غالبا از محل آورده یا مطالبات سهامداران بوده و‌ این برای اولین بار است که افزایش سرمایه با این حجم و به طور کامل از محل سود انباشته با تعامل سهامداران محترم صورت می‌گیرد.

طهمورث جوان‌بخت با بیان این که هدف از افزایش سرمایه، تامین مالی پروژه‌های توسعه‌ای و جبران مخارج صورت گرفته در دارایی‌های سرمایه‌ای شرکت است، تشریح کرد: پروژه «احداث تصفیه‌خانه و خط انتقال پساب شهری»، پروژه «انباشت و برداشت واحد گندله‌سازی»، مشارکت در افزایش سرمایه شرکتِ «تهیه و تولید مواد معدنی شرق فولاد خراسان» برای تسریع در احداث پروژه کنسانتره سنگان مهم‌ترین بخش‌های سرمایه‌گذاری از محل این افزایش سرمایه است.

 جوان‌بخت با بیان این که مطابق احکام مالیاتی بودجه ۱۴۰۲ مشوق‌های مالیاتی قابل توجهی برای سرمایه‌گذاری از محل سود انباشته در نظر گرفته شده و با این تصمیم از این فرصت به نفع سهامداران به بهترین شکل بهره‌گیری شد، افزود: برای نخستین بار مشوق‌های موضوع بند «ه» تبصره۲ قانون بوجه به نحو قابل توجهی مورد استفاده ساختار مالی شرکت قرار خواهد گرفت.

 پس از پایان گزارش مبسوط مدیرعامل فولاد خراسان، پیشنهاد هیات مدیره برای افزایش ۴۵هزارمیلیارد ریالی مطرح شد و نمایندگان «سازمان بورس اوراق بهادار» و «حسابرس رسمی شرکت» گزارش‌های مالی و توجیهی مربوطه و عدم مغایرت آن را با مقررات تایید کردند و این پیشنهاد به رای گذاشته شد که اکثریت قاطع سهامداران به آن رای مثبت دادند.

 شایان یادآوری است که  ۸۸.۸۹ درصد سهامداران حقوقی و حقیقی شرکت «مجتمع فولاد خراسان» در این نشست حضور یافته بودند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: