رپورتاژ آگهی/

آیا تولید زغال فشرده در سال ۱۴۰۲ صرفه اقتصادی دارد؟

آیا تولید زغال فشرده در سال 1402 صرفه اقتصادی دارد؟
کدخبر : 581267

یکی از دغدغه های مهم افراد هنگام راه اندازی یک کسب و کار جدید، به صرفه بودن آن حرفه از دید شرایط اقتصادی کشور است. ترغیب کارآفرینان به نوآوری و روی آوردن به فعالیت های تولیدی در سال های اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته و موجب شده تا خیلی از سرمایه گذاران، برای راه اندازی مشاغل تولیدی تصمیم بگیرند.

یکی از دغدغه های مهم افراد هنگام راه اندازی یک کسب و کار جدید، به صرفه بودن آن حرفه از دید شرایط اقتصادی کشور است. ترغیب کارآفرینان به نوآوری و روی آوردن به فعالیت های تولیدی در سال های اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته و موجب شده تا خیلی از سرمایه گذاران، برای راه اندازی مشاغل تولیدی تصمیم بگیرند.

تولید زغال فشرده از جمله مشاغل درحال رشد است که بر اساس شواهد موجود، در سال 1402 از سود خوبی برخوردار می‌باشد. اگر شما هم در حال تحقیق و توسعه برای بهبود درآمد خود هستید، بی شک با مطالعه این مقاله، از سوددهی این کسب و کار مطمئن خواهید شد. با ما همراه باشید.

 

تولید زغال فشرده؛ بیشترین سود با کمترین سرمایه

اگر به دنبال شروع یک کسب و کار مطمئن و پر سود هستید، تولید زغال فشرده، می‌تواند یکی از پیشنهادات اصلی لیست مشاغل شما باشد. یکی از مهم ترین دلایل آن بازار گسترده فروش این محصول در ایران و سایر کشورها است. بعلاوه، هزینه تولید زغال فشرده بالا نبوده و از حاشیه سود مناسبی برخوردار است. به همین خاطر ما به افرادی که در جستجوی فرصت های جدید سرمایه گذاری هستند خرید دستگاه زغال ساز را پیشنهاد می‌کنیم.

راه اندازی خط تولید مقرون به صرفه، مواد اولیه ارزان، بازار گسترده فروش در داخل و خارج از کشور و حاشیه سود بالا، از جمله مواردی هستند که صرفه اقتصادی تولید زغال فشرده را نشان می‌دهند.

 

زغال فشرده چیست؟

زغال فشرده که برخی آن را با نام زغال چینی هم می‌شناسند، در اصل به زغال صنعتی تولید شده از فشرده سازی مواد اولیه ای نظیر تراشه های چوب گفته می‌شود. تامین مواد اولیه برای تولید این نوع زغال بسیار آسان و ارزان است. شما می‌توانید با ضایعات چوبی و کشاورزی مانند خاک اره، پوست گردو و سبوس برنج به راحتی زغال با کیفیت بالا تولید کنید.

به این ترتیب، برای شروع این کسب و کار، تنها به مواد اولیه ساده و در دسترس و دستگاه های تولید زغال فشرده نیاز خواهید داشت. سازندگان دستگاه زغال ساز، پس از نصب دستگاه در مکان مورد نظر شما، نحوه کار با آن را نیز به شما آموزش می‌دهند. پس از راه اندازی دستگاه، شما می‌توانید این محصول را در حجم بالا و با قیمت مناسب تولید کنید.

در ادامه مجموعه ای از اطلاعات مرتبط با موقعیت این کار تولیدی و عملکرد مالی آن را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

 

آیا تولید زغال فشرده در سال 1402 توجیه اقتصادی دارد؟

قبل از سرمایه گذاری، مسلما می‌خواهید بدانید که آیا تولید زغال فشرده در سال 1402 صرفه اقتصادی دارد یا خیر؟ برای پاسخ به این سوال باید به نکات زیادی اشاره کنیم که در اینجا به شکل خلاصه آمده است:

 

سرمایه اولیه برای تولید زغال فشرده چقدر است؟

یکی از مباحث مهم هنگام راه اندازی یک شغل جدید، میزان سرمایه گذاری اولیه برای شروع کار است. سرمایه اولیه در این حرفه برای تهیه مواد اولیه، خرید دستگاه تولید زغال، اجاره سوله برای تولید و همینطور استخدام نیروی کار در نظر گرفته می‌شود که بسته به شرایط شما می‌تواند متغیر باشد.

خوشبختانه مواد اولیه برای تولید زغال فشرده ارزان است؛ در نتیجه نگرانی بابت تهیه مواد اولیه وجود ندارد. همچنین بیشتر قطعات دستگاه ها و کوره های تولید زغال صنعتی، تولید داخل هستند، بنابراین می‌توان آنها را با قیمت مناسبی تهیه کرد.

اجاره سوله نیز بستگی به شرایط شما دارد. مثلا در منطقه ای ارزان، می‌توانید سوله با قیمت مناسب تر تهیه کنید. بعلاوه این دستگاه ها برای تولید اتوماتیک زغال در نظر گرفته شده اند، بنابراین به نیروی انسانی چندانی نیاز ندارند.

 

 

سوددهی خط تولید زغال فشرده چقدر است؟

یکی از فاکتورهای تعیین کننده در میزان درآمد و سوددهی هر کسب وکاری، هزینه مربوط به اجاره محل کار است. برای مثال اگر سوله از خودتان باشد به مراتب سود بیشتری کسب خواهید کرد.

شما می‌توانید با اجاره یک سوله با متراژ مناسب در یک منطقه مناسب، به صرفه ترین خط تولید زغال فشرده را راه اندازی کنید. همچنین برای سوددهی بیشتر حتما به این موارد توجه کنید:

 

  • تهیه مواد اولیه با کیفیت بالا و قیمت مناسب
  • استفاده از بهترین دستگاه زغال ساز برای تولید زغال فشرده با حداکثر رضایت مشتریان
  • افزایش حجم تولید
  • شناسایی بازار هدف نظیر رستوران ها، کبابی ها، قهوه ‌خانه‌ ها و فروشگاه ها
  • بازاریابی و تبلیغ محصولات
  • صادرات زغال فشرده

 

مراحل تولید زغال فشرده چیست؟

مراحل تولید زغال فشرده پیچیدگی خاصی ندارد و هر فردی پس از آموزش به راحتی قادر است در این حرفه وارد شود و کسب درآمد کند. این مراحل عبارتند از:

  1. مواد اولیه تهیه شده را به خوبی خرد و آسیاب کنید.
  2. باید رطوبت مواد اولیه تا حد استاندارد گرفته شود، زیرا بیش از حد خشک یا مرطوب بودن آنها کیفیت زغال تولیدی را کاهش می‌دهد.
  3. در این مرحله مواد اولیه با کمک دستگاه اکسترودر فشرده می‌شوند.
  4. بریکت های خام و فشرده شده در کوره های زغال پخته و محصول نهایی زغال آماده می‌شود.

 

زغال فشرده چه کاربردهایی دارد؟

یکی دیگر از مواردی که برای توجیه اقتصادی تولید زغال فشرده در نظر گرفته می‌شود، کاربردهای گوناگون این محصول است که گستردگی بازار فروش آن را نشان می‌دهد. در واقع زمانی که تقاضا برای خرید یک محصول بالا باشد شما می‌توانید از وجود یک بازار گسترده برای فروش محصولات خود مطمئن باشید.

زغال فشرده از تمام کاربردهای سنتی زغال های چوبی نظیر کباب و گریل کردن، گرمایش محیط، دود کردن اسپند، پخت و پز و موارد مشابه دیگر برخوردار است.

جالب است بدانید این نوع زغال حتی در نقاشی سیاه قلم نیز کاربرد دارد.

 

 

چرا مشتریان زغال فشرده می‌خرند؟

  • زغال فشرده به عنوان سبک ترین سوخت شناخته می‌شود؛
  • این نوع زغال حرارت بالایی دارد و دود ایجاد نمی‌کند؛
  • برای تولید آن به محیط زیست آسیبی نمی‌رسد؛
  • یک محصول با کیفیت بالا و درعین حال مقرون به صرفه است؛
  • زغال فشرده کاملا بی خطر است و هنگام سوختن جرقه تولید نمی‌کند؛
  • خاکستر آن بسیار کم است و در زمان سوختن بوی بدی ندارد

 

جمع بندی

کارآفرینان اغلب از فناوری‌ های جدید برای تولید محصولات با کیفیت بالا و پرتقاضای بازار استقبال می‌کنند. افرادی که نوآوری را به بازار تولید می‌‌آورند، قطعا سهم ارزش‌ آفرینی بیشتری در پیشرفت اقتصادی کشور دارند.

انواع دستگاه تولید زغال فشرده موجود در شرکت سازه ابتکار ارشد، مطابق با آخرین فناوری ها برای رفع نیازهای روز بازار طراحی شده اند. این دستگاه ها بر اساس بهترین طرح های توجیه اقتصادی جهت تولید زغال فشرده مرغوب به فروش می‌رسند. بنابراین شما عزیزان می‌توانید با خیال راحت از خرید این دستگاه ها سود قابل توجهی کسب کنید.

مزایای خرید دستگاه های زغال فشرده از شرکت سازه ابتکار ارشد زیاد است. برای مثال می‌توان به قیمت مناسب دستگاه ها، آموزش رایگان، تامین مواد اولیه و تضمین خرید محصولات تولید شده اشاره کرد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص محصولات این شرکت همین امروز با کارشناسان ما تماس بگیرید.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: