رپورتاژ آگهی/

دوچرخه سواری چه تاثیری بر شکم و پهلو دارد؟

دوچرخه سواری چه تاثیری بر شکم و پهلو دارد؟
کدخبر : 596010

 

اگر دوست دارید ورزش کنید و روی سلامت جسم و تناسب اندامتان کار نمایید و به ورزش‌های هوازی هم علاقه دارید؛ دوچرخه‌سواری می‌تواند انتخاب خوبی برایتان باشد. این ورزش را می‌توانید در حین رسیدن به کارهای روزمره خود هم انجام دهید. به این صورت که برای رفت و آمدهای روزمره خود از دوچرخه استفاده نمایید و هم تحرک داشته باشید و هم کمبود وقتتان را مدیریت کنید. اما سؤال اینجاست که آیا دوچرخه‌سواری تاثیری روی آب شدن شکم و پهلوی شما دارد؟ در پاسخ به این سؤال باید بگوییم بله! حتی اگر به صورت مبتدی و کم این ورزش را در طول روز انجام دهید، روی تناسب اندامتان تاثیر خواهد داشت. در ادامه این مطلب قصد داریم به‌طور کامل تاثیر دوچرخه‌سواری روی تناسب اندام را بررسی کنیم. اگر شما هم علاقه‌مند به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید، با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

برای داشتن شکم و پهلوی صاف رکاب بزنید!

دوچرخه‌سواری در کنار اینکه یک تفریح مفرح و شادی‌آور محسوب می‌شود، مزایای زیادی هم برای سلامتی دارد. یکی از اصلی‌ترین مزایای انجام این ورزش کمک به چربی‌سوزی و تناسب اندام، خصوصا شکم و پهلو است. در ادامه پنج مورد از تاثیراتی که انجام این فعالیت روی بدن شما می‌گذارد و در نهایت به آب شدن شکم و پهلویتان ختم می‌شود را بررسی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

دوچرخه سواری باعث چربی سوزی می شود

از آنجایی که دوچرخه‌سواری یک ورزش هوازی است، به سوخت و ساز کالری و چربی بدن تا حد زیادی کمک می‌کنند. همچنین زمانی که در حال رکاب زدن هستید، عضلات شکمتان هم درگیر می‌شود و این درگیری به از بین رفتن اجتماع چربی در این ناحیه از بدن کمک می‌کند.

دوچرخه سواری راهی برای عضله سازی است

زمانی که یک فرد دوچرخه سواری می‌کند، عضلات بدنش از جمله شکم، پهلو و ران درگیر می‌شود. این درگیر شدن در نهایت به تقویت این عضله‌ها کمک می‌کند و زمانی که عضلات قوی داشته باشید، اندامتان هم بهتر به نظر می‌رسد.

دوچرخه سواری باعث افزایش متابولیسم می شود

یکی دیگر از مزایای دوچرخه این است که متابولیسم بدن را افزایش می‌دهد. زمانی که متابولیسم در بدن افزایش پیدا می‌کند، حتی زمانی که خواب هستید یا دارید استراحت می‌کنید، کالری بیشتری نسبت به روزهای عادی خواهید سوزاند و این مساله به تناسب اندامتان کمک خواهد کرد.

با دوچرخه سواری استرس خود را کاهش دهید

یکی از دلایلی که ممکن است باعث چاق شدن یا پروخوری غیر طبیعی شود، استرس است. اما شاید جالب باشد که بدانید با دوچرخه‌سواری می‌توانید استرس و اضطراب خود را کنترل نمایید. و زمانی که این فاکتور مهم در افزایش چربی شکم را نداشته باشید، قطعا به تناسب اندامتان هم کمک خواهد کرد.

تاثیرات دیگر دوچرخه سواری روی سلامت انسان

جدا از این پنج موردی که در بالا به آنها اشاره کردیم و همگی به تناسب اندام کمک می‌کرد. دوچرخه‌سواری تاثیرات دیگری نیز روی بهبود سلامت انسان دارد. در ادامه برخی از این تاثیرات را به شما معرفی خواهیم کرد.

دوچرخه سواری به بهبود سلامت قلب و عروق کمک می کند

یکی از مزایای دوچرخه سواری این است که باعث ارتقای سلامت قلب و عروق می‌شود و تا حد زیادی خطر مبتلا شدن شما به بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد. بنابراین اگر به فکر سلامت قلب خود هستید، دوچرخه‌سواری را در لیست کارهای روزانه خود قرار دهید.

افزایش اعتماد به نفس با دوچرخه سواری

دوچرخه‌سواری برای سلامت روح هم بسیار مفید است. به این صورت که شما هنگام انجام آن احساس قدرت و بالا رفتن توانایی می‌کنید و این مساله اعتماد به نفستان را افزایش می‌دهد.

دوچرخه سواری یک سرگرمی مفید است

از دوچرخه‌سواری می‌توان به‌عنوان یک سرگرمی مفید یاد کرد. شما با انجام آن می‌توانید برای مدتی سرگرم شوید و در کنارش این سرگرمی به سلامت روح و جسمتان هم کمک خواهد کرد. اگر مسیرهای مختلفی را برای انجام این فعالیت انتخاب کنید، سواری هیجان‌انگیزتری هم خواهید داشت.

دوچرخه سواری به حفظ محیط زیست کمک می‌ کند

اگر از دوچرخه برای رفت و آمدهای روزمره خود استفاده نمایید؛ تا حد زیادی به محیط زیست کمک کرده‌اید. در دنیایی که پر از وسایل حمل و نقل با سوخت‌های فسیلی است استفاده از دوچرخه که با این سوخت کار نمی‌کند، بسیار به کم کردن آلودگی هوا کمک می‌نماید.

نکات مهم برای چربی‌سوزی بیشتر با دوچرخه ‌سواری

برخی از نکات مهم که باید برای چربی‌سوزی بهتر هنگام دوچرخه‌سواری رعایت کنید، به شرح زیر است:

 

·  اگر می‌خواهید چربی سوزی بدنتان هنگام دوچرخه‌سواری بیشتر شود، باید با سرعت متوسط یا بالا رکاب بزنید.

·  برای چربی سوزی بیشتر بهتر است دوچرخه‌سواری را با تمرینات هوازی و قدرتی بیشتر ترکیب کنید. این مساله کمک زیادی به تناسب اندام شما خواهد کرد.

·  برای اینکه به نتیجه مطلوب‌تری برسید باید به‌طور منظم برای مثال سه تا پنج بار در هفته دوچرخه‌سواری کنید.

·  دوچرخه‌سواری تنها باعث تناسب اندام نمی‌شود، شما باید در کنار آن از برنامه تغذیه مناسبی هم پیروی کنید. همچنین باید به اندازه کافی آب بنوشید.

·  برای اینکه از دوچرخه‌سواری خسته نشوید و روتین خود را ادامه دهید در تمرینات و مسیرتان تنوع ایجاد کنید تا این ورزش به یک سرگرمی جذاب بدل شود.

·  توجه داشته باشید که همه سنین، هر جنسیتی، هر شخص با هر وزنی و... می‌توانند دوچرخه‌سواری کنند. فقط برای اینکه آسیبی به خود وارد ننمایند باید دوچرخه مناسبشان را از نظر سایزی انتخاب کنند. همچنین لازم است. دوچرخه‌ای که می‌خرید با شرایط اقلیمی محل زندگی‌تان تناسب داشته باشد. تا با کیفیت بیشتری بتوانید دوچرخه‌سواری کنید.

آیا دوچرخه سواری برای سلامت مفید است؟

در این مطلب درباره تاثیر ورزش دوچرخه‌سواری روی چربی‌سوزی و تناسب اندام صحبت کردیم. همچنین این نکته را فهمیدیم که انجام این فعالیت روی سلامت قلب و روح نیز تاثیر دارد و فقط منجر به تناسب اندام نمی‌شود. پس چه بهتر از اینکه ورزشی را برای انجام دادن انتخاب کنیم که هم اینقدر برای سلامتی مفید است، هم به محیط زیست آسیب نمی‌زند و هم از کودکی آن را آموزش دیده‌ایم. اگر  نکته دیگری درباره این موضوع وجود دارد که در این مطلب بدان اشاره نشد و یا اگر تجربه دوچرخه‌سواری حرفه‌ای و استفاده از آن برای تناسب اندام را دارید؛ اطلاعات و تجربیات خود را با و دیگر خوانندگان به اشتراک بگذارید تا دیگران هم بهره ببرند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: