رپورتاژ آگهی/

برنج ایرانی زینت بخش سفره های ایرانی

برنج ایرانی زینت بخش سفره های ایرانی
کدخبر : 591237

فروشگاه مشهد برنج، مرکز معتبر خریدوفروش انواع برنج و مواد غذایی اولیه است که اجناس خود را با بهترین کیفیت و قیمت در اختیار مشتریان قرار می‌دهد.

 

در بین انواع مختلف برنج‌های ایرانی و خارجی، برنج ایرانی دارای کیفیت، اصالت و عطر و بوی ممتازی است که آن را از تمام برنج‌های دیگر متمایز می‌کند. مشخصاتی که برنج باکیفیت را از برنج‌های دارای کیفیت پایین متمایز می‌کند ظاهر مناسب، کیفیت پخت، مواد مغذی و هضم آن است. برنج یکی از پرمصرف‌ترین غلات در سراسر جهان است و کشورهای زیادی در زمینه تولید برنج فعالیت می‌کنند.

در بازار ایران نیز به جز انواع مختلف برنج‌های ایرانی، هندی، پاکستانی و تایلندی نیز به میزان زیادی خریدوفروش می‌شود. بااین‌حال هیچ‌کدام کیفیت و عطر و بوی برنج ایرانی را ندارند.

 

انواع مختلف برنج بر اساس اندازه دانه

جدا از بحث برنج ایرانی و خارجی، انواع مختلف برنج بر اساس اندازه به چند دسته تقسیم می‌شود که عبارت‌اند از:

  • برنج دانه بلند: طول این برنج‌ها ۴-۳ برابر عرض دانه برنج است.
  • برنج دانه‌متوسط: برنج دانه‌متوسط مابین برنج دانه بلند و دانه کوتاه قرار دارد.
  • برنج دانه کوتاه: این نوع برنج که در مقایسه با دو نوع قبلی کوتاه‌تر است در زمان پخت حالت چسبنده دارد.

 

برنج‌ های مختلف بر اساس کشور تولیدکننده

ازآنجایی‌که برنج یکی از اقلام پرمصرف در سبد غذایی بسیاری از مردم جهان است، تولید آن نیز رونق بالایی دارد. بر همین اساس در بازارهای جهانی و از جمله در بازار ایران، انواع مختلف برنج ایرانی و خارجی وجود دارد. انواع مختلف برنج عبارت‌اند از:

1. برنج ایرانی

همه از کیفیت برنج ایرانی آگاه هستند و هیچ‌کدام از برنج‌های خارجی از نظر کیفیت، مواد مغذی و عطر، طعم و کیفیت به‌پای برنج‌های ایرانی نمی‌رسند. در ایران نیز انواع مختلف برنج وجود دارد و علاوه بر استان‌های شمالی، در استان‌های خوزستان، فارس و اصفهان نیز برنج تولید می‌شود. انواع برنج‌های ایرانی عبارت‌اند از:

این گروه از برنج‌های ایرانی تولید شمال ایران هستند و از نظر کیفیت و عطروطعم در جایگاه بسیار بالایی نسبت به برنج‌های خارجی قرار دارند. همان‌طور که گفته شد علاوه بر شمال ایران، در استان‌های جنوبی و مرکزی نیز برنج ایرانی تولید می‌شود. این برنج‌ها عبارت‌اند از:

  • برنج عنبربو
  • برنج لنجان
  • برنج کامفیروز

۲. برنج خارجی

علاوه بر برنج ایرانی، برنج‌های خارجی تولید کشورهای هند، پاکستان و تایلند نیز در بازار ایران وجود دارند. همچنین برنج‌های اروگوئه، ژاپنی و آرژانتینی از انواع دیگر برنج‌های خارجی هستند. بیشترین مصرف برنج خارجی در ایران مربوط به برنج‌های هندی و پاکستانی است. مشخص است که برنج‌های خارجی کیفیت و عطر و بوی محصول برنج ایران را ندارند؛ ولی به دلیل اینکه قیمت برنج خارجی کمتر از نوع ایرانی است بیشتر مردم از برنج خارجی استفاده می‌کنند.

البته در بین برنج‌های خارجی نیز برنج باکیفیت وجود دارد؛ ولی از نظر عطروطعم به‌پای برنج‌های ایرانی نمی‌رسند. به‌عبارت‌دیگر باید گفت برنج ایرانی همچون نگینی زینت‌بخش سفره‌های ایرانی است. درهرحال برای خرید برنج چه از نوع ایرانی یا خارجی بهتر است آن را از فروشگاه‌ها و مراکز معتبر خریداری کنید. مشهدبرنج از مراکز تخصصی فروش برنج و انواع مواد غذایی است که اجناس خود را با بهترین کیفیت و قیمت مناسب به فروش می‌رساند.

 

تفاوت برنج‌ های ایرانی و خارجی

برنج ایرانی از بهترین برنج‌های موجود در بازار است که در سطح جهان نیز شهرت خوبی دارد. سالم‌بودن، کیفیت بالا، مواد مغذی و... فاکتورهایی هستند که موجب برتری انواع برنج‌های ایرانی بر برنج خارجی شده است. علاوه بر نشای برنج، عوامل دیگری نیز در این زمینه دخیل هستند. این عوامل عبارت‌اند از:

1. تفاوت در کشت برنج

برنج ایرانی به روش دیم کاشته می‌شود و آب مورداستفاده برای کشت آن، آب سالم است. این در حالی است که گفته می‌شود برای آبیاری برنج‌های خارجی به‌ویژه برنج هندی از آب ناسالم و فاضلاب استفاده می‌شود. نوع آبیاری تأثیر زیادی بر کیفیت نهایی برنج دارد. به همین دلیل بهتر است سفره ایرانی با برنج ایرانی کامل شود.

2. عدم استفاده از مواد نگهدارنده

مشاهده شده است که برنج‌های ایرانی بیشتر در معرض ابتلا به شپشک برنج هستند. درحالی‌که درمورد برنج‌های خارجی این مورد وجود ندارد. دلیل مواجه‌شدن با شپشک برنج عدم کیفیت برنج ایرانی نیست؛ بلکه به دلیل آنکه در برنج‌های ایرانی از مواد نگهدارنده استفاده نمی‌شود احتمال پیداشدن شپشک برنج در آن‌ها وجود دارد.

البته این مشکل چیزی نیست که نتوان آن را حل کرد. برنج نوع ایرانی باید در محیطی خنک و دور از رطوبت نگهداری شود. همچنین می‌توان با کمک راهکارهای مقابله با شپشک برنج نیز این مشکل را حل کرد. با این توضیحات یکی دیگر از تفاوت‌های برنج ایرانی و خارجی عدم استفاده از مواد نگهدارنده در برنج‌های ایرانی است که نشان‌دهنده سالم‌بودن این نوع برنج است. مواد نگهدارنده مورداستفاده در برنج‌های خارجی، موادی مضر برای بدن هستند که در بلندمدت آسیب‌های جدی به بدن وارد می‌کنند.

3. تفاوت در پخت

برای پخت برنج ایرانی توصیه می‌شود که حداقل یک ساعت قبل از پخت، آن را در آب ولرم و نمک خیس کنید. این کار موجب قدکشیدن برنج و ظاهر زیباتر آن می‌شود. درحالی‌که برای پخت برنج خارجی می‌توان بدون خیس‌کردن آن را آبکش کرد. این نشان‌دهنده آسان بودن روش پخت برنج خارجی است و این نوع برنج بهتر قد می‌کشد. به همین دلیل در بسیاری از رستوران‌ها و مجالس، به دلیل ظاهر قد کشیده برنج خارجی، از این نوع برنج‌ها استفاده می‌شود.

باوجودآنکه برنج خارجی از نظر ظاهر زیباتر است؛ ولی کیفیت، عطر و ارزش غذایی برنج ایرانی را ندارد. به همین دلیل با کسب مهارت در پخت برنج خارجی می‌توان یک برنج زیبا و قدکشیده با ارزش غذایی بسیار عالی داشت. به دلیل آنکه ایرانی و سفره ایرانی لایق بهترین محصول است. می‌توانید با مراجعه به فروشگاه مشهد برنج، برنج ایرانی را با بهترین کیفیت و قیمت خریداری کنید.

 

انواع غذاها با برنج ایرانی

برنج ایرانی را به دو روش آبکش کردن و کته می‌توان تهیه کرد. برای آبکش کردن باید حداقل 1 ساعت قبل از پخت، برنج را بعد از پاک کردن در آب ولرم و نمک خیساند تا برنجی قدکشیده داشته باشید. روش دیگر پخت به روش کته است که در این روش تمام مواد مغذی برنج حفظ شده و ارزش غذایی بالایی دارد.

زعفران یکی از ادویه‌جات مرغوبی است که با افزودن آن به برنج، می‌توانید عطر و طعمی فوق‌‌العاده به برنج خود بدهید. برنج ایرانی را در کنار انواع خورش و کباب‌های ایرانی و مرغ زعفرانی می‌توان سرو کرد. همچنین لوبیا پلو، زرشک پلو و ته‌چین از انواع دیگر غذاهای ایرانی هستند که با این نوع برنج تهیه شده و سفره ایرانی را زیباتر می‌کنند.

هر چه کیفیت برنج و سایر موارد اولیه بیشتر باشد محصول نهایی بدست آمده کیفیت و ارزش غذایی بالاتری داشته و ظاهر جذاب‌تری خواهد داشت. به همین دلیل لازم است مواد غذایی را از مراکز معتبری مانند مشهد برنج خریداری کنید.

 

جمع‌بندی

برنج از مهم‌ترین اقلام غذایی ایرانیان و بسیاری از کشورهای جهان است. در بازار مواد غذایی و برنج، انواع مختلف برنج ایرانی و خارجی وجود دارد که کیفیت، عطر و بو و ارزش غذایی انواع برنج‌های ایرانی بالاتر از برنج خارجی است. کشت و آبیاری سالم و عدم استفاده از مواد نگهدارنده از جمله مواردی است که موجب افزایش کیفیت برنج ایرانی در برابر برنج خارجی شده و این برنج همچون نگینی زیبا زینت‌بخش سفره ایرانی است. فروشگاه مشهد برنج، مرکز معتبر خریدوفروش انواع برنج و مواد غذایی اولیه است که اجناس خود را با بهترین کیفیت و قیمت در اختیار مشتریان قرار می‌دهد.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: