حضور پتروشیمی پردیس در بزرگترین رویداد علمی و فناورانه کشور:

ارائه محصول جدید پتروشیمی پردیس در کنفرانس بین‌المللی علم و فناوری خوارزمی

کدخبر : 594425

سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران سال جاری در کنار برگزاری سی و هفتمین دوره جشنواره بین‌المللی خوارزمی و بیست و پنجمین دوره جشنواره جوان خوارزمی، اولین دوره کنفرانس بین‌المللی علم و فناوری خوارزمی را در راستای بهره‌مندی بیشتر از دستاوردهای علمی برگزیدگان جشنواره‌های خوارزمی و سایر پژوهشگران در حوزه‌های مختلف علمی و صنعتی در سطح ملی و بین‌المللی برگزار کرد.

در این رویداد علمی که با محوریت هفت فناوری‌ نوظهور برگزار شد، شرکت پتروشیمی پردیس به ارائه دستاورد مهم جهانی خود در زمینه تأمین امنیت غذایی مردم دنیا پرداخت.

به گزارش روابط عمومی پتروشیمی پردیس، مدیرعامل شرکت پتروشیمی پردیس که یکی از سخنرانان اصلی این رویداد بود، در سخنانی اظهار داشت: پتروشیمی پردیس با تولید ۱.۵ درصد از کود اوره دنیا، یکی از بزرگترین تولیدکنندگان اوره و از تأثیرگذارترین شرکت ها در بخش کشاورزی و تأمین امنیت غذایی در دنیا محسوب می شود.

دکتر سیدمحمدرضا میری لواسانی افزود: ما به عنوان یک شرکت سبز و دوستدار محیط زیست به دنبال حل مشکلی بودیم که بعد از مصرف کودهای شیمیایی در سطح خاک ایجاد میشد، نیتروژنی که در کودهای شیمیایی وجود دارد باعث ایجاد اکسید نیتروژن در خاک می شود و از لحاظ زیست محیطی یک عنصر مخرب محسوب می شود.

وی گفت: در این کنفرانس که بزرگترین کنفرانس علمی کشور محسوب می شود ما محصول جدیدی با عنوان اوره کندرها و دوستدار محیط زیست ارائه داده ایم که مشکل اکسید نیتروژن را در سال های آینده حل خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی پردیس با بیان اینکه اوره کندرها به صورت تدریجی در خاک جذب می شود اذعان کرد: این محصول در مرحله پایلوت استادی است و به زودی به بازار معرفی می شود، این محصول می تواند مشکل امنیت غذایی مردم دنیا که یکی از چالش های اساسی کشورها تا سال ۲۰۵۰ خواهد بود را حل کند.

گفتنی است سخنرانی مدیرعامل شرکت پتروشیمی پردیس با موضوع نقش پتروشیمی پردیس در امنیت غذایی مردم دنیا که به زبان انگلیسی و فارسی ارائه شد مورد توجه و استقبال مهمانان خارجی و داخلی قرار گرفت.

حضور در نمایشگاه جانبی همایش، ارائه مقاله همکاران واحد تحقیق توسعه پتروشیمی پردیس درخصوص خواص و ویژگی های اوره فناورانه دوستدار محیط زیست، ارائه فهرست نیازمندی ها و توانمندی های علمی و پژوهشی پتروشیمی پردیس، معرفی بیش از چهل پروژه موفق شرکت در واحد تحقیق و توسعه، معرفی انواع اوره های ارتقاءیافته با خواص ضد کلوخگی، کندرها بودن و دوستدار محیط زیست در غرفه پردیس و انجام مذاکرات علمی و تخصصی با متخصصان و شرکت های دانش بنیان برای عقد قراردادهای پژوهشی و نوآورانه از دیگر فعالیت های پتروشیمی پردیس در طول دو روز برگزار این رویداد علمی بود

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: