رپرتاژ آگهی//

لوله های مورد استفاده در صنایع نفت و گاز

لوله های مورد استفاده در صنایع نفت و گاز
کدخبر : 564933

صنایع نفت و گاز از جمله مهم­ترین و حیاتی­ترین بخش از صنعت کشور به شمار می‌روند. اهمیت سیالات تولید شده در این صنعت، خطر نشت و آسیب به محیط زیست و همچنین احتراق پذیری بالای این سیالات سبب شده است نقل و انتقالات تولید شده در این صنعت از حساسیت بالایی برخوردار باشد.

صنایع نفت و گاز از جمله مهم­ترین و حیاتی­ترین بخش از صنعت کشور به شمار می‌روند. اهمیت سیالات تولید شده در این صنعت، خطر نشت و آسیب به محیط زیست و همچنین احتراق پذیری بالای این سیالات سبب شده است نقل و انتقالات تولید شده در این صنعت از حساسیت بالایی برخوردار باشد. به همین علت انتخاب لوله مناسب برای بخش‌های مختلف تولید و انتقال مواد در صنعت نفت و گاز اهمیت بسیار زیادی دارد و اگر از این موضوع غفلت شود ممکن است خسارات جبران ناپذیری به بار آید. در این مطلب قرار است به معرفی انواع لوله‌هایی که در صنایع نفت و گاز مورد استفاده قرار می گیرند بپردازیم و جزئیات مربوط به آنها را بررسی کنیم.

کاربرد لوله مانیسمان در صنایع نفت و گاز

لوله‌های مانیسمان بدون درز هستند و این یکی از مهم‌ترین مزایای آنها به شمار می‌رود. بیلت‌های فولادی ماده اصلی تولید آنها هستند و این بیلت‌ها پس از گرم شدن سوراخ کاری شده و به صورت لوله در خواهند آمد. به بیان ساده‌تر، در وسط شمش‌های فولادی یک سوراخ ایجاد شده و با کشیده شده آن لوله‌های مانیسمان تولید می‌شوند. لوله‌های مانیسمان در عملیات حفاری، انتقال سیالاتی مانند نفت، گاز، اسیدها و بخارات و همچنین به منظور پالایش نفت و گاز و مشتقات آنها به کار گرفته می‌شوند. جهت اطلاع از قیمت لوله مانیسمان و خرید آن به سایت آراد آهن مراجعه نمایید.

 

کاربرد لوله اسپیرال در صنایع نفت و گاز

لوله اسپیرال در ضخامت‌های متفاوتی از ورق های فولادی ساخته می‌شود. این مقطع فولادی نیز به علت ویژگی‌های خاصی که دارد، در صنایع نفت و گاز مورد توجه قرار گرفته است. این مقاطع با روش مارپیچی از ورق‌های فولادی ساخته می‌شوند و سطح داخلی آنها تا حدود زیادی صاف و صیقلی است. این عامل سبب می­شود اصطکاک سیالات منتقل شده از طریق آن کمتر شده و زیان­های وارده نیز کاهش یابد. لوله­های اسپیرال از مقاوم­ترین و مستحکم­ترین انواع هستند که تنها یک درز جوش خورده در سطح بیرونی خود دارند. این نوع از لوله­ها نسبت به گونه ­های جوش دار دیگر تا پنج برابر استحکام و مقاومت بیشتری دارند.

تولید اسپیرال از نظر طول و قطر محدودیتی ندارد، از فلنج­ها در آنها کمتر استفاده می­شود، نشت هوای کمی دارند، شکل پذیری بسیار بالایی دارند و همچنین در برابر شکست و ترک بسیار مقاوم هستند. همچنین لازم به ذکر است هزینه تولید آنها نسبت به سایر لوله­های درزجوش بسیار کمتر است.

4

کاربرد لوله درز دار در صنایع نفت و گاز

لوله­های درز دار که با نام­های درز جوش یا درز مستقیم نیز شناخته می­شوند، از جنس فولاد هستند که کاربرد زیادی در انواع صنایع از جمله صنایع نفت و گاز و پتروشیمی دارند. آنها در انواع، ابعاد و ضخامت­های مختلفی تولید می­شوند.

روش تولید این نوع لوله به این شکل است که ابتدا ورق­های فولادی در سایز مورد نظر برش داده شده و در مرحله بعد از غلتک­های نورد عبور داده می­شوند. عبور از غلتک­های نورد سبب می­شود لبه­های ورق به سمت یکدیگر جمع شده و در نتیجه ورق به شکل گرد در بیاید. در آخرین مرحله نیز دو سمت ورق به هم جوش داده می­شود و ورق فولادی به شکل لوله در خواهد آمد. روش­های جوش دادن لبه‌ها در مقاطع درز دار متفاوت است و یکی از دلایل شکل گیری انواع مختلف لوله درز دار، همین نوع جوش آن خواهد بود. در حال حاضر جوش با روش ذوب الکتریکی، جوش زیر پودری و جوش از طریق مقاومت الکتریکی از عمده­ترین روش­های جوشکاری محسوب می­شوند. هزینه تولید این لوله­ها در مقایسه با انواع بدون درز بسیار کمتر است و به همین علت مصارف آن در صنعت بسیار زیاد است.

مزایای استفاده از لوله های فولادی

تمام انواع لوله­هایی که در این مطلب از آنها نام بردیم، با توجه به ویژگی­هایی که دارند می­توانند در بخش­های مختلف صنایع نفت و گاز مورد استفاده قرار بگیرند. فرآیند ساخت و به کارگیری این مقاطع متفاوت است و همین امر باعث تفاوت در ویژگی­های آنها خواهد شد. با این حال کلیه لوله­های فولادی مزایای مشترکی دارند که برخی از این مزایا عبارتند از:

  • مقاومت زیاد در فشار بالا
  • امکان استفاده از انواع سیستم­های محافظتی در برابر خوردگی و اکسایش
  • عدم وجود محدودیت در قطر و ضخامت­های مختلف
  • امکان استفاده از فرآیند الکترولیز
  • داشتن مقاومت کششی زیاد
  • امکان تداوم زیاد در اتصالات جوشی

5

مرجع معتبر برای خرید انواع لوله

تفاوت در فرآیند ساخت، قطر و ضخامت و همچنین ابعاد از عوامل تعیین کننده قیمت انواع لوله­های فولادی هستند. با این وجود طبیعی است که قیمت لوله گازی و مانیسمان به دلیل فرآیند تولید پیچیده­تری که دارند، بالاتر باشد. انواع درز دار نیز عموما قیمت پایین­تری دارند؛ با این وجود با توجه به کیفیت و نوع جوش در آنها قیمت یکسانی برای این لوله­ها وجود ندارد. مصرف کنندگان لازم است برای اطلاع از قیمت روز این مقاطع به سایت­های معتبر مراجعه کرده و با مقایسه قیمت­های ارائه شده در شرکت­های مختلف، اقدام به خرید نمایند. همان طور که قبلا گفته شد، انتخاب یک شرکت معتبر برای خرید لوله اهمیت زیادی دارد؛ چرا که به این ترتیب شما می‌توانید از کیفیت لوله‌ها، قیمت ارائه شده و همچنین پشتیبانی و پیگیری‌های بعدی مطمئن شوید. آراد آهن یکی از شرکت­های فعال و موفق در زمینه فروش انواع مقاطع فولادی است. این شرکت با داشتن تجربه بالا و ارائه خدمات نوین و مشاوره­های پیش از خرید، سعی در کسب بیشتر رضایت مشتریان دارد. شما می­توانید از طریق تماس با مجموعه آراد آهن از قیمت انواع لوله­های فولادی مطلع شوید و با برخورداری از مشاوره این شرکت، مناسب­ترین نوع آن را تهیه نمایید.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: