در راستای تامین نیروی کار واحدهای تولیدی و خدماتی ارس؛

۲ دفتر کاریابی و مشاوره شغلی غیردولتی در منطقه آزاد ارس افتتاح شد

کدخبر : 594772

دفاتر کاریابی و مشاوره شغلی بخش خصوص با حضور معاونین اقتصادی و توسعه مدیریت سازمان در ساختمان مشاهیر آذربایجان افتتاح شد.

دفاتر کاریابی و مشاوره شغلی بخش خصوص با حضور معاونین اقتصادی و توسعه مدیریت سازمان در ساختمان مشاهیر آذربایجان افتتاح شد.

 سازمان منطقه آزاد ارس، مدیر کار و خدمات اشتغال سازمان منطقه آزاد ارس در حاشیه افتتاح این دفاتر اظهار داشت: مدیران دفاتر کاریابی و مشاوره شغلی غیردولتی با اخذ مجوز از سازمان منطقه آزاد ارس و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با طی فرآیند آزمون کتبی، مصاحبه و گزینش، شرایط احراز راه‌اندازی دفاتر کاریابی و مشاوره شغلی را کسب کرده‌اند. حجت نژادعلی هدف از راه‌اندازی این دفاتر را ارائه خدمات مشاوره و راهنمایی شغلی به جویندگان کار و کارفرمایان، ارتباط و تعامل بیشتر کارجویان با کارفرمایان، معرفی و بکارگماری کارجویان واجد شرایط در واحدهای پذیرنده و تهیه بانک اطلاعاتی حوزه اشتغال و بازار کار عنوان کرد. وی ادامه داد: امروزه مراکز کاریابی به عنوان مرکز ثقل سیاست‌های بازار کار شناخته می‌شوند و با توجه به کمبود نیروی انسانی جویای کار در منطقه، تعامل و ارتباط و جذب کارجو از شهرستان‌های همجوار از ماموریت‌های مهم دفاتر کاریابی نسل جدید است. مدیر کار و خدمات اشتغال سازمان یکی دیگر از ماموریت‌های دفاتر کاریابی را معرفی کارجویان به مراکز فنی و حرفه‌ای برای انجام دوره‌های آموزشی و ارتقای سطح دانش و مهارت‌های فنی و شغلی جهت بکارگیری در محیط‌های کاری عنوان کرد.‌ او ابراز امیدواری کرد دفاتر کاریابی نسل جدید بتوانند با بکارگیری ظرفیت‌های کاریابی مجازی و استفاده از سامانه جستجوی شغل این امکان را برای کارجویان فراهم کنند تا بدون نیاز به مراجعه حضوری، از شهرستان‌های همجوار هم تقاضای شغلی خود را ثبت و در شرکت‌های مستقر در منطقه آزاد ارس بکارگیری شوند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: