عضو هیأت مدیره بانک صنعت و معدن:

انتخاب شعار سال بر نقش متولیان امر تولید و تصمیم‌گیران شبکه بانکی تأکید دارد

انتخاب شعار سال بر نقش متولیان امر تولید و تصمیم‌گیران شبکه بانکی تأکید دارد
کدخبر : 541495

​دکتر خورسندیان اظهار داشت: انتخاب شعار "تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها" از سوی مقام معظم رهبری در سال 1400 وظیفه متولیان امر تولید و نقش مؤثر تصمیم‌گیران شبکه بانکی را مورد تأکید ویژه قرار می دهد و لازم است با اتخاذ تدابیر مناسب در جهت تحقق آن اهتمام ورزیم.

وی ضمن بیان مطلب فوق عنوان داشت: با اعلام این شعار از همان ابتدای سال، کمیته ویژه ای برای همسان سازی سیاست ها، برنامه ها و دستورالعمل های موجود در این بانک در جهت تحقق شعار سال و اجرای منویات مقام معظم رهبری تشکیل شد.

وی افزود: در این راستا مواردی در سیاستها و تصمیمات متخذه از سوی این کمیته مطرح شد و مقرر شد همه بخش های بانک به طور مستمر نتیجه اقدامات انجام شده را گزارش نمایند.

دکتر خورسندیان تأکید کرد: مهمترین موضوع در رابطه با تحقق شعار سال در بانک این است که باید ابتدا موانع موجود در مسیر تولید را شناسایی کنیم و سپس با تفویض اختیار امور تصمیم گیری و افزایش اختیارات مدیران استانی و رؤسای شعب برای چابک سازی و سرعت بخشیدن به پاسخ دهی به تقاضاها و رفع مشکلات تولیدکنندگان اقدام نماییم.

وی تصریح کرد: در حال حاضر معضل فعلی بیشتر تولیدکنندگان، تأمین مالی واحدهای تولیدی است تا به منابع مالی مورد نیاز برای خرید تجهیزات، کالاهای واسطه‌ای، مواد اولیه و هزینه‌های دیگر دسترسی داشته باشند و بانک ها به خصوص بانک های توسعه ای نیز در این میان برای ایفای نقش واسطه مالی نیازمند افزایش سرمایه برای بهبود نسبت های مالی و افزایش توان تسهیلات دهی هستند.

عضو هیأت مدیره بانک صنعت و معدن خاطرنشان کرد: در سیاستهای اعتباری سال جدید، اولویت پذیرش با طرح های دارای پیشرفت فیزیکی بالای ۷۰ درصد و تأمین مالی طرح های زنجیره تولید است و تمرکز پرداخت تسهیلات بر صنایع دانش بنیان و صادرات گرا می باشد.

دکتر خورسندیان با تأکید بر اهمیت تسریع در رسیدگی به تقاضاهای مشتریان گفت: از تمام ظرفیت های قانونی برای تسریع در عملیاتی نمودن بخشنامه های صادره در خصوص استمهال و افزایش دوران بازپرداخت تسهیلات مشتریانی که حسن نیت آنان برای بانک مسجل شده است لیکن در مسیر انجام فعالیت ها و عمل به تعهدات خود با مشکلاتی مواجه شده اند، استفاده خواهیم کرد.

وی عنوان داشت: ادامه روند پیاده سازی بانکداری دیجیتال برای خدمت رسانی بهتر و مطلوب تر به بخش تولید در دستور کار قرار دارد و تلاش می کنیم تمامی محصولات و خدمات الکترونیکی و دیجیتالی خود را کاملاً منطبق با نیازهای مشتریان طراحی کنیم.

دکتر خورسندیان بیان داشت: مولد سازی دارایی ها و افزایش منابع برای تأمین مالی بخش تولید در کنار افزایش هماهنگی و تعامل ویژه بین این بانک با بانک های دیگر و صرافی ها به منظور استفاده بهینه از کانال های نقل و انتقال ارزی موجود، کاهش ریسک های مترتب بر آن و پذیرش این ریسک ها از سوی همه طرفین از دیگر برنامه های بانک صنعت و معدن در راستای رفع موانع تولید و پشتیبانی از صنعتگران کشور است.

 

 پایگاه اطلاع رسانی بانک صنعت و معدن

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: