پیش‌بینی فقر در سال ۱۴۰۰

پیش‌بینی فقر در سال ۱۴۰۰
کدخبر : 540873

داوود سوری، کارشناس اقتصادی می‌گوید: احتمالا سال ۱۴۰۰ تورمی کمتر از سال ۹۹ نخواهیم داشت. فقر همچنان افزایش پیدا می‌کند و تعداد کسانی که زیر خط فقر هستند، زیادتر می‌شود.

نرخ تورم نقطه‌ای اسفندماه سال ۹۹، آنطور که در آمارهای مرکز آمار ایران منتشر شده ۴۸٫۷ درصد است. به عبارتی یعنی خانوارها همانطور که در گزارش مرکز آمار هم آمده ۴۸٫۷ درصد بیشتر از اسفند ۹۸ برای کالاها و خدمات یکسان هزینه کرده‌اند.

این در حالی است که برخی خانوارها درآمدشان جوابگوی این تورم نبود و فشار اقتصادی زیادی را متحمل شدند. وضعیتی که نشان از فقر در جامعه می‌داد. اما وضعیت فقر در سال ۱۴۰۰ چگونه خواهد بود؟

داوود سوری، کارشناس اقتصادی در این مورد به تجارت‌نیوز می‌گوید: آنچه می‌توان پیش‌بینی کرد این است که احتمالا سال ۱۴۰۰ تورمی کمتر از سال ۹۹ نخوهیم داشت.

این کارشناس اقتصادی ادامه می‌دهد: نرخ رشد اقتصادی در سال ۱۴۰۰ هم ممکن است مثبت شود اما نرخ بسیار کمی است. بنابراین به نظر نمی‌رسد سال ۱۴۰۰ خلق ثروت زیادی در اقتصادمان صورت بگیرد. به نظرم فقر همچنان افزایش پیدا کند و تعداد کسانی که زیر خط فقر هستند، زیادتر شود.

داوود سوری پیش از این به تجارت‌نیوز گفته بود: رشد تورم از دلایل افزایش فقر در سال ۹۹ است. جامعه‌ای که در آن ثروتی تولید نشود، توزیع ثروتی هم صورت نمی‌گیرد، بنابراین مردم فقیر می‌شوند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۹ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر:

  • ناشناس

    خوشا بحال دولت و مسولین واقعا با این مدیریتتون گل کاشتید خود مسولین هم مثل ماها تو فشار اقتصادی و روحی هستن اصلا میدونن تو چه شرایطی ملت با شعور فهیم ودلسوز دارن زندگی میکنن بخدا کمر ملت از اینهمه گرانی شکست شما مسولین باید چوابگو باشید