بانک سامان

بانک سامان برای شما یادآور چیست؟

بانک سامان برای شما یادآور چیست؟
کدخبر : 545792

به گزارش شما واقتصاد، سوالی به ظاهر ساده اما واقعا مهم است. سوالی که ممکن است برای کسانی که به طور عمیق سامان را نشناسند یا به تازگی با آن آشنا شده باشند گنگ و نامفهوم و یا درک آن سخت باشد. سوالی که از زاویه های مختلفی می توان آن را مورد بررسی قرار داد. یادآوری هر موضوع و پدیده ای حاصل دستاوردها و اقدامات و اثرات آن در محیط اطراف خود است و طبیعتا در مورد بانک سامان به عنوان یکی از بانک های خصوصی کشور صدق می کند. لذا ما سعی می‌کنیم در این مطلب به بررسی دستاوردها و اقدامات و اثرات حضور بانک سامان در سپهر اقتصاد ایران بپردازیم.

بانک سامان، بانک اولین‌ها

سامان به عنوان نخستین موسسه مالی و اعتباری خصوصی و سومین بانک خصوصی فعالیت خود را در اواخر دهه ۷۰ و اوایل دهه ۸۰ آغاز کرد. بانکی که فلسفه اصلی آن در دهه اول تاسیس توسعه بانکداری الکتنرونیک بود و همین فلسفه کافی بود تا با شعار بانک سامان بانک هوشمند خالق تجربه های ارزشمندی برای مردم ایران باشد. مردمی که عادت به بانکداری سنتی داشتند و ساعت ها ایستادن در صف طویل بانک ها برای آنها تابویی بزرگ بود.

ورود اولین دستگاه های نوبت دهی در سیستم بانکداری از طریق بانک سامان، تجهیز همه شعب و مکان های عمومی پرتردد به خودپردازهای سامان و توسعه شبکه پرداخت الکترونیک حضوری و غیرحضوری از طریق شرکت پرداخت الکترونیک سامان که امروز خود عنوان رتبه نخست در صنعت پرداخت ایران را یدک می کشد اقداماتی بی نظیر در اوایل دهه هشتاد محسوب می شد.

تجربه های خرید الکترونیکی بلیط قطار و کنسرت و هواپیما و...شاید الان ساده به نظر بیاید اما برای اولین بار با دشواری های بسیار زیاد فنی و فرهنگی آن سال ها با همت سامان و سامانی ها به انجام رسید.

زمانی که هنوز تابوی استفاده از اینترنت برای انجام کارهای بانکی شکسته نشده بود و در هر شرایطی مردم رفتن به شعب را ترجیح می دادند سامان اولین اینترنت بانک ایران را راه اندازی کرد تا نیاز مراجعه حضوری به شعب بانک را برای بسیاری از امور از بین ببرد. 

تردیدی نیست که اثر غیرمستقیم راه اندازی همین دو سرویس مهم یعنی پرداخت الکترونیک و اینترنت بانک تا چه حد در حفظ محیط زیست و کاهش آلودگی هوا تاثیر داشته است. فقط تصورش را بکنید که اگر این سد توسط سامان شکسته نشده بود قریب به ۳۰ بانک کشور برای ارایه خدمات به مردم چه میزان کاغذ مصرف می کردند و چه مقدار تردد درون شهری ایجاد می شد.

بانک سامان، بانک مسئول

یکی از ویژگی های مهم بانک سامان در طول۲۳ سال کار و تلاش توجه عمیق به جامعه خود به عنوان یک شهروند حقوقی بوده است. این نگرش در قالب مسئولیت اجتماعی بانک سامان تبلور یافته است تا بانک سامان با همیشه خود را در برابر جامعه خود مسئول بداند و با برنامه هایی مدون اقدامات حمایتی خود را پیش ببرد.

سیاست اصلی بانک سامان در این حوزه کمک به توسعه دانش و درمان بوده است و در همین راستا بانک سامان مدارس بسیاری را در استان های سیستان و بلوچستان، کرمانشاه، آ‌ذربایجان شرقی، خراسان شمالی، گرگان و بوشهر ساخته است و برای بسیاری از مدارس تجهیزات کمک آموزشی فراهم کرده است و از تحصیل کودکان بی بضاعت حمایت کرده است.

همچنین سامان با همراهی موسسه های خیریه بزرگ اقدام به خرید تجهیزات پزشکی پیشرفته برای درمان کودکان مبتلا به سرطان یا بیماری های جسمی و حرکتی کرده است.

بانک سامان با حمایت از طرح درمان بیمار کرونایی با پلاسما گامی بزرگ در جهت مقابله با بیماری کرونا و شفای هموطنان برداشت.

بانک سامان، بانک فرهنگ و ورزش

اقدامات حمایتی بانک سامان در خلق آثار فرهنگی مانند حمایت از ساخت و اجرای سوئیت سمفونی خلیج فارس و حمایت از صنایع دستی کشور همیشه یک رویکرد جدی بوده است و در همین راستا سامان همیشه تلاش کرده است تا با حمایت از هنر اصیل ایرانی مروج فرهنگ و نام ایران باشد.

بانک سامان در سالهایی که کشور دچار تنش آبی بود با راه اندازی کمپینی بزرگ و ملی با عنوان آب هست ولی کم است تلاش کرد تا فرهنگ استفاده بهینه از آب را توسعه دهد.

همچنین در حوزه ورزش بانک سامان با حمایت از عظیم قیچی ساز نخستین کوهنورد ایرانی فاتح ۱۴ قله ۸۰۰۰ متری و  تیم ملی والیبال تلاش کرد تا تجربه و سبکی جدید از حمایتگری ورزشی را در ایران تعریف کند و همین نگرش زمینه ساز موفقیتهای روزافزون والیبال ملی ایران شد.

بانک سامان، حامی صنعت غذا و دارو

در سالهایی که تحریم های ظالمانه مشکلات عدیده ای را در بخشهای مختلف اقتصادی کشور فراهم کرده است و مردم و صنعتگران کشور با انواع مشکلات در تولید و بازرگانی مواجه بودند بانک سامان با درک شرایط حساس کشور تمرکز و تلاش خود را برای تداوم جریان واردات مواد غذایی و دارویی به کشور معطوف کرد و اجازه نداد مردم از این بابت دچار سختی شوند.

بانک سامان، بانک بین‌المللی

حضور در عرصه بین المللی یکی از اهداف جدی بانک سامان بوده است و در همین راستا و علی رغم همه سختی ها و مشکلات بانک سامان موفق شد در همین سالها دفتر ایتالیا و شعبه آلمان خود را راه اندازی کند. این دستاوردی بود که در اوج دوران تحریم ها حاصل شد و همین مسیر زمینه ساز بسیاری از تعاملات و دستاوردها برای کشور شده است.

بانک سامان، بانک شفاف

بانک سامان به عنوان یک بانک بین المللی برای همکاری با بانک ها و نهادهای بین المللی ناگزیر از رعایت قوانین سخت و پیچیده مالی در حوزه تطبیق و مبارزه با پولشویی و شفافیت مالی بوده و هست. در همین راستا طی این سالها بانک سامان هر ساله توسط موسسات بین المللی معتبر مورد بررسی قرار می گیرد و همه روندهای مالی و فرآیندی آن در حوزه یاد شده به تایید این موسسات می رسد تا جز معدود بانک های ایرانی باشد که موفق به دریافت این تاییدیه ها باشد.

بانک سامان، بانک محبوب

برگزاری جشنواره سالانه بانک محبوب به عنوان بزرگترین جشنواره مردمی در حوزه بانکداری که بر اساس رای و نظر مشتریان نظام بانکی انجام می شود زمینه ای شد تا بانک سامان هر ساله تلاش کند خود را در معرض رای مردم قرار دهد و این خود فرصتی شد تا نقاط ضعف خود را شناسایی و بهبود دهد و حاصل همین تلاش ها کسب عنوان بانک محبوب برای سه سال متوالی از ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۰ بوده است.

بانک سامان، بانک اشتغال

بانک سامان و گروه مالی سامان علاوه بر اینکه به طور مستقیم زمینه ساز اشتغال بیش از ۱۰ هزار نفر در کشور شده اند و زمینه رفاه و معیشت هزاران خانوار ایرانی را فراهم کرده اند به طور غیرمستقیم نیز با هدایت منابع و امکانات خود به اشتغالزایی در صنایع مختلف کمک کرده اند. تقدیر رییس کمیته امداد به دلیل حمایت بانک سامان از اشتغال محرومان و حمایت از شرکت های تولیدی و صنعتی با ارایه یا استمهال تسهیلات از جمله افتخارات بانک سامان است.

بانک سامان، حامی اولین بانک دیجیتال ایران

توسعه بانکداری بدون شعبه یکی از ضرورتهای امروز کشور بود و بانک سامان با درک این ضرورت اقدام به حمایت از یک استارت آپ جوان و نواندیش برای توسعه یک بانک دیجیتال کرد و حاصل این حمایت امروز منجر به راه اندازی بلو بانک شده است که در حال حاضر بدون حتی یک شعبه موفق شده است قریب به ۳۰۰ هزار مشتری جذب کند و برنامه های بسیاری نیز برای توسعه پیش روی خود دارد که این می تواند زمینه ساز کاهش هزینه ها و توسعه بازار سامان در آینده نزدیک شود.

بانک سامان، بانک استراتژی‌ها

برنامه های توسعه و تحول بانک سامان به طور منظم و درقالب برنامه های ۵ ساله تدوین می شود و از طریق هیات مدیره و مدیرعامل به تمام ارکان اجرایی بانک ابلاغ می شود. برنامه راهبردی اخیر بانک که به اجرای موفق درآمد برنامه سامان ۱۴۰۰ بود که با هدف کاهش هزینه های بانک و توسعه زیرساخت ها برای افزایش فروش و درآمدهای بود با موفقیت به اجرا درآمد و اکنون نیز برنامه راهبردی سامان ۱۴۰۴ تدوین و برای اجرا در اختیار مدیریت های مختلف قرار گرفته است. برنامه ای که سیاست ها و برنامه ها و اهداف فصلی و ماهانه همه واحدهای ستادی و شعب را تعیین و پیش می برد.

بانک سامان، بانک خوشنام و خوش چهره

یکی از ویژگی های مهم بانک سامان در سال های اخیر تغییر استاندارد و حرفه ای هویت بصری برند و تغییر دکوراسیون شعب بانک بود. این تغییرات با هدف همراستایی با تغییرات روز بانکداری در سطح جهان و اصل احترام به مشتری و ایجاد بستر راحتی و سرعت و اطمینان برای دریافت خدمات بانکی بود.

بستری که با هویت یکدست و منعطف خود در تلاش است تا آرامش را در ظاهر و فضای فیزیکی به مشتریانش هدیه دهد تا آنها کار بانکی را نه به عنوان یک دغدغه که به عنوان یک فرصت لذت بخش برای توسعه تعاملات مالی استفاده کنند.

بانک سامان، سوپرمارکت مالی سامان

بانک سامان با همکاری شرکت هایی مانند بیمه سامان، پرداخت الکترونیک سامان، صرافی سامان و کارگزاری سامان که همگی عضوی از خانواده گروه مالی سامان هستند در تلاش بوده است تا زنجیره ای کامل از خدمات مالی را به مشتریان خود ارایه دهد و در همین راستا مشتریان بانک سامان می توانند نیازهای خود را در حوزه های یاد شده با سرعت و کیفیتی مطلوب دریافت کنند.

بانک سامان، بانک خدمات ویژه

اشخاص حقیقی و حقوقی بنا بر شرایط کاری و کسب و کار خود نیازمند دریافت خدمات سریع و متفاوتی هستند و بانک سامان با درک این موضوع تلاش کرده است تا برای اولین بار در ایران با تاسیس واحدهای تخصصی مانند مشتریان خاص و ویژه و بانکداری شرکتی زمینه ارایه خدمات خاص به افراد و شرکت ها را فراهم آورد تا آنها بتوانند ضمن تجربه متفاوت در بانکداری از کیفیت و سرعت عمل بیشتری در امور مالی و بانکی خود بهره مند شوند.

با مرور برخی از دستاوردها و اقدامات حالا می توان جواب بهتری به سوال بانک سامان برای شما یادآور چیست؟ داد. 

بانک سامان برای کارکنان این بانک یادآور خانه دوم است خانه ای که در آن فقط کار نمی کنند، زندگی می کنند، تلاش می کنند، خسته می شوند، تا نانی حلال برای سفره خود ببرند. کارکنانی که بالاترین میزان بهره وری ساعت کاری را در میان همه مشاغل دارند و به دلیل محدودیت ها و شلوغی شعب به ویژه در دو سال اخیر و شرایط کرونایی سخت ترین شرایط را تجربه می کنند. بانک سامان برای کارکنان این بانک یادآور افتخارات و موفقیت های بسیاری است که زمینه ساز زندگی بهتر ایرانیان شده است.

بانک سامان برای سهامداران یادآور یک نهاد اقتصادی پویا و پاسخگوست که زمینه وفاداری آنها را به سهامشان فراهم کرده است. سهامدارانی که ۲۳ سال با وجود همه مشکلات و سختی های مالی و اقتصادی وفادارانه بانک خود را حفظ کردند و با نگاه آینده نگرانه خود همیشه از برنامه های توسعه آن حمایت کرده اند.

بانک سامان برای شهروندان یادآور بانکی است که استانداردهای بانکی و پرستیژ دریافت خدمات را به سطحی بالاتر ارتقا داده است سطحی که شهروندان ایرانی آن را در بانک های معتبر خارجی دیده یا تجربه کرده اند.

بانک سامان برای بانک مرکزی یادآور بانکی است که در طول ۲۳ سال هیچگاه حسابش بدهکار نشده و همیشه در بازار بین بانکی به عنوان یک قرض دهنده عمل کرده است.

پاسخ به این پرسش خط به خطش برای پرسنل زحمتکش و سهامداران اصیل و وفادار بانک سامان غرور و افتخار و سربلندی است. پاسخی که حاصل سالها کار و تلاش و تفاهم و همدلی و دوستی بوده است. برای سامانی که زندگیست.

 


 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: