انبارداری سکه با جذابیت های سرمایه گذاری بانک سامان

 انبارداری سکه با جذابیت های سرمایه گذاری بانک سامان
کدخبر : 572198

بانک سامان بستر خرید آسان سکه از بورس به عنوان یکی از روش‌های مهم سودآوری را فراهم کرده است؛سرمایه گذاری که تنها در مدت 6 ماه حداقل 31 درصد بازدهی مالی دارد.

به گزارش شما و اقتصاد: گردش مالی بالا مستلزم تخصیص مجدد سرمایه است. بانک‌ها با برداشت وجوه از شرکت‌های غیرقابل دوام و هدایت سرمایه برای افزایش مقیاس شرکت‌های مولد، نقش مهمی در تخصیص مجدد و مولد سرمایه دارند.

نوآوری و تجارت منابع اصلی تغییرات ساختاری مالی هستند. بانک های  نوآور مانند بانک سامان  با محصولات بهتر در بازارهای مالی و بورسی گسترش می‌یابند، در حالی که بانک با تولید کمتر و ارائه خدمات غیر متنوع، کوچک می‌شوند.

 تخصیص مجدد سرمایه به ویژه در بخش های نوآورانه با چرخه محصول کوتاه و گردش مالی بالا بسیار مهم است. اما این فرآیند به هیچ وجه بدون اصطکاک نیست. هر زمان که سرمایه و نیروی کار در مصارف فعلی قفل می شوند، یک کشور نمی تواند به طور کامل از مزیت نسبی خود در بخش های نوآورانه و پرتخصیص مجدد استفاده کند.

بسیاری از کشورها برای تامین مالی سرمایه گذاری به ویژه در ایران به شدت به بانک ها وابسته هستند. یکی از وظایف اصلی بانک ها تخصیص اعتبار برای بهترین استفاده از سرمایه است. بانک‌ها با قطع خطوط اعتباری به شرکت‌هایی با چشم‌انداز ضعیف، سرمایه‌ای را آزاد می‌کنند که در غیر این صورت در شرکت‌های غیرمولد محبوس می‌شد و آن را برای سرمایه‌گذاری شرکت‌های جدید یا در حال توسعه در دسترس قرار می‌دهند.

با توجه به نقش غالب بانک ها در تأمین مالی سرمایه گذاری کل کشور، پارامترهای ساختاری سیستم بانکی به طور مهمی بر جریان اعتبار و تخصیص مجدد سرمایه تأثیر می گذارد و بانک سامان با شناخت دقیق از این جایگاه به ارائه خدمات ترکیبی و متنوع مالی همچون انباری داری سکه با هدف مشارکت سرمایه ها در بازار بورس پراخته است.

 انبارداری سکه با جذابیت های سرمایه گذاری بانک سامان

بانک سامان بستر خرید آسان سکه از بازار سرمایه  به عنوان یکی از روش‌های مهم سودآوری را فراهم کرده است؛ براین اساس مشتریان می‌توانند از طریق عرضه اوراقی که هر کدام از آنها نماینده بخشی از یک سکه تمام بهار آزادی میباشد با خرید سکه در بورس سرمایه گذاری کنند.  از طرفی نیز فرصتی فراهم می شود تا همه به هر میزان حتی کمتر از یک سکه تمام بهار آزادی پول داشته باشند و سرمایه گذاری کنند.

بنابراین گزارش خرید سکه از بازار سرمایه ای از هفدهم آبان ماه سال ۱۴۰۱ فراهم شد در روزهایی که کمترین قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح جدید حدود ۱۵ میلیون و نهصد و چهل و شش هزار تومان گزارش شد. در همین زمان سقف خرید قیمت سکه به ۱۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسید بر این اساس افراد می‌توانستند قیمت منصفانه خرید یک سکه امامی را در گردش ۱۵ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان تا ۱۵ میلیون و نهصد و پنجاه هزار تومان در نظر بگیرند.

 با این حال در  روزهای ابتدایی عرضه اوراق سکه در بورس کالا متقاضیان برای سکه تمام بهار آزادی طرح جدید حدود ۱۵ میلیون و هشتصد و نود و پنج هزار تومان پرداخت کردند از طرفی به دلیل خرید سکه از این روش تا سقف ۱۰۰ سکه بهار آزادی اختلاف قیمت خرید آن از بورس و بازار به عدد هفت میلیون و پانصد هزار تومان می رسد.

اکنون که قیمت سکه امامی تا ۱۹ میلیون و ۸۹۷ هزار تومان افزایش یافت، با اختلاف قیمت خرید سکه در بورس و بازار آزاد افراد می‌توانند چندین میلیون تومان در  خرید  سکه سود کنند.

بانک سامان با اشراف بر این موضوع که خرید سکه از بورس سود آور است و در شرایطی که بازار سنتی طلا و ارز دستخوش نوسانات زیاد می‌شود و خرید اسکناس خالی از ریسک نیست؛ فرصتی را فراهم می کند تا سرمایه گذاران راه خرید سکه از بورس را دنبال کنند و بدون نگرانی از پرداخت مالیات و محدودیت های غیر معمول تا صد سکه طلا خریداری کنند.

بر این اساس اوراق سکه بانک مرکزی از پرداخت مالیات معاف بوده و حداکثر میزان مجاز خرید برای هر شخص حقوقی ۱۰ هزار برگ ماده ۱۰۰ سکه تمام بهار آزادی طرح جدید است.

همچنین بانک سامان فرصتی را فراهم کرده است تا سرمایه‌گذاران در صورت دلخواه پس از پایان مدت سرمایه گذاری سکه های خود را به صورت فیزیکی دریافت کنند.

گفتنی است، در گزارش بانک مرکزی آمده است شهریور امسال متوسط قیمت فروش یک سکه تمام بهار آزادی طرح دید ۱۴ میلیون و ۱۸ هزار تومان بوده که در مقایسه با ماه قبل ۳.۴ درصد کاهش داشته، اما نسبت به‌مدت مشابه سال قبل حدود ۱۷ درصد رشد کرده است.
 

31 درصد سود مالی در شش ماه با انباری داری سکه سامان

همچنین حداقل و حداکثر نرخ فروش سکه امامی در آخرین ماه تابستان امسال به ترتیب ۱۳ میلیون و ۵۸۳ هزار تومان و ۱۴ میلیون و ۵۷۵ هزار تومان بود. اگر متوسط قیمت فروش یک سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در شش ماهه ابتدایی امسال را ۱۴ میلیون و ۲۶۵ هزار تومان در نظر بگیریم، این سکه ظرف شش‌ماه، تقریبا ۳۱ درصد بازدهی داشته است. لذا با طرح انباری داری سکه بانک سامان افراد در مدت 6 ماه حداقل 31 درصد سود خواهند کرد.

بانک سامان در راستای توسعه تکنولوژی و مشاغل مالی و بانکی همچنین سهولت در معاملات روزانه به جای دارایی های فیزیکی از  داراییهای الکترونیکی کارت بانکی و اعداد و ارقام در حساب های مشتریان استفاده می کنند

 بر همین اساس برای نگهداری سکه و طلا نیز اوراقی تعبیر شد که همان وظیفه کارتهای بانکی را ایفا و ضمن برخورداری از امنیت بسیار بالایی حتی نسبت به صندوقهای امانت دارد بانک سامان از این طریق برای مشتریان خود  برای سکه هایشان انبارداری میکند.

بانک خوشنام سامان به فهرست اندک بانکهایی پیوست  که  برای سکه انبارداری می کنند از تاریخ ۲۰ اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۹ تا کنون بانک سامان به عنوان فعال ترین مراکز اقتصادی بازار سکه و بورس شناخته می شود که طی سالیان اخیر اعتماد کثیری از مشتریان خود را جلب کرده است.

بانک سامان ضمن جلب اعتماد مشتریان با ارائه خدمات گسترده و متنوع شامل پذیرش و نگهداری تا تحویل سکه جذابیت های فراوانی را برای سرمایه گذاری در این حوزه فراهم کرده است چرا که افراد برای معاملات سکه در بورس کالا نیاز به نقل و انتقالات فیزیکی ندارند و حتی برای بهره مندی از این خدمات لزومی برای افتتاح حساب در بانک سامان نیست.

 صدور گواهی سکه در روز بعد از پذیرش سکه از تحویل دهنده، فروش سکه در کارگزاری، محدودیت زمانی پذیرش سکه و تحویل آن از روز شنبه تا چهارشنبه بین ساعت ۹:۳۰ تا ۱۲:۳۰ از جمله نکات مهمی هستند که مشتریان باید هنگام بهره مندی از این خدمات بدانند.

 قرار گرفتن گواهی سپرده سکه طلا به‌ عنوان وثیقه برای اخذ تسهیلات از سیستم بانکی، معافیت مالیاتی خرید و فروش این اوراق، انتقال بخشی از معاملات نقدی بازار سکه به گواهی سپرده، از دیگر مزایای گواهی سپرده سکه طلا به شمار می‌رود.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: