منطقه ازاد کیش

برگزاری نشست هم اندیشی تابستان ۱۴۰۳/ رحیم سرهنگی از حضور تیم مشاوران تخصصی برای توسعه گردشگری پایدار درکیش خبرداد

کدخبر : 594996

مدیرعامل سازمان منطقه ازاد کیش در نشست هم اندیشی برگزاری جشنواره تابستانی 1403 گفت: درجهت دستیابی به گردشگری پایدار از حضور مشاوران تخصصی برای اصلاح روند گردشگری کیش و برنامه ریزی بهتراستفاده می کنیم.

مدیرعامل سازمان منطقه ازاد کیش در نشست هم اندیشی برگزاری جشنواره تابستانی ۱۴۰۳ گفت: درجهت دستیابی به گردشگری پایدار از حضور مشاوران تخصصی برای اصلاح روند گردشگری کیش و برنامه ریزی بهتراستفاده می کنیم.

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، دراین نشست که با هدف هم اندیشی وبرنامه ریزی برای تابستان ۱۴۰۳ برگزارشد مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به روندی که گردشگری جزیره کیش از سالهای گذشته تا کنون طی کرده است گفت: هر موفقیتی که جزیره کیش در سالهای گذشته داشته درسایه تعامل خوب سازمان منطقه آزاد کیش با بخش خصوصی ، جوامع واصناف بوده و هرجا شاهد نزول گردشگری و رویدادها هستیم با کمی بررسی متوجه می شویم به سبب کمرنگ شدن این تعامل بوده که آمارهای کیفی وکمی گردشگری کیش با تنزل مواجه شده است.

  رحیم سرهنگی افزود: درکنار نقش حاکمیتی سازمان منطقه آزاد کیش که وظیفه دارد به درستی در حوزه های زیرساختی براساس شرایط موجود ایفای نقش کند عملکرد صحیح بخش خصوصی نیز بسیار مهم است و توسعه گردشگری پایدار جزیره کیش درگرو این همدلی وتعامل اتفاق می افتد.وی تصریح کرد: آنچه تاکنون چهره گردشگری کیش را مخدوش کرده نگاه کوتاه مدت به کسب سود و درآمد و دچار روزمرگی شدن است که نتیجه ای جز مخدوش کردن تصویر گردشگری کیش به همراه نداشته است .

سرهنگی تاکید کرد : اگر قرار است به توسعه پایدار درگردشگری برسیم باید چهره گردشگری کیش را اصلاح کنیم و حقوق گردشگران را در اولویت قرار دهیم و دراین مسیر بخش خصوصی مسئولیت زیادی برعهده دارد ما نیز دربخش حاکمیتی برای اصلاح بنیادین مشکلات گردشگری کیش درحال تلاش هستم و دست یاری به سوی بخش خصوصی کیش دراز می کنیم تا درکنارهم با اصلاح اصولی زیرساخت های نادرست ، روند رو به افول را صعودی کنیم.

وی اظهار داشت: در این مسیر از متخصصان حوزه گردشگری درکشور دعوت کرده ایم در کنار ماباشند و درجلسات آتی از حضور این مشاوران بهره می گیریم و چنانچه در این زمینه نیاز باشد از مشاوران خارجی نیز استفاده می کنیم تا با کمک و همراهی بخش خصوصی اقدامی اساسی در حوزه گردشگری کیش انجام دهیم و شاهد افزایش سبد درآمدی گردشگری جزیره کیش باشیم.

گفتنی است دراین نشست معاونان سازمان منطقه آزاد کیش ، فعالان بخش خصوصی، روسا و نمایندگان جوامع واصناف واصحاب رسانه نیز نظرات وراهکارهای خود را ارائه کردند و مقرر شد در نشست آتی با حضور مشاوران و متخصصان حوزه گردشگری کشور این نشست هم اندیشی با بررسی مشکلات وارائه برنامه های اجرایی ادامه یابد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: