رپورتاژ آگهی:

نقد و بررسی فیلم تایگر ۳

نقد و بررسی فیلم تایگر 3
کدخبر : 591978

از گذشته تا به امروز سینمای هندوستان توانایی بالایی در ساخت آثاری با ژانر اکشن داشته است. می‌توان گفت که ژانر اکشن یکی از عناصر جدانشدنی از فیلم و سریال های هندی به شمار می‌آید و معمولا این فیلم های اکشن با ژانرهای مختلفی ترکیب شده که یکی از ژانرهای اصلی که با اکشن ترکیب می‌شود، ژانر ماجراجویی و معمایی است که باعث می‌شود میزان تاثیرگذاری این آثار بیشتر شود. یک از آثار هندی که نمونه بارزی از موفقیت هندی ها در ساخت آثار اکشن است، فیلم تایگر می‌باشد.

از گذشته تا به امروز سینمای هندوستان توانایی بالایی در ساخت آثاری با ژانر اکشن داشته است. می‌توان گفت که ژانر اکشن یکی از عناصر جدانشدنی از فیلم و سریال های هندی به شمار می‌آید و معمولا این فیلم های اکشن با ژانرهای مختلفی ترکیب شده که یکی از ژانرهای اصلی که با اکشن ترکیب می‌شود، ژانر ماجراجویی و معمایی است که باعث می‌شود میزان تاثیرگذاری این آثار بیشتر شود. یک از آثار هندی که نمونه بارزی از موفقیت هندی ها در ساخت آثار اکشن است، فیلم تایگر می‌باشد.

فیلم تایگر ۳ در واقع یک فیلم هندی است که در ژانر اکشن تولید شده‌است. کارگردانی فیلم تایگر ۳ را مانیش شارما (Maneesh Sharma) بر عهده داشته است. از بازیگران اصلی گروه بازیگران این فیلم میتوان به (Salman Khan)، (Katrina Kaif)، (Emraan Hashmi)، (Ranvir Shorey) و (Riddhi Dogra) اشاره کرد. این فیلم هندی اکشن قرار بود که در تاریخ ۲۱ آوریل ۲۰۲۳ انتشار یابد اما در نهایت در تاریخ ۱۰ نوامبر ۲۰۲۳ اکران و به نمایش گذاشته‌شد و توانست مورد تحسین و تشویق قرار بگیرد.

این فیلم در واقع داستان مردی به نام رانویر سینگ را روایت می‌کند که یک جاسوس هندی است که برای جلوگیری از یک حمله تروریستی در پاریس تلاش می کند. او با یک مامور ایرانی به نام زویا حسین متحد می شود تا این حمله را خنثی کند. داستان این فیلم به خوبی نشان می دهد که چگونه یک حمله تروریستی می تواند جهان را تهدید کند. این فیلم در بخش های مختلفی از پاریس، دبی و هند فیلمبرداری شده است و دارای صحنه های اکشن هیجان انگیز جذاب و جلوه های ویژه قابل توجه است.

نکته قابل توجه اینجاست که این فیلم بیش از ۳۰۰ میلیون دلار در سراسر جهان فروش داشته‌است که بسیار قابل توجه است. فیلم Tiger ۳ پرهزینه‌ترین فیلم کمپانی یاش راج فیلمز بوده‌است زیرا با بودجه‌ای حدود ۳۸ میلیون دلاری ساخته شده‌است.

جالب است بدانید که اکران این فیلم در کشورهای عمان و کویت و قطر ممنوع شد زیرا معتقد بودند که چهره این کشورها در فیلم منفی نمایش داده شده‌است. امتیازی که برای فیلم Tiger ۳ در سایت IIMDB ثبت شده‌است ۷/۵ از ۱۰ بوده‌است. همچنین سایت راتن تومیتوز به این فیلم با توجه به ۱۴ نقد و بررسی امتیاز ۵/۷ را اختصاص داد.

این فیلم واکنش های متفاوتی از جانب منتقدان دریافت کرد و در بخش های نقش آفرینی بازیگران و صحنه‌های اکشن بسیار مورد تحسین واقع شد و در رابطه با داستان فیلم و موسیقی متن مورد انتقاد قرار گرفت.

در ادامه مطلب اشاره کوتاهی به دو قسمت قبلی این فیلم میکنیم تا شما عزیزان بتوانید به صورتی کلی با مجموعه این فیلم آشنا شوید. شما می‌توانید با خواندن ادامه این مطالب درباره این مجموعه فیلم اطلاعات لازم را کسب کنید.

فیلم تایگر ۱

یک افسر اطلاعاتی هند به نام تایگر در یک عملیات عاشق دختری به نام زویا که یک افسر اطلاعاتی پاکستان است، می‌شود. پس از مدتی تایگر متوجه می‌شود که زویا هم یک مأمور اطلاعاتی است و برای پاکستان کار می‌کند. به خاطر شغلشان آن‌ها نمی‌توانند با هم زندگی کنند پس از مدتی در یک اجلاس امنیتی در استانبول با هم مواجه می‌شوند و تصمیم می‌گیرند باهم از دست مأموران هر دو کشور فرار کنند.

در واقع داستان بالا داستان فیلم زمانی تایگر وجود داشت یا به عبارتی Ek Tha Tiger که در اینجا ما آن را با عنوان تایگر ۱ معرفی کرده‌ایم، است که در ژانر اکشن و جاسوسی تولید و اکران شده‌است. اولین قسمت از این فیلم در سال ۲۰۱۲ منتشر شد. همان‌طور که اشاره کردیم سلمان خان و کاترینا کایف از بازیگران اصلی این فیلم به شمار می‌آیند.

فیلم تایگر ۲

تایگر ۲ که با نام “ببر زنده است” نیز شناخته می‌شود، در تاریخ ۲۲ دسامبر ۲۰۱۷ منتشر شد. این فیلم در ژانر اکشن، ماجرایی و مهیج تولید شده‌است. سلمان خان، کترینا کیف، سجاد دل‌افروز، انگد بدی، انوپریا گینکا، پریش راول، دانیش بات، سودیپ، انگاد بدی از بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند. این فیلم محصول کشور هند است.

فیلمنامه و کارگردانی این فیلم را علی عباس ظفر انجام داده‌است. و اما داستان این قسمت از این مجموعه فیلم هندی از این قرار است که شهر اکریت عراق توسط گروهی تروریستی اشغال شده و در این بین تعدادی از پرستاران هندی گروگان گرفته شده‌اند. حالا سال ها پس از قسمت اول سازمان اطلاعاتی هند برای گرفتن کمک به تایگر مراجعه میکند. تایگر که قبلاً عضو سازمان جاسوسی هند بوده و همسرش زویا در این سال ها همراه هم زندگی آرامی را سپری کرده اند. اما حالا تایگر موظف میشود تا طی مدتی کوتاه پرستاران را نجات دهد...

در این مبحث ما سعی کردیم اطلاعات تکمیلی در رابطه با فیلم هندی تایگر به شما دوستداران فیلم و سینما ارائه دهیم. این فیلم در واقع یکی از بهترین سری فیلم های هندی در ژانر اکشن به حساب می‌آید و طرفداران خاص خود را دارد. 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: