با حضور فرماندار شهرستان ری صورت گرفت:

کاشت ۲۰۰ اصله نهال در شرکت پالایش نفت تهران

کاشت 200 اصله نهال در شرکت پالایش نفت تهران
کدخبر : 540226

به گزارش شما و اقتصاد: 200 اصله نهال در شرکت پالایش نفت تهران به یاد شهدا شرکت غرس شد.

به گزارش شما و اقتصاد: به مناسبت فرا رسیدن هفته منابع طبیعی و روز درختکاری طی مراسمی با حضور توکلی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ری، بابایی بخشدار کهریزک، عبادتی رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست شهرستان ری، استاد فرج شهردار باقر شهر و جمعی از مسئولین و مدیران شهری و همچنین مدیرعامل و جمعی از مدیران و رؤسای شرکت پالایش نفت تهران، با شعار پاسداشت از خون شهیدان، امام شهدا و مدافعین حرم ۲۰۰ اصله نهال در شرکت پالایش نفت تهران غرس شد.

 

IMG-20210306-WA0078

در ابتدای این مراسم توکلی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ری ضمن گرامی داشت هفته منابع طبیعی در خصوص برگزاری این مراسم گفت: خدا را شاکریم که با نهادینه شدن فرهنگ احترام به منابع طبیعی، در جهت توسعه درختکاری و توجه به محیط زیست پیرامون نسبت به کاشت درخت اقدام شده است. امروزه همه ما وظیفه داریم در جهت حفظ و صیانت از منابع طبیعی در توسعه فضای سبز در شهرستان ری اقدام نمائیم.

از اقدامات مسئولانه شرکت پالایش نفت تهران در این حوزه و در راستای تحقق توسعه پایدار تقدیر و تشکر می نمایم.

در ادامه این مراسم مهندس آرمان فر با تأکید بر توسعه و گسترش فضای سبز و رعایت الزامات زیست محیطی به منظور بهره گیری از هوای پاک و احترام به حقوق شهروندان توسط شرکت پالایش نفت تهران اظهار داشت: توجه به پیرامون ری و سرمایه گذاری در پروژه های زیست محیطی به ویژه توسعه فضای سبز و انتقال پساب، آینده درخشانی را برای جنوب شهر تهران رقم خواهد زد.

احیای محیط زیست به جد در دستور کار شرکت قرار دارد چرا که به رسم امانت داری در حفظ و گسترش این ثروت الهی و تلاش برای واگذاری آن به نسل های بعدی مسئولیم. درختکاری از دیرباز عملی پسندیده بوده که امروزه با گسترش صنایع و زندگی شهری بیش از هر زمانی بر سلامت انسان تأثیرگذار است. اما نباید فراموش کرد که نگهداری از درخت بیشتر از کاشت آن حائز اهمیت است.

امیدوارم در حفظ و نگهداری فضای سبز و الزامات زیست محیطی بیش از پیش فعال بوده و با رعایت کلیه موازین ایمنی، پالایشگاهی سبز و عاری از آلودگی داشته باشیم.

وی با اشاره به اصلاح شبکه آبیاری و استفاده از پساب تصفیه شده شهر ری در پالایشگاه جهت آبیاری جنگل کاری پالایشگاه تصریح کرد: شرکت پالایش نفت تهران در زمینی به مساحت ۴۰۰ هکتار واقع شده که ۲۹۰ هکتار آن (بیش از ۷۰ درصد) را فضای سبز به خود اختصاص داده است.

ظرفیت پساب تصفیه شده شرکت در حال حاضر به صورت روزانه ۷۶۰۰ متر مکعب می باشد که با اصلاح شبکه آبیاری و انجام پروژه های مربوط به آن تا   ۱۱۴۰۰ متر مکعب افزایش خواهد یافت.

بر اساس این گزارش در سال جاری بیش از ۳۵۰۰ اصله نهال در شرکت پالایش نفت تهران غرس شده است. همچنین اصلاح شبکه آبیاری، لایروبی جوب ها، علف تراشی، سمپاشی و احداث سوله ورمی کمپوست جهت تولید کود ارگانیک از جمله اقداماتی است که در مجموعه فضای سبز شرکت پالایش نفت تهران به انجام رسیده است.

 

 

 

روابط عمومی پالایشگاه نفت تهران

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: