رپورتاژ آگهی/

صفر تا صد چک صیادی در سوپر اپلیکیشن تاپ

صفر تا صد چک صیادی در سوپر اپلیکیشن تاپ
کدخبر : 590987

درحال‌حاضر فرآیندهای مختلفی دررابطه‌با ثبت اطلاعات مالی در سامانه‌های اینترنتی به‌صورت غیرحضوری انجام می‌شود که ثبت چک‌های صیادی و عضویت در سجام نیز جزء آن‌ها به‌شمار می‌رود، به همین دلیل در ادامه قصد داریم تا یکی از بهترین اپلیکیشن‌ها برای این کار را به شما معرفی کنیم.

درحال‌حاضر فرآیندهای مختلفی دررابطه‌با ثبت اطلاعات مالی در سامانه‌های اینترنتی به‌صورت غیرحضوری انجام می‌شود که ثبت چک‌های صیادی و عضویت در سجام نیز جزء آن‌ها به‌شمار می‌رود، به همین دلیل در ادامه قصد داریم تا یکی از بهترین اپلیکیشن‌ها برای این کار را به شما معرفی کنیم.

 

اطلاعاتی درباره قوانین جدید چک

مطابق با قانونی که توسط بانک مرکزی در سال ۱۳۹۶ ارائه شد، صدور دسته چک از سوی شعبه‌های بانکی دیگر امکان‌پذیر نیست و تمامی مراحل قانونی این کار به‌صورت مستقیم زیرنظر بانک مرکزی انجام می‌شود.

اجرای این قانون تا سال 1400 به تعویق افتاد اما از آن زمان تاکنون تمامی افراد موظف هستند که برای انجام فرایندهای مالی خود، از چک‌های صیادی استفاده کنند که شکل و ظاهر آن‌ها به یک صورت است.

دلیل اصلی ارائه چنین قانونی کاهش چک‌های برگشتی و جلوگیری از کلاهبرداری‌هایی است که در این زمینه به‌وجود می‌آید؛ زیرا با صدور چک صیادی نامعتبر، تمامی حساب‌های فرد مسدود می‌شود.

 

عواقب عدم ثبت چک در سامانه صیاد

سامانه یکپارچه صدور چک که با نام صیاد معروف است یک بستر اینترنتی را در اختیار افراد قرار می‌دهد تا تمامی مراحل لازم برای ثبت، استعلام و انتقال چک را به‌صورت غیرحضوری انجام دهند.

در واقع یکی از مهم‌ترین تفاوت‌هایی که میان دسته‌های جدید و قدیمی وجود دارد این است که افراد باید با ورود به سامانه صیاد برای ثبت چک اقدامات لازم را انجام دهند.

تمامی چک‌های صیادی که در شعب بانکی ارائه می‌شود به رنگ بنفش هستند و یک شناسه بر روی آن‌ها درج می‌شود که افراد می‌توانند در زمان صدور، استعلام یا نقل‌وانتقالات از این کد استفاده کنند.

درصورتی‌که فردی این کار را انجام ندهد باید تمامی خطرات ناشی از عدم ثبت چک را نیز در نظر بگیرد که در این حالت فرد هیچ‌گونه حمایتی ازسوی سیستم بانکی کشور دریافت نمی‌کند.

ازطرف‌دیگر امکان دریافت و نقل‌وانتقال چنین چکی وجود ندارد و در شعب بانکی هم نمی‌توانید آن را برگشت بزنید، بر همین اساس چک‌های صیادی که ثبت نمی‌شوند در مراجع قانونی فاقد اعتبار هستند.

 

از چه روشی برای ثبت چک صیادی استفاده کنیم؟

با توجه به خطرات عدم ثبت چک‌های صیادی، باید در مواقع نیاز به‌سرعت نسبت به ثبت این چک‌ها در سامانه صیاد اقدام کنید که یکی از بهترین راه‌ها برای این منظور، استفاده از تلفن همراه است که در هر موقعیتی دسترسی به اینترنت را برای شما فراهم می‌کند.

درصورتی‌که بسیاری از فرایندهای مالی خود را با استفاده از چک انجام می‌دهید، بهتر است برای راحتی بیشتر از اپلیکیشن تاپ برای دسترسی سریع و آسان به سامانه صیاد کمک بگیرید.

سوپر پلیکیشن امکان انجام بسیاری از فرایندها برای ثبت اطلاعات مالی مانند ورود به سامانه صیاد و احراز هویت سجام را در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا در بستری امن و مطمئن چنین خدماتی را دریافت کنند.

 

سرویس های شگفت‌انگیز تاپ را بشناسید

حفظ اطلاعات بانکی و مالی افراد در بستری امن و مطمئن، از مهم‌ترین مواردی است که باعث می‌شود اپلیکیشن تاپ به یکی از بهترین برنامه‌ها برای این کار تبدیل شود. در کنار امکان ثبت چک صیاد شما می‌توانید از ۱۰۰ سرویس متنوع دیگر برخوردار شوید که برخی از آن‌ها عبارت‌اند از:

 

  • فین‌تک و پرداخت که شامل خدماتی همچون کارت به کارت، پرداخت قبوض، خرید شارژ و بسته اینترنت برای تمامی اپراتورها و برخی موارد دیگر می‌شود.
  • خودرو و استعلام نیز امکان پیگیری خلافی، عوارضی، پلاک فعال، گذرنامه و تعدادی خدمات دیگر را برای کاربران فراهم می‌کند.
  • مالی و گردشگری نیز شامل بسیاری از فرایندهای غیرحضوری است که افراد برای فعالیت‌های مالی و سفر خود نیاز دارند.

 

در بخش مالی و گردشگری، افراد می‌توانند به‌راحتی برای انجام احراز هویت سجام اقدامات لازم را انجام دهند که برای آشنایی شما با این بخش در ادامه توضیحاتی را در اختیارتان قرار می‌دهیم.

 

 

احراز هویت سجام در اپلیکیشن تاپ

سازمان بورس و اوراق بهادار برای خدمات‌دهی مناسب به کاربرانی که قصد فعالیت در این بازار را دارند، سامانه‌ای را با عنوان سجام راه‌اندازی کرده تا هر فرد با یک‌بار ثبت اطلاعات مالی خود، بتواند از تمامی خدمات بازار سرمایه برخوردار شود.

احراز هویت سجام یکی از فرایندهایی است که افراد به‌منظور ثبت اطلاعات مالی خود برای انجام معاملات آنلاین در بازار بورس، حتما باید آن را انجام دهند که امکان اجرای این کار به‌صورت اینترنتی وجود دارد

برای همین منظور اپلیکیشن تاپ جهت سهولت افرادی که به‌دنبال ثبت اطلاعات مالی خود برای حضور در بازار سرمایه هستند، در بخشی از خدماتش امکان احراز هویت سجام را ارائه می‌دهد.

برای استفاده از این خدمات باید به بخش مربوط در اپلیکیشن تاپ مراجعه کرده تا با طی‌کردن مراحلی همچون ارائه کد ملی و شماره همراه، پرداخت کارمزد، تکمیل فرم‌های مربوط، تایید استعلام و دریافت کد پیگیری بتوانید احراز هویت خود را کامل کنید.

 

احراز هویت سجام و ثبت چک‌های صیادی

احراز هویت سجام و ثبت چک‌های صیادی از جمله فرایندهای مالی مهم و ضروری به‌شمار می‌رود که امکان انجام آن‌ها به‌صورت آنلاین وجود دارد و افراد باید برای این منظور یک بستر امن و مطمئن را در نظر بگیرند.

در همین راستا اپلیکیشن تاپ با ارائه سرویس‌های متنوع در بخش مالی، به کاربران این امکان را می‌دهد تا به‌سرعت بتوانند تمامی اقدامات لازم برای احراز هویت و ثبت چک را انجام دهند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: