رپرتاژ اگهی

قبل از سفر به ارمنستان و ترکیه با آداب و رسوم آن ها آشنا شوید

قبل از سفر به ارمنستان و ترکیه با آداب و رسوم آن ها آشنا شوید
کدخبر : 554100

ارمنستان

فرهنگ و آداب و رسوم ارمنی دارای تاریخ کهن و پر فراز و نشیبی است. مردم ارمنی رفتار دوستانه و مهربان دارند و به بزرگان خود احترام می گذارند و در تربیت کودکان خود دقت زیادی به خرج می دهند. بهتر است قبل از سفر با تور ارمنستان کمی با سنت و آداب و رسوم مردم این کشور آشنا شوید. با الفبای سفر همراه باشید.

دست دادن و روبوسی در هنگام دیدار

برای آشنایی با آداب و رسوم مردم ارمنستان بهتر است بدانید که زمانی که آنها همدیگر را ملاقات می کنند چه رفتاری نشان می دهند. مردم ارمنستان زمانی که همدیگر را می بینند صورت همدیگر را می بوسند که در بین اقوام و خانواده خود این رسم رایج است. خانها نیز در دیدارها دست یکدیگر را می فشارند.

این همیشه نشانه ارتباط نزدیک آنها با یکدیگر نیست بلکه یک برخورد ساده برای نشان دادن ارتباط دوستانه است. در تور ایروان با برخورد آنها با یکدیگر آشنا خواهید شد.

jh

 

دست دادن در فرهنگ ارمنی

استفاده از واژه فرانسوی برای تشکر کردن

به طور رایج لغت تشکر کردن به زبان ارمنی shnorakalutsyun گفته می شود. آنها به جای استفاده از این واژه ارمنی از قرن 16 به بعد از لغت فرانسوی merci  برای تشکر کردن استفاده می کنند و لغت jan که در زبان فارسی ما آن را عزیز و گرامی ترجمه می کنیم.

گردشگران تور ایروان برای تشکر کردن از مردم این شهر می توانند از لغت فرانسوی merci برای تشکر کردن استفاده کنند.

سعی کنید گرسنه به میهمانیها بروید

درست مانند هر کشوری در قفقاز، ارمنیها نیز بسیار میهمان نواز بوده و زمانی که در خانه های خود میهمان دارند به خصوص میهمان خارجی، به گرمی از آنها استقبال می کنند. آنها انواع خوراکی و غذاهای جورواجو را برای پذیرایی از میهمانان خود قرار می دهند.

شاید باید از تمامی غذاها و خوراکیهایی که به شما تعارف می کنند میل کنید در غیر این صورت در فرهنگ ارمنی انگار که به میزبان توهین کرده و محبت او را نادیده گرفتید. پس به شما توصیه می کنیم در موقع سفر تور ایروان تعطیلات ژانویه 2019 اگر میهمان مردم این کشور هستید بهتر است که گرسنه به میهمانی آنها بروید تا بتوانید از غذاهایی که به شما تعارف می شود همه را امتحان کنید.

خودداری از دیدن نوزادان تا ۴۰ روز

با اینکه این قضیه خرافات است اما بسیاری از مردم ارمنی همچنان از آن پیروی می کنند. برخی از مردم ارمنستان به هیچکس اجازه نمی دهند تا نوازد تازه متولدشان را تا 40 روز کسی ببیند. تنها بستگان و اقوام بسیار نزدیک اجازه دارند تا نوزاد تازه متولدشان را ببینند.

این اعتقاد مردم ارمنستان ریشه پزشکی دارد. زیرا نوزادان بسیار آسیب پذیر هستند و ممکن است به راحتی باکتری ها را جذب کنند و بیمار شوند.

ttttttttt

 

نوزاد ارمنی

پریدن تازه عروس و داماد از روی آتش

مناسبات و تعطیلات ارمنستان شامل فرهنگ مسیحیت و فستیوال وارداوار یا آب پاشان (روز جهانی آب که مردم ارمنی برای رفع زشتیها بر روی هم آب می پاشند) می شود که ریشه در آداب و رسوم ارمنی دارند. جشنواره واردوار نیز از مراسمهای محبوب در میان مردم این کشور است.

علاوه بر این، مردم ارمنستان توجه زیادی به مراسمها و سنتهای خود دارند. از جمله پریدن تازه عروس و داماد از روی آتش برای دور کردن شیطان و پلیدیها برای آغاز زندگی جدید می باشد. شاید برای شما هم پیش بیاید که در طول سفر تور ارمنستان لحظه آخری این مراسمها را از نزدیک مشاهده کنید.

 

پرسیدن سوالات شخصی از آنها

مردم ارمنی آدمهای باهوشی هستند و به راحتی با شما ارتباط برقرار می کنند و شاید ممکن است به نظر بیاید که آنها تمایل ندارند با شما ارتباط برقرار کنند. مردم ارمنی علاقه مند هستند به صورت رو در رو و همراه با ارتباط چشمی با شما صحبت کنند.

ممکن است گاهی پیش بیاید تا از آنها سوالات خصوصی و شخصی بپرسید. این قضیه در کشور ارمنستان یک امر عادی است و گستاخی محسوب نمی شود. شما نیز در سفر تور ارمنستان تعطیلات کریسمس می توانید با مردم این شهر به راحتی گفتگو کنید در مورد اماکن توریستی ارمنستان راهنمایی بخواهید و یا سوالات شخصی از آنها بپرسید.

ترکیه

اگر با تور استانبول یا هر شهر دیگری به ترکیه رفتید بهتر است با یکسری آداب و رسوم آن جا آشنا باشید.

قبل از ورود به خانه ترک کفش های خود را در بیاورید

قطعاً مرسوم است که بازدیدکنندگان کفش های خود را قبل از ورود به خانه ای در ترکیه در آورده و در ورودی بگذارند. اکثراً کف‌ها با فرش و موکت پوشیده شده‌اند تا خانواده‌ها نمی‌خواهند آنها کثیف شوند. با این حال، دمپایی همیشه در جایی از خانه موجود است، بنابراین با خیال راحت از صاحب خانه دمپایی بخواهید.

tyty

 

آداب و رسوم ترک ها

احترام به نان

نان معتبرترین غذا در فرهنگ ترکیه است. درست مثل نمادی برای سایر غذاهاست. این چیزی است که والدین عمدتاً به عنوان اولین قانون به فرزندان خود آموزش می دهند. شهروندان ترکیه می‌دانند که استقلال یا هر جنگ دیگری در موقعیت سخت و کمیاب گذشته است. پدربزرگشان گاهی چهار ساعت و چند روز نمی توانستند غذای تکه ای پیدا کنند. این درک نقش حیاتی در این رابطه دارد. اگر نان زاپاس در خانه دارید، نمی توانید آن را به سادگی در زباله ها بیندازید. می توانید آن را برای وعده غذایی بعدی نگه دارید یا می توانید آن را به روش دیگری پردازش کنید و یک بار دیگر از آن در وعده های غذایی استفاده کنید.

ادکلن لیمویی

برای نشان دادن مهمان نوازی، عموماً در مغازه‌ها، خانه‌ها، اتوبوس‌های عمومی برای مسافت‌های طولانی، در رستوران‌ها و غیره ادکلن به مهمانان ارائه می‌شود. و آن را به عنوان هدیه برای دوستان، اقوام و غیره خود بیاورند. مخصوصاً اگر به ملاقات دوست یا خویشاوندی که بیمار است و در خانه استراحت می کند یا در بیمارستان درمان می شود، توصیه می شود آن را به عنوان هدیه بدهید.

قوانین غذاخوری

ترک ها مردمی سخاوتمند هستند. اگر شما را به یک رستوران دعوت کردند، حتماً به درستی بیرون غذا بخورید. چیزی به نام به اشتراک گذاری هزینه ها در آنجا وجود ندارد.

با این حال، مراقب باشید که هر روز با گرانی دوستتان ناهار نخورید. شما همچنین می توانید آنها را دعوت کنید و مدتی دیگر پرداخت کنید.

انتظارات ترکیه ای ها

هنگام بازدید از کسی در ترکیه، همیشه چیزی همراه داشته باشید. به عنوان بخشی از آداب و رسوم آنها، دست خالی رفتن نمایش بدی است.

یه چیز کوچیک بردار می توانید مواد غذایی یا حتی گل را با خود حمل کنید. از مصرف مواد مخدر و الکل خودداری کنید.

هدایا و مراسم عروسی.

طلا در ترکیه ارزش بالایی دارد. اگر به عروسی دعوت شده اید، لحظه ای وجود دارد که مردم به عروس و داماد طلا هدیه می دهند. برای این مناسبت خاص، سکه یا دستبند طلا با خود ببرید.

دوستت تا ابد تو را به یاد خواهد آورد. این به این دلیل است که طلا ذخیره شده و نشانه آن است که ازدواج مانند طلا طولانی خواهد بود.

سخن پایانی:

تعهد و اجرای سنت های شهری که قصد سفر به آن جا را دارید چه در داخل و چه در خارج از کشور از وظایف اخلاقی هر توریستی است پس قبل از سفر به هرجایی از آداب و رسوم و فرهنگ مردم آنجا اطلاع داشته باشید.

با رزرو تورهای مسافرتی ترکیبی، داخلی و یا خارجی آژانس هواپیمایی الفبای سفر، سفری عالی را برنامه ریزی و دنیا را کشف کنید. ارزانترین پکیج های تور استانبول، تور آنتالیا، تور کوش آداسی، تور دبی، تور مالزی، تور تایلند، تور چین، تورهای اروپایی و تورهای لوکس و لاکچری آژانس مسافرتی الفبای سفر پل ارتباطی میان شما و رویا هایتان هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: