اگر هنوز سود سهام عدالت را دریافت نکرده‌اید، بخوانید

اگر هنوز سود سهام عدالت را دریافت نکرده‌اید، بخوانید
کدخبر : 541035

​مرحله نخست واریز سود سهام عدالت برای مشمولان این سهام پنجشنبه (۲۸ اسفندماه سال ۱۳۹۹) آغاز و ۵۰ درصد این سود واریز شد. در میان تعدادی از افراد هستند که هنوز سود خود را دریافت نکرده اند که دلیل آن می‌تواند عدم ثبت اطلاعات لازم باشد.

به گزارش شما و اقتصاد ، فرایند واریز سود سال ۱۳۹۸ سهام عدالت به حساب مشمولان این سهام پنجشنبه ۲۸ اسفندماه صورت گرفت و  سود هر دو گروه، یعنی  مشمولانی که روش مستقیم  و  مشمولانی که روش غیر مستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کرده بودند از طریق سمات پرداخت شد.

در این راستا،  میزان سود مشمولان که ارزش اولیه سهام آن‌ها ۵۳۲  هزار تومان  است،  حدود ۲۰۰ هزار تومان و مشمولانی که ارزش اولیه سهام آن ها یک میلیون تومان است،  حدود ۴۰۰ هزار تومان خواهد بود. همچنین مشمولانی که ارزش اولیه سهام آن‌ها ۴۹۲ و ۴۵۲ هزار تومان است نیز به ترتیب ۱۸۲ هزار و ۹۰۰ و ۱۶۸ هزار تومان سود دریافت می‌کنند. بدیهی است همه این افراد نصف مبلغ  مذکور  را دریافت کرده اند.

بر این اساس طبق اطلاعیه ای که سازمان بورس و اوراق بهادار در روز ۲۸ اسفند منتشر کرد، در مرحله نخست توزیع سود سهام عدالت به میزان ۵۰ درصد،  در هر دو روش مستقیم و غیرمستقیم  به  ۴۳ میلیون و ۶۵۰ هزار و ۶۱۸ نفر  از  سهام‌داران که پیشتر اطلاعات خود را در سامانه سجام ثبت کرده بودند، انجام شد.

در این میان افرادی هستند که سود به حساب آنها واریز نشده است. این افراد برای دریافت سود باید از طریق ثبت نام در سامانه سجام به نشانی www.sejam.ir  شماره حساب خود را اعلام یا از طریق مراجعه به سایت www.sahamedalat.ir  مشخصات حساب خود را تکمیل کنند. همچنین در این سایت می‌توانند در صورت نیاز شماره شبای خود را اصلاح کنند. زمانی که افراد وارد سامانه مذکور می شوند، باید کد ملی خود را وارد کنند. بعد از آن پیامکی حاوی یک کد به شماره موبایل کاربر ارسال می‌شود که با وارد کردن این کد می‌توانند وارد پروفایل شوند و  روی گزینه "مشاهده و ویرایش پروفایل" کلیک و سپس نسبت به اصلاح شماره شبای ثبت شده خود اقدام کنند.

مشمولان سهام عدالت همچنین می‌توانند با تماس با شماره ۱۵۶۹سوالات خود را در زمینه توزیع سود سهام عدالت و نحوه ثبت نام در سامانه های تعیین شده برای دریافت مشخصات بپرسند.

 

 

منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: