گازرسانی به روستاهای کشور، حرکتی جهادی و انقلابی است

 گازرسانی به روستاهای کشور، حرکتی جهادی و انقلابی است
کدخبر : 534243

شما و اقتصاد: بدون شک گازرسانی به شهرها و روستاهای کشور، حرکتی جهادی و انقلابی تلقی می‌شود.

به گزارش شما و اقتصاد: به نقلاز روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، شهریار حیدری، نماینده گیلانغرب و قصرشیرین در مجلس شورای اسلامی

در آیین بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی۱۵۲ پروژه گازرسانی در استان کرمانشاه که با حضور بیژن زنگنه، وزیر نفت، حسن منتظرتربتی، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، استاندار کرمانشاه، امام جمعه شهرستان پاوه، جمعی از نمایندگان مردم استان کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی و نیز جمعی از مسئولین محلی به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، با بیان این مطلب، اظهار کرد: از حرکت انقلابی وزیر نفت تشکر می‌کنم که در سراسر کشور کار انقلابی و جهادی انجام داده است. امروز بسیاری از شهرها و روستاهای کشور از نعمت عظیم گاز استفاده می‌کنند و بدون شک این‌گونه فعالیت‌ها، جهادی تلقی می‌شود.
وی ادامه داد: به مردم شهرستان اورامانات نیز این گازرسانی را تبریک می‌گویم، مردمی که حرکت‌های بزرگی در تاریخ انقلاب و نظام انجام داده‌اند.
نماینده گیلانغرب و قصرشیرین در مجلس تصریح کرد: امروز بسیاری از شهرستان‌های بخش گیلانغرب و قصرشیرین از نعمت گاز برخوردارند که امیدواریم گازرسانی در این بخش به مرور و تا پایان این دولت، تکمیل شود.
اجرای طرح‌های گازرسانی، با وجود تنگناهای اقتصادی
عمده مشکلات وزیر نفت در دوران تنگناهای مالی و اقتصادی بوده، اما منصفانه باید گفت اجرای طرح‌های بزرگی همچون طرح‌های گازرسانی روستایی، همچنان در چنین شرایطی نیز تداوم داشته است.
عبدالرضا مصری، رییس مجمع نمایندگان استان کرمانشاه در مجلس ضمن تشکر از فعالیت‌های وزارت نفت و پیگیری‌های وزیر نفت در این خصوص، با بیان این مطلب، اجرای طرح‌های گازرسانی با استفاده از بند «ق» تبصره ۲ قانون بودجه سال ۹۳ در عین اختصار، آثار و برکات بسیار مطلوبی برای کشور به همراه داشته است.
وی با تشکر و قدردانی از زحمات وزارت نفت و پیگیری‌های وزیر نفت برای به سرانجام رسیدن طرح‌های گازرسانی، افزود: زحمات و فعالیت‌های آقای زنگنه در وزارت نفت باتوجه به تنگناهای مالی کشور، بسیار مثبت ارزیابی می‌شود.
نماینده کرمانشاه در مجلس با اشاره به اهمیت انرژی گاز در توسعه کشور، تصریح کرد: اگر امروز می‌خواستیم به جای گاز، نفت سفید یا دیگر سوخت‌های مایع مصرف کنیم، اوضاع بسیار بحرانی را پیش رو داشتیم.
اتفاق مبارک گازرسانی به اورامانات حق ساکنان این منطقه بود
در منطقه سخت‌گذر نودشه، طرح‌های گازرسانی به‌خوبی انجام شد و این اتفاق مبارک، حق مردم این منطقه بوده است.
آرش زره‌تن لهونی، نماینده اورامانات در مجلس شورای اسلامی نیز ضمن تشکر از فعالیت‌های وزارت نفت در بخش گازرسانی شهری و روستایی و با بیان این مطلب، گفت: مردم اورامانات از ابتدای انقلاب تاکنون زحمات بسیاری برای نظام کشیده‌اند و بنده به‌عنوان وکیل مردم اورامانات از فعالیت‌های وزارت نفت در این بخش تشکر و قدردانی می‌کنم.
وی ضمن ابراز امیدواری به رسیدن گاز به دیگر روستاهای اورامانات، تأکید کرد: در این دولت طرح‌های خوبی در بخش گازرسانی‌ انجام و به بیش از ۸۰ درصد روستاهای کشور گازرسانی شده است.
لهونی در پایان، اظهار داشت: با توجه ویژه مسوولان وزارت نفت و شرکت گاز، شاهد توسعه گازرسانی در استان کرمانشاه هستیم و امیدوارم شهرها و روستاهای باقی‌مانده نیز هرچه سریع‌تر گازدار شوند.
گازرسانی؛ یکی از مؤلفه‌های مهم توسعه پایدار
گازرسانی یکی از مؤلفه‌های مهم توسعه پایدار است.
علی رضایی، نماینده مردم شهرستان‌های هرسین، صحنه و کنگاور در مجلس شورای اسلامی نیز روز گذشته در آیین بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی۱۵۲ پروژه گازرسانی در استان کرمانشاه، با بیان این مطلب، اظهار داشت: گازرسانی در توسعه مناطق محروم و کمتر توسعه یافته کشور به خصوص در استان کرمانشاه، تسریع ایجاد کرده است.
وی عمران و آبادانی روستاها را مرهون گازرسانی دانست و افزود: اگر گاز به مناطق روستایی و محروم وارد نمی‌شد، توسعه هم محقق نمی‌گردید.
رضایی از وزیر نفت و مسوُولان شرکت ملی گاز ایران بابت توجه ویژه به استان کرمانشاه و تسریع در اجرای پروژه‌های گازرسانی قدردانی کرد و گفت: انتظار داریم پنج درصد روستاهای باقی مانده فاقد گاز در شهرستان های هرسین، صحنه و کنگاور نیز در این دولت گازدار شود.
این مقام مسئول همچنین خواستار تخصیص به موقع منابع و اعتبارات برای اندک روستاهای باقی مانده تا پایان دولت شد و اظهار امیدواری کرد که تا پایان این دولت، شاهد افتتاح بهره‌برداری از پروژه‌های گازرسانی به این روستاها باشیم.
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: