رپرتاژ اگهی /

بهترین دهانشویه برای ایمپلنت چیست ؟

بهترین دهانشویه برای ایمپلنت چیست ؟
کدخبر : 566015

بهترین دهانشویه برای ایمپلنت به سلامت دهان و دندان‌های شما کمک بسیار زیادی می‌کند. استفاده از دهانشویه برای جلوگیری از عفونت بعد از ایمپلنت بسیار موثر است.

البته باید بدانید دهانشویه در کنار اهمیت در سلامتی دندان طبیعی ، در کامپوزیت و لمینت دندان نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

بهترین دهانشویه برای ایمپلنت

برای رضایت‌بخشی از نتایج حاصل از ایمپلنت کردن دندان، باید به مراقبت‌های اصولی و رعایت فاکتورهای مهم پایبند باشید. به عنوان مثال استفاده از دهانشویه مخصوص ایمپلنت می‌تواند تاثیر زیادی بر روی ایمپلنت دندان داشته باشد. در کنار استفاده از نخ دندان و استفاده از مسواک برای مراقبت‌های ثانویه بعد از ایمپلنت دندان باید از دهانشویه مناسب و مخصوص استفاده کنید. باید در خصوص انتخاب بهترین دهانشویه برای ایمپلنت، نحوه مصرف و استفاده بایدها و نبایدهای زیادی را در نظر بگیرید. 

ایمپلنت دندان چیست؟

برای شناخت بهترین دهانشویه برای ایمپلنت بهتر است در درجه اول اطلاعاتی درباره ایمپلنت دندان به دست آورید. برای جایگزین کردن دائمی دندان از دست رفته از عمل ایمپلنت استفاده می‌کنند. ایمپلنت روش‌های مختلفی داشته و به انواع گوناگون تقسیم می‌شود. از طرفی برای زیبایی دندان و اصلاح طرح لبخند به سراغ ایمپلنت دندان می‌روند. ایمپلنت دندان تنها جنبه زیبایی ندارد بلکه سبب درمان مشکلات گوارشی و تلفظی نیز می‌شود. بعد از ایمپلنت دندان باید بتوانید به خوبی از دندان خود محافظت و مراقبت کنید. بعد از ایمپلنت دندان باید با استفاده از وسایلی نظیر نخ دندان، مسواک و دهانشویه دندان‌های خود را تمیز کنید. 

e89c1442-11dc-43ec-8def-06f95c0ebeda

بهترین دهانشویه برای ایمپلنت

دهانشویه چیست؟

دهانشویه نوعی شوینده مخصوص دهان است که با استفاده از چند ترکیب خاص تولید می‌شود. این محصول برای حفظ سلامت دندان و جلوگیری از بروز پوسیدگی و عفونت‌های دهانی و دندانی استفاده می‌شود. مدت زمان و چگونگی استفاده از بهترین دهانشویه برای ایمپلنت بسیار مهم است بنابراین برای استفاده و خرید دهانشویه بهتر است با پزشک مشورت کنید. دقت داشته باشید که بهترین دهانشویه مخصوص ایمپلنت به خاطر جنبه درمانی استفاده می‌شود بنابراین هیچ گاه دهانشویه نمی‌تواند جایگزین نخ دندان و مسواک  باشد. مصرف دهانشویه بعد از انجام ایمپلنت‌های دندانی اهمیت زیادی دارد و پزشکان بعد از ایمپلنت، استفاده از این محصول را پیشنهاد می‌کنند. شما برای پیشگیری از تجمع باکتری و جلوگیری از پوسیدگی دندان و کاهش احتمال بروز عفونت‌ها و بیماری‌های دندانی و لثه‌ای از دهانشویه باید استفاده کنید.

استفاده از دهانشویه مخصوص ایمپلنت

این محصولات از آفت‌های دهانی جلوگیری می‌کنند‌. بهترین دهانشویه برای ایمپلنت محصولی است که برای مراقبت از دندان و دهان بعد از جراحی ایمپلنت استفاده می‌شود. انجام مراقبت‌های ثانویه پس از ایمپلنت اهمیت بسیار زیادی دارد و سبب نتیجه بخش بودن درمان شده و از بروز مشکلات احتمالی در این حیطه جلوگیری به عمل می‌آورد. به همین دلیل پزشکان استفاده از دهانشویه را پیشنهاد می‌‌کنند. این محصولات در بهبود شرایط دهان و دندان و افزایش سرعت روند بهبودی تاثیر زیادی دارند. دقت داشته باشید که نوع دهانشویه و مدت زمان استفاده از آن باید توسط پزشک تعیین شود‌. بعد از گذراندن چند روز از عمل جراحی ایمپلنت باید از این محصولات استفاده کنید. 

مصرف صحیح دهانشویه

بهترین دهانشویه برای ایمپلنت باید به صورت اصولی و درست مصرف شود. قبل از استفاده از دهانشویه باید در ابتدا دندان‌ها را با استفاده از نخ دندان تمیز کنید. سپس میزان مشخص شده از این محصول را در دهان ریخته و آن را بچرخانید و بعد از گذشت ۳۰ ثانیه تا یک دقیقه دهانشویه را از دهان خود به بیرون بریزید‌. بعد از استفاده از این محصول تا حدود نیم ساعت از خوردن و آشامیدن اجتناب کنید. در صورتی که بعد از استفاده از این محصولات مشکلاتی نظیر سوزش شدید یا زردی سطح دندان‌ها و درد و… احساس کردید بلافاصله به دندانپزشک مراجعه کنید. بهتر است دهانشویه را با تجویز پزشک خریداری کنید. هیچگاه دهانشویه مخصوص ایمپلنت را با خمیر دندان ترکیب نکنید چرا که برای دندان‌ها و سلامتی بدن مضر است. 

استفاده از دهانشویهها چه تاثیری دارد؟

بهترین دهانشویه برای ایمپلنت به از بین بردن آلودگی‌ها و بوی بد و باکتری موجود در دهان کمک می‌کند. دهانشویه‌های مخصوص ایمپلنت دندان تاثیر زیادی در حذف میکروب‌های دندانی و دهانی دارند. دهانشویه‌ها دارای انواع مختلفی هستند و دهانشویه‌های مخصوص ایمپلنت برای افرادی کاربرد دارند که عمل جراحی ایمپلنت را انجام می‌دهند. این محصولات بهداشتی به عنوان یک جایگزین برای مسواک و نخ دندان شناخته نمی‌شوند و وظیفه آنها تنها بهبود وضعیت لثه و میکروب‌زدایی دهان و دندان است. بنابراین برای تمیز شدن دندان باید از مسواک کمک بگیرید. 

نکات مهم در استفاده از بهترین دهانشویه برای ایمپلنت

در هنگام استفاده از بهترین دهانشویه برای ایمپلنت باید نکات زیادی را در نظر بگیرید. به عنوان مثال باید دهانشویه را به اندازه توصیه شده استفاده کنید. بعضی افراد با این تصور که استفاده بیش از حد از دهانشویه سبب تمیز شدن دندان می‌شود از دهانشویه استفاده می‌کنند، اما این تصور کاملاً اشتباه است. از دهانشویه باید به اندازه و مقدار مناسب استفاده کنید. هنگامی که دهانشویه را در دهان خود ریختید، آن را به مدت ۳۰ ثانیه در تمام حفره‌های دندان و دهان بچرخانید و سپس آن را بیرون بریزید.

توجه داشته باشید که اگر از خمیر دندان‌هایی استفاده می‌کنید که دارای فلوراید بالایی هستند، از دهانشویه استفاده نکنید. چرا که فلوراید از قدرت مسموم‌کنندگی زیادی برخوردار است. به طور کلی قبل از مصرف دهانشویه با دندانپزشک خود در مورد نحوه استفاده و نوع برند آن مشورت کنید. بنابراین لازم است در استفاده از دهانشویه احتیاط کنید. ضمناً مصرف بیش از حد دهان شویه سبب از بین رفتن رنگ دندان، عفونت‌های قارچی و… می‌شود.

d5d69baa-a5c3-4717-adef-5313279433cb

دهان شویه

فواید‌ و مضرات استفاده از بهترین دهانشویه برای ایمپلنت

استفاده از دهانشویه دارای یک سری فایده و مزیت برای شما خواهد بود. همچنین علاوه بر این مزایا، مضراتی نیز به همراه دارد. بهترین دهانشویه برای ایمپلنت سبب ضدعفونی کردن دهان و دندان‌ها می‌شود. مصرف این محصول در کاهش عفونت لثه تاثیر قابل توجهی دارد. از سویی مصرف دهانشویه سبب خوشبو کردن تنفس می‌شود، به همین دلیل بیشتر افراد برای از بین بردن بوی بد دهان خود از این محصولات استفاده می‌کنند. البته دهانشویه مخصوص ایمپلنت کاربرد متفاوت‌تری نسبت به دهانشویه‌های معمولی دارد. دهانشویه سبب سفید کردن دندانها شده و تا حد قابل توجهی در کاهش تیرگی سطح دندان‌ها تاثیرگذار است. از جمله مضرات استفاده از دهانشویه می‌توان به التهاب روده، افزایش فشار خون، افزایش احتمال سرطان دهان و زبان اشاره کرد. اما با همه این زیان‌ها استفاده از دهانشویه در برخی موارد ضروری و مورد نیاز است.

 

جمع بندی 

بعد از ایمپلنت دندان باید نسبت به رعایت مراقبت‌های اولیه و ثانویه محتاط باشید. دهانشویه در برندها و انواع مختلف وجود دارند و از جمله محصولات بهداشتی پرطرفدار برای محافظت از لثه و دندان می‌باشند. بهترین دهانشویه برای ایمپلنت، تاثیر زیادی در از بین بردن بوی بد دهان داشته و باکتری‌هایی که در پوسیدگی دندان موثر هستند را از بین می‌برد. دهانشویه مخصوص ایمپلنت در کاهش احتمال بروز عفونت‌ها موثر بوده و سبب از بین بردن میکروب‌ها می‌شود. برای استفاده از دهان شویه باید به بایدها و نبایدهای زیادی توجه کنید و بهتر است قبل از مصرف با دندانپزشک مشورت کنید. 

 

* مطلب فوق رپرتاژ اگهی می باشد و سایت خبری شماواقتصاد مسئولیتی بابت آن ندارد .... 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: