بانک صادرات ایران

بانک صادرات ایران با ۱۲۰ همت سرمایه به بزرگترین بانک بورسی تبدیل می‌شود

کدخبر : 595266

​معاون مالی بانک صادرات ایران از افزایش سرمایه 457 درصدی بانک صادرات ایران تا 1200 هزار میلیارد ریال و کسب جایگاه اول این بانک در بین بانک‌های بازار سرمایه خبر داد.

​معاون مالی بانک صادرات ایران از افزایش سرمایه ۴۵۷ درصدی بانک صادرات ایران تا ۱۲۰۰ هزار میلیارد ریال و کسب جایگاه اول این بانک در بین بانک‌های بازار سرمایه خبر داد.

به گزارش روابط‌عمومی بانک صادرات ایران، سید مجتبی صالحی افزود: با نهایی شدن مراحل بعدی افزایش سرمایه بانک صادرات ایران از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها، مجموع سرمایه ثبتی بانک به ۱۲۰۰ هزار میلیارد ریال  خواهد رسید و رتبه اول بانک‌های حاضر در بازار سرمایه را کسب خواهد کرد.

او  تاکید کرد: مرحله اول افزایش سرمایه بانک صادرات ایران در ۲۵ آذرماه سال جاری به صورت سلب حق تقدم و آورده نقدی به مبلغ ۴۰ هزار میلیارد ریالی به میزان حدود ۲۳ درصد در مجمع عمومی فوق‌العاده بانک مورد تصویب قرار گرفت و سرمایه قبلی ۱۷۵ میلیون و ۳۵۳ هزار و ۹۷۲ میلیون ریالی بانک صادرات ایران به ۲۱۵ میلیون و ۳۵۳ هزار و ۹۷۲ میلیون ریال رسید.

دبیر کمیسیون مالی شورای هماهنگی بانک‌ها اظهار کرد: مراحل بعدی افزایش سرمایه بانک طبق وعده مدیران بانک عملیاتی شده و با نهایی شدن مراحل افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها، سرمایه بانک به ۱۲۰۰ هزار میلیارد ریال خواهد رسید که جایگاه اول در بین بانک‌های بازار سرمایه را به خود اختصاص خواهد داد.

اصلاح ساختار مالی و توجه به استانداردهای بین‌المللی حسابداری از جمله حسابداری مصون‌سازی در مسیر بانک توسعه‌ای و حضور مؤثرتر در اقتصاد کشور و منطقه از جمله اهداف بلند مدت در نقشه راه این بانک است و افزایش سرمایه و همچنین تحول در بانکداری نوین زمینه‌ساز تحقق این اهداف به شمار می‌آید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: