مدیرعامل شرکت پتروشیمی جم در گفتگوی اختصاصی با شما و اقتصاد:

پتروشیمی جم نگین پلیمرسازی و لوکوموتیو بازار پلیمر ایران است

پتروشیمی جم نگین پلیمرسازی و لوکوموتیو بازار پلیمر ایران است
کدخبر : 539229

به گزارش شما و اقتصاد: محمدرضا سعیدی مدیرعامل شرکت پتروشیمی جم با اشاره به چهار استراتژی اساسی شرکت پتروشیمی جم در راستای ارتقای سطح کیفی و کمی محصولات و افزایش سهم بازارهای داخلی و جهانی گفت: پتروشیمی جم نگین پلیمرسازی و لوکوموتیو بازار پلیمر ایران است؛ این شرکت پتانسیل و توان این را دارد که در حوزه پلیمر جزو بهترین بازیگران خاورمیانه باشد و فعالیت کند.

به گزارش شما و اقتصاد: محمدرضا سعیدی مدیرعامل شرکت پتروشیمی جم در گفتگو با خبرنگار شمما و اقتصاد اظهارداشت: یکی از استراتژی های ما این است که از فرصت های موجود خودمان به درستی استفاده کنیم و در بازارهای موجود نفوذ خوبی داشته باشیم، بنابراین در بازارهای داخل و جهانی درصدد افزایش سهم خود هستیم.

وی افزود: در ذیل استراتژی نفوذ در بازار ارتقای کیفیت، پایداری بیشتر محصولات، توسعه بازار محصولات و افزایش ظرفیت مورد توجه قرار گرفته است، شرکت پتروشمی جم در سال ۹۸ و ۹۹ در این زمینه موفقیت های بیشماری را کسب کرد و توانست رکوردهای خوبی را به دست آورد.

سعیدی با بیان اینکه توسعه محصول جدید در بازارهای فعلی استراتژی دوم این مجموعه است، ادامه داد: در این حوزه برنامه ریزی های خوبی را صورت دادیم که با نتایج مثبتی نیز همراه بوده است به طوری که محصولات جدیدی را اعم از " LL۲۳۵F۶ " تولید و روانه  بازار کردیم که با رشد ۱۶۰ درصدی توانستیم سهم خوبی را در بازار این دسته از محصولات از آن کنیم.

وی توسعه بازار را دیگر استراتژی این شرکت عنوان کرد و بیان داشت: هدف اصلی در این زمینه بیش از هر مساله ای متوجه بازارهای بین المللی است و تلاش داریم در بازارهای جهانی حضور پر رنگ تری را داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی جم افزود: با اجرایی کردن استراتژی تنوع سازی درصدد هستیم محصولات جدید این شرکت را وارد بازارهای جهانی کنیم بر همین اساس تمرکز خود را بر اجرای دو پروژه بزرگ گذاشته ایم که خوشبختانه شاهد رشد ۸۰درصدی دراجرای این پروژه ها هستیم.

وی ادامه داد: درکنار این استراتژی برنامه ریزی های کلان دیگری صورت گرفته است که شرکت پتروشیمی جم را برای رسیدن به اهداف اساسی خود هدایت می کند.

سعیدی درباره جایگاه پتروشیمی جم میان شرکت های پتروشیمی داخلی گفت: پتروشیمی جم نگین پلیمرسازی و لوکوموتیو بازار پلیمر ایران است؛ این شرکت پتانسیل و توان این را دارد که در حوزه پلیمر جزو بهترین بازیگران خاورمیانه در عرصه حاضر باشد و فعالیت کند.امید است با پایان تحریم های ظالمانه این شرکت، تنوع سازی را در حوزه محصولات دیگر داشته باشد.

وی کاهش ناگهانی قیمت نفت و شیوع ویروس کرونا به عنوان بحرانی جهانی در کنار تشدید تحریم ها موجب شد تا برنامه های عملیاتی شرکت پتروشیمی جم با دست اندازهایی روبرو شود اما با این وجود این شرکت به واسطه برنامه ریزی های کلان و اساسی توانست در سال جاری نیز در حوزه تولید محصولات رکورد بزند. البته در این باره اهتمام پرسنل و نیروهای پتروشیمی جم برای ارز آوری به منظور تامین غذا و داروی مورد نیاز کشور در شرایط کرونایی قابل ملاحظه و ستودنی است.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی جم بیان داشت: صنعت پتروشیمی در سال جاری علی رغم همه مشکلات سال خوبی را پشت سر گذاشت، این شرکت در دو سال گذشته رکورد تولید را زد اما در ادامه به دنبال تثبیت این رکورد هستیم برهمین اساس در سال ۱۴۰۰ ثبیت این رکورد را در دستور کار قرار داده ایم؛ در کنار این امر در تلاش هستیم از حیث نرم افزاری عملیات سخت افزاری را به رشد و توسعه قابل ملاحظه ای برسانیم.

سعیدی اضافه کرد: شرکت پتروشیمی جم تقدیرنامه شرکت پاک در حوزه ارزی را از بانک مرکزی به دلیل انجام تمام تعهدات خود به وزارت نفت دریافت کرد.

وی یادآور شد:  شرکت پتروشیمی جم در بازار سرمایه افزایش سرمایه گذاری خود را انجام داد به طوری از ۱۳۰۰ میلیارد تومان  به ۱۸۰۰ میلیارد تومان رسید. این شرکت یک سهام بنادین دارد زمانی که شرکت ها اوج های بالایی در بازار سرمایه داشتند این شرکت با آرامی حرکت می کرد، در زمان افول ها نیز شرکت پتروشیمی جم با تعادل حرکت کرد، این امر برای سهامداران مطلوب است.

DSCF1613

مدیرعامل شرکت پتروشیمی جم گفت: مجموعه ما در فراز و فرودهای شدید بازار سرمایه رفتار متعادل داشت، بنابراین پتروشمی جم نماد بنیادین در بازار سرمایه است و روند رو به رشدی دارد، این در حالی است که بخشی از منابع ما پروژه بزرگ ABS - RUBBER درگیر است، اگر این پروژه به مدار تولید بیاید یک بازگشت سرمایه خواهیم داشت که می‌توانیم وضعیت مناسب‌تری در بازار سرمایه داشته باشیم، در هر حال سرمایه‌گذاران در پتروشیمی جم در پی تنش‌های مختلف بازار نه تنها متضرر نشدند بلکه سود هم بردند.
 

وی ادامه داد: این شرکت مانند سایر شرکت های فعال در این عرصه، در حوزه صنعت سبز در حال حرکت است، HSE برنامه های ویژه ای را در دستور کار قرار داده است. البته بدو تاسیس پتروشیمی ها باید ملاحظاتی در این حوزه رعایت شود.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی جم خاطرنشان کرد: در حوزه مسئولیت های اجتماعی در بین پتروشیمی های منطقه بالاترین هزینه را این شرکت داشته است و این نشات گرفته از نگاه و حسن توجه سهامدارن پتروشیمی جم بوده است به طوری که سال گذشته مبلغ ۱۰میلیاردتومان در منطقه پارس جنوبی لحاظ شد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: