صندوق پیشتاز کارگزاری مفید در رتبه اول صندوق‌های سهامی بازار سرمایه

 صندوق پیشتاز کارگزاری مفید در رتبه اول صندوق‌های سهامی بازار سرمایه
کدخبر : 543149

به گزارش شما و اقتصاد: بر اساس آخرین پایش عملکرد صندوق های سرمایه گذاری تا ابتدای خرداد 1400 صندوق پیشتاز مفید بهترین عملکرد را در میان صندوق های سهامی داشته است.

به گزارش شما و اقتصاد: طبق اعلام سامانه هوشمند رتبه بندی صندوق های سرمایه‌گذاری پردازش اطلاعات مالی پارت، بر اساس آخرین اطلاعات تا ابتدای خرداد۱۴۰۰، برترین صندوق های سرمایه گذاری را مشخص کرد.

صندوق سرمایه‌گذاری پیشتاز مفید به عنوان پربازده ترین صندوق سهامی تا ابتدای خرداد ۱۴۰۰، یکی از صندوق‌های سهامی تحت مدیریت کارگزاری مفید است که از سال ۱۳۸۷ آغاز به کار کرده و تاکنون ۲۴ هزار درصد بازدهی داشته و بیش از ۱۸ هزار میلیارد ریال دارایی تحت مدیریت دارد؛ به عبارتی سرمایه ۱ میلیون تومانی سال ۱۳۸۷ در این صندوق امروز حدود ۲۴۰ میلیون تومان شده است.

عملکرد این صندوق در مقایسه با شاخص کل بورس نیز قابل توجه است، به طوری که این صندوق از زمان تاسیس ۲۴ هزار درصد ولی شاخص کل حدود ۱۱ هزار درصد رشد داشته است. طبیعتا در روند نزولی بازار نیز این صندوق نسبت به شاخص کمتر افت کرده، به طوری که از مرداد ۹۹ تا اردیبهشت ۱۴۰۰ بازار حدود ۴۵ درصد ریزش پیدا کرد ولی صندوق پیشتاز در همین بازه تنها ۱۵ درصد کاهش یافت.

رتبه بندی صندوق های سرمایه گذاری معمولا بر اساس میزان بازدهی صندوق، پایداری عملکرد در شرایط مختلف بازار، کسب بازدهی متناسب به میزان ریسک برداشته شده و حجم دارایی صورت می گیرد، شایان ذکر است علاوه بر صندوق پیشتاز که برترین جایگاه را در صندوق های سهامی دارد صندوق سرمایه گذاری پیشرو نیز در میان ۵ صندوق سهامی برتر این رتبه بندی قرار گرفته است.

صندوق سهامی پیشرو مفید همچنین از نظر حجم دارایی در رتبه اول بین صندوق های تحت مدیریت شرکتهای سبدگردان و رتبه سوم در بین کل صندوقهای بازار (شامل صندوق های ETF دولتی) قرار می گیرد.

در رتبه بندی صندوق های سرمایه گذاری مختلط نیز صندوق توسعه ممتاز کارگزاری مفید در میان ۵ صندوق برتر قرار گرفت است.

برای کسب اطلاعات بیشتر و شروع سرمایه گذاری در صندوق های سرمایه گذاری مفید می توانید از خدمات رایگان مشاوران کارگزاری مفید از طریق پرکردن فرم مشاوره بهره مند شوید.

روابط عمومی کارگزاری مفید

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: