رپورتاژ آگهی/

بخشنامه جدید استخدام آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۲

کدخبر : 581125

آن دسته از افرادی که علاقمند به شغل دبیری و استخدام در آموزش و پرورش هستند، می‌توانند با ثبت‌نام در آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲ شانس خود را برای استخدام در رشته‌های آموزگاری و دبیری محک بزنند. هر سال سازمان آموزش و پرورش آزمون استخدامی جهت استخدام آموزگاران در رشته‌های متنوع برگزار می‌کند. این آزمون که تحت نظارت سازمان اداری و استخدامی کشور جهت جذب دبیران و علاقمندان به شغل دبیری برگزار می‌شود، به صورت هماهنگ با آزمون استخدامی دستگاه اجرایی دولت می‌باشد.

 از آنجا که برگزار کننده این آزمون سازمان سنجش آموزش کشور می‌باشد، داوطلبان می‌توانند در صورت داشتن شرایط برای استخدام در وزارت آموزش و پرورش در این آزمون ثبت‌نام کنند و در صورت موفقیت با طی مراحل پذیرش در رشته شغلی خود به فعالیت بپردازند. به دلیل اهمیت اطلاع از بخشنامه جدید استخدام آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۲، در ادامه توضیحاتی در این خصوص ارائه خواهیم کرد.

 

image001

 

 تاریخ ثبت‌نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲

افراد علاقمند به استخدام در آموزش و پرورش می‌توانند در زمان مقرر که از سوی سازمان سنجش به عنوان مجری برگزار کننده آزمون اعلام می‌شود، در آزمون استخدامی آموزش و پرورش شرکت کنند. استخدام آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۲ همزمان با اسم‌نویسی آزمون استخدامی دستگاه اجرایی می‌باشد و متقاضیان شرکت در این آزمون می‌توانند در بازه زمانی ارائه شده، همه مراحل ثبت‌نام خود را انجام دهند. در سال ۱۴۰۲ اطلاعیه ثبت‌نام سازمان سنجش در خصوص ثبت‌نام آزمون استخدامی منتشر شد و براساس آن افراد در تاریخ 10 اسفند ماه می‌توانستند فرایند اسم‌نویسی را انجام دهند و مهلت ثبت‌نام تا ۲۲ اسفند ماه ادامه داشت.

چنانچه شما عزیزان در ارتباط با تاریخ برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش نیازمند دریافت اطلاعات بیشتر هستید، کافی است با شماره 9099075307 تماس بگیرید تا مشاوران مجموعه ایران تحصیل راهنمایی‌های لازم را در به شما عزیزان داوطلب ارائه دهند.

 

 شرایط گزینش آموزش و پرورش 1402

آن دسته از افرادی که متقاضی ثبت‌نام در آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1402 هستند، باید واجد شرایط اعلام شده در دفترچه آزمون باشند. شرایط گزینش آموزش و پرورش به دو دسته عمومی و اختصاصی تقسیم می‌شود و داوطلبانی که حائز این شرایط باشند، امکان تکمیل فرایند ثبت‌نام خود را خواهند داشت. بنابراین برخورداری از شرایط عمومی و اختصاصی که از سوی وزارت آموزش و پرورش برای تمامی داوطلبان شده است، الزامی می‌باشد، چراکه در صورت وجود هرگونه مغایرت در هریک از مراحل استخدامی، قبولی داوطلبان لغو می‌شود و روند استخدام آنها متوقف خواهد شد.

 علاوه بر این داوطلبان آزمون استخدامی برای جلوگیری از ورود هرگونه خطا و مغایرت در اطلاعات ثبت‌نامی خود، ابتدا باید با مطالعه مدارک لازم و شرایط گزینش آموزش و پرورش در سال 1402 را بررسی کنند. متقاضیان می‌توانند با مطالعه دفترچه آموزش و پرورش شرایط اختصاصی گزینش آموزش و پرورش و مورد بررسی قرار دهند. اما در ادامه به شرایط عمومی ثبت‌نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۲ اشاره خواهیم کرد.

  • برخورداری از تابعیت ایران 
  • اعتقاد و التزام عملی به دین اسلام یا یکی از ادیان اعلام شده در قانون اساسی
  • التزام به قانون جمهوری اسلامی
  • گذراندن دوران خدمت سربازی یا معافیت قانونی برای داوطلبان مرد 
  • برخورداری اط سلامت جسمانی برای انجام فعالیتی که در که استخدام می‌شوند. 
  • عدم سوء اعتیاد به مواد مخدر و دخانیات و عدم داشتن سابقه محکومیت جزایی
  • عدم داشتن ممنوعیت استخدام در هریک از دستگاه‌های اجرایی 
  • داوطلبان نباید در خدمت دستگاه‌های اجرایی و یا جزو افراد بازنشسته باشند. 
  • داشتن حداقل سن ۲۰ سال تمام و داشتن حداکثر سن ۴۰ سال تمام (برای افرادی که دارای مدرک لیسانس و فوق لیسانس هستند) 

 

image002

 

چگونگی ثبت‌نام در آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲

 ثبت‌نام در آزمون استخدامی آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۲ به صورت اینترنتی و از طریق ورود به سایت سنجش آموزش کشور به آدرس sanjesh.org می‌باشد. برای اسم‌نویسی در این آزمون باید در مهلت ارائه شده، وارد سایت استخدامی سنجش شده و ثبت‌نام خود را تکمیل نمایند. افراد متقاضی برای تکمیل فرایند ثبت‌نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش، باید مراحل زیر را طی کنند و در پایان هر کد رهگیری ثبت‌نام خود را برای تکمیل مراحل آزمون استخدامی دریافت کنند.

اولین مرحله ثبت‌نام برای آزمون استخدامی آموزش و پرورش، خرید کارت اعتباری شامل شماره سریال برای ورود به سامانه ثبت‌نام آزمون خواهد بود. داوطلبان باید هزینه ثبت‌نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش را در بخش مربوط به پرداخت کرده و در آخرین گام شماره سریال را دریافت نمایند. سپس با اسکن عکس خود را بارگذاری نموده و با تکمیل فرم ثبت‌نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1402 و انتخاب رشته شغلی، مراحل ثبت‌نام خود را نهایی کنند. در آخر نیز شماره پرونده و کد رهگیری به آنها اختصاص می‌باید که باید آن را تا پایان اعلام تایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش نزد خود نگه دارند.

 

 رشته‌های استخدامی آموزش و پرورش 1402

رشته‌هایی که برای استخدام آموزش و پرورش در سال 1402 ارائه شده‌اند، طیف وسیعی از رشته‌های تحصیلی بر اساس مدرک تحصیلی را در برمی‌گیرند. جزئیات کامل مربوط به عناوین شغلی مورد نیاز وزارت آموزش و پرورش در شهرستان و استان‌های کشور در دفترچه آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1402 قرار گرفته است که شما می‌توانید با مطالعه دفترچه راهنما این موارد را بررسی نمایید. در ادامه به برخی از رشته‌های استخدامی آموزش و پرورش 1402 اشاره خواهیم کرد.

برخی از رشته‌های دوره لیسانس آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1402

  • روانشناسی
  • علوم تربیتی (همه گرایش‌ها) 
  • مشاوره 
  • جامعه شناسی 
  • زبان و ادبیات فارسی
  • فقه و مبانی حقوق اسلامی 
  • زیست شناسی (تمامی گرایش‌ها) 
  • فیزیک (تمامی گرایش‌ها) 
  • معارف اسلامی و علوم تربیتی
  • ریاضیات و کاربردها

 

برخی از رشته‌های مقطع فوق لیسانس آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1402

 

  • روانشناسی سلامت 
  • جامعه شناسی انقلاب اسلامی 
  • علوم تربیتی (تمامی گرایش‌ها)
  • ریاضیات و کاربردها (تمامی گرایش‌ها) 
  • علوم قرآن و حدیث

 

چنانچه شما داوطلبان عزیز در خصوص شرایط گزینش آموزش و پرورش و رشته‌های ارائه شده آزمون استخدامی آموزش و پرورش، سؤال و ابهامی دارید، کافی است با شماره 9099075307 تماس بگیرید تا کارشناسان آکادمی ایران تحصیل شما عزیزان را به بهترین شکل راهنمایی کنند.

 

image003

 

مهم‌ترین مدارک برای ثبت‌نام در آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1402

برای ثبت‌نام متقاضیان استخدام آموزش و پرورش افراد داوطلب باید مدارک مورد نیاز خود را برای بارگذاری در سامانه سایت سنجش آماده کنند. در ادامه به مهمترین مدارک لازم برای اسم‌نویسی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1402 اشاره خواهیم کرد.

  • داشتن سریال ثبت‌نام (اولین فاکتور ضروری برای آغاز فرآیند نویسی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲، تهیه سریال ثبت‌نام با پرداخت هزینه آن از طریق کارت بانکی عضو شتاب است)
  • ارائه عکس اسکن شده (عکس باید رنگی و مربوط به همان سال باشد، دارای زمینه سفید و بدون هیچ گونه لکه باشد، با فرمت jpg باشد. حجم عکس هرگز نباید از حجم ۷۰ کیلوبایت بیشتر باشد)
  • ارائه اطلاعات هویتی و تحصیلی
  • افرادی که دارای سهمیه رزمندگان و ایثارگر هستند، نباید اقدامی انجام دهند و فقط باید فرم مربوط به سهمیه خود را تکمیل کنند. در صورتی که فردی از داوطلبان نیاز به منشی در زمان برگزاری آزمون دارد، در هنگام نام‌نویسی خود را باید به ان اشاره کند.
  • ارائه معدل آخرین مدرک تحصیلی همراه با تاریخ فراغت از تحصیل
  • جهت تعیین حوزه امتحانی ثبت کد استان و شهرستان در فرم اسم‌نویسی ضروری می‌باشد.

 

هزینه اسم‌نویسی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1402

هر سال با آغاز فرایند نام‌نویسی جهت شرکت در آزمون استخدامی آموزش و پرورش، سازمان سنجش به عنوان مجری برگزار کننده آزمون، با انتشار اعلامیه‌ای، هزینه مربوط به شروع فرایند ثبت نام را اعلام می‌کند.

افرادی که متقاضی شرکت در آزمون استخدامی آموزش و پرورش هستند، ابتدا باید با پرداخت کردن هزینه آزمون و دریافت سریال، باقی مراحل نام‌نویسی در آزمون مذکور را تکمیل کنند. هزینه ثبت‌نام برای این آزمون در سال 1402، مبلغ 233 هزار تومان است که داوطلبان باید این مبلغ از از طریق کارت‌های عضو شتاب پرداخت کنند. لازم به ذکر است پس از پرداخت هزینه، باید سریال ثبت‌نامی که به شما اختصاص یافته را نزد خود نگه دارید، چرا که هنگام اعلام نتایج به آن نیاز خواهید داشت.

 

سؤالات متداول پیرامون استخدام آموزش و پرورش

 

  1. زمان استخدام آموزش و پرورش ۱۴۰۲ چه تاریخی است؟

زمان ثبت‌نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲ در اواخر اسفندماه سال گذشته بود و داوطلبان باید در بازه زمانی اعلام شده ثبت‌نام خود را انجام می‌دادند.

  1.  رشته‌های استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲ کدامند؟

در این مقاله به برخی از رشته‌های استخدامی آموزش و پرورش 1402 اشاره کردیم.

  1.  شرایط گزینش آموزش و پرورش ۱۴۰۲ شامل چه مواردی است؟

 در این مقاله برخی از شرایط عمومی گزینش آموزش و پرورش 1402 اشاره شد.

 

خلاصه مطالب

بسیاری از افراد در ارتباط با بخشنامه جدید استخدام آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۲ سؤال دارند. مهلت نام‌نویسی برای آزمون استخدام آموزش و پرورش سال ۱۴۰۲ در 22 اسفند ماه 1401 به پایان رسید و افراد می‌توانستند در بازه زمانی تعیین شده مراحل ثبت‌نام خود را انجام دهند. در این مقاله سعی کردیم به برخی از شرایط گزینش آموزش و پرورش، رشته‌های استخدامی این سازمان و همچنین مدارکی که باید در سامانه سنجش بارگذاری نمایید، اشاره کردیم. چنانچه در ارتباط با نحوه استخدام آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۲ سؤال و ابهامی داشته باشید، می‌توانید از طریق تماس با شماره 9099075307 با مشاوران برجسته و مجرب آکادمی ایران تحصیل در ارتباط باشید تا بهترین راهنمایی را در این مسیر به شما عزیزان ارائه کنند.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: