فولاد هرمزگان

جلسه شورای هم‌اندیشی پژوهش ایمیدرو در فولاد هرمزگان برگزار شد

کدخبر : 594313

جلسه هم‌اندیشی و هم‌افزایی شورای پژوهش ایمیدرو میان مدیران پژوهش و نوآوری شرکت‌های حوزه معدن و صنایع معدنی و فلزی تابعه ایمیدرو و بنگاه‌های منتخب، به میزبانی فولاد هرمزگان برگزار شد.

جلسه هم‌اندیشی و هم‌افزایی شورای پژوهش ایمیدرو میان مدیران پژوهش و نوآوری شرکت‌های حوزه معدن و صنایع معدنی و فلزی تابعه ایمیدرو و بنگاه‌های منتخب، به میزبانی فولاد هرمزگان برگزار شد.

روابط عمومی شرکت فولاد هرمزگان، در جلسه هم‌اندیشی و هم‌افزایی شورای پژوهش ایمیدرو، فرهاد فرشاد سرپرست مدیریت آموزش، پژوهش و فناوری و کارشناسان ایمیدرو، علیرضا کاظمی معاون تکنولوژی و توسعه و شاهین زارع مدیر متالورژی طراحی و توسعه محصولات شرکت فولاد هرمزگان و جمعی از مدیران حوزه پژوهش و نوآوری از شرکت‌های ملی صنایع مس ایران، آلومینیوم جنوب، آلومینای جاجرم، آلومینیوم المهدی، معدنی و صنعتی چادرملو، معدنی و صنعتی گل‌گهر، توسعه آهن و فولاد گل‌گهر، توسعه معدنی و صنعتی صبانور، اساتید داشگاهی و مراکز فراوری مواد معدنی یزد، تبریز، غرب کشور حضور داشتند.

این جلسه به صورت فصلی هر سه ماه یک بار برگزار می‌شود. در این جلسه هر یک از حضار نقطه نظرات خود را در خصوص اقدامات صورت گرفته بیان کردند و گزارش فعالیت واحدهای خود را با دیگر واحدها به اشتراک گذاشتند. در این جلسه همچنین همفکری و هماهنگی در خصوص برنامه‌های آینده شورای پژوهشی انجام می‌شود. در جلسه تاکید شد پروژه‌هایی که توسط شرکت‌ها انجام می‌شود، در پرتال آموزش، پژوهش و فناوری ایمیدرو قرار گیرد.

در این جلسه مقرر شد شرکت‌ها گزارش عناوین پروژه‌های پژوهشی و توسعه فناوری خود را در قالب یک فایل ارائه کنند و این مجموعه را در پرتال ایمیدرو یا سامانه دیگر که ایجاد خواهد شد، میان شرکت‌های عضو به اشترک گذاشته خواهد شد تا همه شرکت‌های فولادی از پروژه‌های دیگر شرکت‌ها اطلاع پیدا کنند و در صورت نیاز بهره ببرند.

لازم به ذکر بوده که جلسات شورای پژوهشی ایمیدرو سال‌ها است که برگزار می‌شود و ماحصل آن به اشتراک گذاشتن دانش و پژوهش‌های انجام شده و اجرای پروژه‌های متعدد پژوهشی در شرکت‌های فولاد و معدنی بوده است.

 

 

در این جلسه شاهین زارع، مدیر متالورژی، طراحی و توسعه محصولات شرکت فولاد هرمزگان گزارشی از عملکرد این واحد در حوزه تحقیق و توسعه، فعالیت‌های دانش‌بنیان، انجام پروژه‌های پژوهشی و ارتباط با دانشگاه‌ها ارائه کرد که به شرح زیر است:

· فولاد هرمزگان در راستای ایجاد ارزش ­افزوده، تولید ثروت، کارآفرینی، سرمایه‌گذاری و اشتغال مولد، حرکت به سمت تولید دانش‌بنیان را در دستور کار خود قرار داده و واحد تحقیق و توسعه این شرکت، با الگو قرار دادن شرکت‌های بزرگ فولادی دنیا طراحی و آماده‌سازی نظام مدیریت تکنولوژی و انتقال فناوری، همچنین تدوین نقشه راه فناوری و اکوسیستم فناوری را انجام داده است.

· فولاد هرمزگان با بهره‌گیری از توان شرکت‌های دانش‌بنیان و همکاری با پارک علم و فناوری استان هرمزگان و دانشگاه‌های معتبر، با استقرار نظام مدیریت و تکنولوژی و ایجاد تحول در نظام نوآوری، توانست موفقیت‌های متعددی همچون تولید محصولات جدید و دانش‌بنیان، اجرای طرح‌های دانش‌بنیان را در راستای کاهش مصرف انرژی، بومی‌سازی و مهندسی معکوس قطعات و تجهیزات تکنولوژیک و دانش‌بنیان کسب کند.

فولاد هرمزگان رویدادهای مختلفی را طی چند سال اخیر در حوزه‌های فناوری و نوآوری برگزار کرده است که از جمله آن‌ها می‌توان به برگزاری سه دوره کنفرانس فولادسازی و ریخته‌گری مداوم، برگزاری رویداد علم داده، برگزاری رویداد دانش‌آموزی حل مسئله صنعت و برگزاری ششمین همایش سرمایه‌گذاری شرکت‌های دانش‌بنیان موسوم به «فولادی شو» در آذرماه امسال، اشاره کرد.

در ادامه جلسه هر یک از مدیران تحقیق و توسعه شرکت‌های معدنی و فلزی گزارشی از عملکرد واحد متبوع خود را ارائه دادند و راهکارهای خود را در مورد توسعه همکاری‌ها در زمینه‌های پژوهش، تحقیق و توسعه و ارتقای همکاری‌ها بیان کردند.

 

 

فرهاد فرشاد، سرپرست مدیریت آموزش، پژوهش و فناوری ایمیدرو

فولاد هرمزگان پیشرو در حوزه دانش و پژوهش

جلسه هم‌اندیشی و هم‌افزایی پژوهشی ایمیدرو و بنگاه‌های منتخب به میزبانی شرکت فولاد هرمزگان برگزار شد. از میزبانی خوب این شرکت در برگزاری این جلسه تشکر می‌کنم. همچنین به مدیران این شرکت بابت کسب تندیس بلورین جایزه ملی تعالی سازمانی تبریک عرض می‌کنم.

شرکت فولاد هرمزگان به درستی مسائل بسیار مهمی را مطرح کرد. این شرکت چندین پروژه را با شرکت‌های دانش‌بنیان انجام داده بود که برای ما بسیار ارزشمند است. همچنین با توجه به پروژه‌هایی که این شرکت در حوزه تحقیق و توسعه انجام داده، نشان از پیشرو بودن این شرکت در حوزه دانش و پژوهش است.

درخواست ما از شرکت فولاد هرمزگان این است که با شبکه دانشی مدیران تحقیق و توسعه ارتباط خود را تقویت کند تا بتوانیم از تجارب و دانش یکدیگر استفاده و الگوبرداری کنیم. به نظر می‌رسند با روندی که در پیش گرفتیم، آینده خوبی در خصوص توسعه فناوری و انجام پروژه‌های پژوهشی کاربردی و همچنین همکاری‌های دانش‌بنیان داشته باشیم.

 

 

علیرضا کاظمی، معاون تکنولوژی و توسعه شرکت فولاد هرمزگان

پژوهش‌ها به سمت آینده‌نگری بروند

سال‌ها واحدهای تحقیق و توسعه در صنایع مختلف کار می‌کردند و نتایج و اثرات آن منجر به پیشرفت صنعت شده است. انجام پژوهش‌های کاربردی رسالت صنعت است. این یعنی صنعت پژوهش‌های خود را به سمتی هدایت کند فعالیت کسب و کار خود را آینده‌نگر همراه با نوآوری سازد. همچنین باید به پژوهش‌های خود به گونه‌ای جهت دهیم که چالش‌های آتی را با ارائه راهکارها و اتخاذ رویکردهای جدید حل کنیم. اتخاذ این راهبرد باعث رشد بهتر صنعت متناسب با آینده خواهد شد. در صورتی که پژوهش‌های کاربردی در دستور کار کارگروه‌های تخصصی قرار گیرد، قطعا صنایع با رشد و ارتقای عملکرد مواجه خواهند شد و آینده‌نگرانه‌تر به مسائل نگاه خواهند کرد.

نکته مهم دیگر این است که باید از تکرار الگوهای قدیمی و تکنولوژی‌های تکراری خودداری کنیم و نوآوری داشته باشیم. این تکرار باعث فاصله ما با صنعت روز دنیا می‌شود و متناسب با الزامات آینده نیست.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: