بار دیگر تبدیل تحریم به فرصت در پالایشگاه تهران معنا شد:

کاهش چشم گیر انتشار آلاینده ها و سود۴۹۰میلیارد ریالی با تکیه بر دانش متخصصان داخلی

کاهش چشم گیر انتشار آلاینده ها و سود490میلیارد ریالی با تکیه بر دانش متخصصان داخلی
کدخبر : 569520

با افزایش بازدهی 9 درصدی واحدهای توربین گازی نیروگاه شماره3(تولید همزمان برق و بخار)، از انتشار بیش از 26 میلیون کیلوگرم گاز دی اکسید کربن در سال در کلانشهر تهران جلوگیری شد.

به گزارش شما و اقتصاد: حامد آرمان فر مدیرعامل شرکت پالایش نفت تهران ضمن اعلام این خبر گفت: با تکیه بر بنیه علمی متخصصان شرکت و بهره گیری از توان داخلی در راستای بهینه سازی مصرف انرژی و کاهش هزینه های عملیاتی با تبدیل تحریم ها به فرصت در سال "تولید-دانش بنیان ،اشتغال آفرین" دستگاه HRSG۰۲ با موفقیت در مدار تولید قرار گرفت.

وی ادامه داد: با راه اندازی این دستگاه ضمن کاهش انتشار آلاینده ها و گازهای کلخانه ای، از انتشار بیش از ۲۶ میلیون کیلوگرم گاز دی اکسید کربن و ۱۲۳هزار کیلو گرم NOX (ترکیبات ازت دار) در سال در کلانشهر تهران جلوگیری شد.

پیش از این قرار بود کارشناسانی از کشور کره جنوبی جهت در سرویس قرار دادن این دستگاه به ما کمک کنند که تحریم های ناجوانمردانه و خلف وعده آنان با وجود پیگیری های مکرر باعث شد تا متخصصان با غیرت داخلی پالایشگاه تهران عزم را جزم کرده و طی مطالعات با بررسی گسترده و تمرکز، گامی دیگر در  بی اثر کردن تحریم ها برداشته و این اقدام بنیادین در شرکت پالایش نفت تهران مطابق با استاندارد های روز دنیا را رقم بزنند.

آرمان فر گفت: بهبود عملکرد انرژی مصرفی شرکت در اثر اجرای این مهم علاوه بر صرفه جویی ۴۹۰ میلیارد ریالی در سال، باعث تاثیرات مثبت در راستای عمل به مسئولیت های اجتماعی و کاهش قابل توجه انتشار آلاینده های محیط زیستی به اتمسفر گردد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: