آخرین جزئیات از عرضه پساب در بورس انرژی اعلام شد

کدخبر : 596602

علی نقوی مدیرعامل بورس انرژی در رابطه با عرضه پساب گفت: همان گونه که پیشتر هم اعلام شد براساس درخواست ارسالی از سوی شرکت آب و فاضلاب کشور پساب ۹ شرکت استانی در بورس انرژی پذیرش شده است و بر اساس مقررات بازار سرمایه این شرکت‌ها به منظور عرضه پساب بایستی نسبت به ارائه تضامین اقدام کنند که با توجه به ماهیت سهامداری این شرکت‌ها مکاتباتی از سوی وزارت نیرو با بورس و شرکت سپرده‌گذاری مرکزی انجام و سازمان بورس هم در این زمینه حمایت‌های خوبی را داشته است و امیدواریم با تعیین تکلیف وضعیت تضامین این شرکت‌ها شاهد عرضه این محصول در بورس انرژی باشیم.

وی در خصوص اهمیت عرضه پساب در بورس انرژی هم بیان کرد: چند نکته وجود دارد. بر اساس مقرارت بودجه ۱۴۰۲ و اسناد بالادستی، صنایع کشور باید از آب‌های بازچرخانی یا پساب‌ها استفاده کنند و تامین این موضوع باید در یک بستر شفاف باشد قاعدتا بورس یک مسیر شفاف را در اختیار قرار می‌دهد. نکته دیگر این که بعد از معامله پساب در بورس انرژی ظرفیت تامین مالی هم در اختیار شرکت‌های آب و فاضلاب قرار خواهد گرفت و می‌توانند از این ظرفیت استفاده کنند.

این مقام مسئول در ادامه اظهار کرد: با عرضه پساب در بورس انرژی ایران این کالا در یک سازوکار شفاف و مبتنی بر عرضه و تقاضا قیمت گذاری خواهد شد و زمینه سرمایه‌گذاری تامین پساب تسهیل می‌شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: