• پایگاه خبری شما و اقتصاد
  • بورس
  • ۵ راهکار کلیدی برای مهار تورم/تورم ناجوانمردانه ترین دزدی از جیب مستمندان/ سبدگردان هدف سبدگردانی عدالت محور/ ۲۵ ویژگی سبدگردان هدف نسبت به صندوق‌های سرمایه‌گذاری

رئیس هیئت مدیره سبدگردان هدف عنوان کرد:

۵ راهکار کلیدی برای مهار تورم/تورم ناجوانمردانه ترین دزدی از جیب مستمندان/ سبدگردان هدف سبدگردانی عدالت محور/ ۲۵ ویژگی سبدگردان هدف نسبت به صندوق‌های سرمایه‌گذاری

۵ راهکار کلیدی برای مهار تورم/تورم ناجوانمردانه ترین دزدی از جیب مستمندان/ سبدگردان هدف سبدگردانی عدالت محور/ ۲۵ ویژگی سبدگردان هدف نسبت به  صندوق‌های سرمایه‌گذاری
کدخبر : 579721

حقانی نسب با اشاره به مهمترین ویژگی های سبدگردان هدف نسبت به سایر صندوق های سرمایه گذاری این نوع روش را عادلانه ترین روش توسعه سرمایه برای رونق تولید و مهار تورم دانست.

به گزارش شما و اقتصاد: عباسعلی حقانی نسب، کارشناس ارشد بازار سرمایه و رئیس هیئت مدیره سبدگردان هدف با اشاره به لزوم بستر سازی تحقق شعار سال مبنی بر مهار تورم و رونق تولید گفت: همانطور که مقام معظم رهبری امسال را به نام سال مهار تورم و رونق تولید نامگذاری کردند، اما در مسیر کاملا برعکس و در راستای شعار مهار تولید و رونق تورم گام بر میداریم.بر این اساس پنج مقوله اصلی و اساسی وجود دارد که تا آنها اصلاح نشوند هیچگاه به مسیر صحیح مهار تورم و رشد تولید نخواهیم رسید.
سبدگردان_هدف

وی افزود:  اولین فاکتور اعمال مالیات بر کالاهای مصرفی همچون  مسکن، طلا و خودرو است. این قانون پس از ۲۰ سال و کارشکنی لابی گران به تصویب رسید؛ اما اکنون نیز در راهروهای مجلس تشخیص مصلحت نظام گیر کرده است.

 حقانی نسب تصریح کرد: فاکتور دوم، مهار نرخ بهره بانکی و همزمان فروش سه هزار همت دارایی های دولت بدون آنکه این دارایی ها در جایی هزینه شوند، می باشد. هرگاه در کشور نرخ بهره کاهش پیدا کرد و همزمان دولت حدود ۳۰۰۰ همت دارایی‌های خود را بدون آنکه در جایی هزینه کند به فروش برساند بدانید  دولت در راستای مهار تورم حرکت می کند.

کارشناس ارشد بازار سرمایه تاکید کرد: نکته سوم این است که بانکها تا زمانی از پول به عنوان کسب سود استفاده می کنند تورم حل نمی شود؛ پول وسیله برای مبادله کالا است و وقتی نقش سوددهی پیدا کند ربا می شود.تورم ناجوانمردانه ترین دزدی از جیب مستمندان به جیب ثروتمندان است و تا نحوه عملکرد بانکها اصلاح نشود نمی توان آینده روشن برای کاهش تورم متصور شد.

حقانی نسب و افزود: فاکتور چهارم تعاملات اقتصادی گسترده با جهان بیرون از کشور است در این زمینه تحریم ها نیز نقش بسزایی دارند که باید با آنها مقابله کرد. همچنین کنترل دستوری قیمت‌ها آدرس غلط به مسئولین و اقتصاددان ها در خصوص مهار تورم می دهد.

وی با اشاره به لزوم ایجاد مدیریت متمرکز سرمایه گذاری تولید در کشور خاطرنشان کرد: توسعه بهترین روش سرمایه گذاری تولید از طریق ایجاد وزارت سرمایه گذاری در کشورآخرین راهکار دیگری است که می‌تواند گلوگاه تورم را تنگ و با این معامله ناجوانمردانه اقتصادی مقابله کند.

رئیس هیئت مدیره سبدگردان هدف افزود:  یکی از مهمترین دلایل عدم توفیق و رشد تولید در کشور ما این است که مسئولیتی در خصوص  سرمایه گذاری در بخش‌های تولیدی وجود ندارد. متاسفانه در کشور ما معاونت سرمایه گذاری تولید در نه در سطح رئیس‌جمهور و نه در سطح وزیران و نه در سطح مدیرکل وجود ندارد.در این میان سازمان بورس خود را به عنوان متولی سرمایه گذاری تولید در کشور نمی شناسند.

وی با اشاره به مهم‌ترین فعالیت‌های سبدگردان هدف  تصریح کرد: ما به عنوان اولین سبدگردان،سبدگردانی هدف را  به عنوان بهترین روش سرمایه گذاری معرفی کردیم و علی رغم آن که هیچگونه حمایتی از سوی نهاد ها وجود ندارد و هزینه های هنگفت، سبدگردانی را انجام می دهیم و این روش را به عنوان روشی عدالت محور میدانیم.

 حقانی نسب به عنوان کرد:کمتر شرکتی وجود دارد که با مبلغ ۱۰ میلیون تومان سبدگردانی کند اما ما حساب  سرمایه گذاری ۱۰ میلیون تومانی برای افراد باز میکنیم و سبد جوانی، جمعیت سبد جهیزیه، سبد آتیه فرزندان و بیش از ۷۰ نوع سبد دیگر برای مشتریان افتتاح شده است.

 وی با اشاره به عدم جذب سرمایه گذاری های بین المللی در کشور تاکید کرد: ما ابتدا اگر سرمایه های داخلی را جذب کنیم جذب سرمایه‌های بین المللی در اولویت بعدی قرار دارد ابتدا نباید بگذاریم سرمایه های ما به دلار از کشور خارج شود متاسفانه در کشور یک سازمانی به نام سرمایه‌گذاری‌های داخلی وجود ندارد تا سرمایه گذاری های خود را هدفمند به کار گیرد.

 رئیس هیئت مدیره سبدگردان هدف با اشاره به سرمایه‌های هنگفت سوداگرانه در کشور گفت:  به طور تخمینی حجم ثروت و دارایی های سوداگرانه در کشور ما  بیش از ۲ میلیون همت است این بدین معناست که دو میلیون همت سرمایه در کشور وجود دارد که در بازارهای سوداگرانه دست به دست می شود متاسفانه اگر زمان این ثروت بخواد از کشور به صورت دلار خارج شود نرخ ارز بیش از  نرخ کنونی خواهد شد.

وی افزود: در همین زمینه مهمترین برنامه ما در صورت حمایت سازمان بورس استفاده از سبد های هدف طراحی شده است به عنوان مثال سبد بازنشستگی طوری طراحی شده است که افراد می توانند بعد از ۱۵ تا ۲۰ سال به همان میزان رقم و حتی بیشتر که سازمان تامین اجتماعی تعیین کرده از سبد بازنشستگی  برداشت کنند.بر این اساس از طریق سبد های سرمایه گذاری در سطح داخلی و بین المللی از جمله کشور عراق کانادا و غیره سرمایه ها را جذب و به صنایع فولاد پتروشیمی و سیمان کشور تزریق کنیم.

 حقانی نسب با اشاره به وظیفه سازمان بورس در خصوص جذب هدفمند سرمایه ها به سوی صنایع مادر  گفت: از سازمان بورس درخواست داریم، تمام شرکتهای هلدینگ را موظف کند تا شرکت‌های خارج بورس خود را وارد بازار سرمایه کنند و از طریق منابعی که توسط سبد ها جذب میشود در صنایع مهم همچون پتروشیمی، فولاد و صنعت غذا و دارو سرمایه گذاری شود.

وی با اشاره به مهمترین ویژگی های سبدگردان هدف نسبت به سایر صندوق های سرمایه گذاری خاطر نشان کرد: ۲۵ ویژگی ممتاز نسبت به سایر صندوق های سرمایه گذاری برای فعالیت‌های  خود متصور  هستیم؛ بر این اساس بهترین مجری سرمایه گذاری در بورس، انعقاد قراردادهای مدت دار  یک ساله، پنج ساله، ۳۰ ساله، بازنشستگی، آتیه فرزندان، آتیه تحصیلی با مشتریان، ثبت هر دارایی و سهم به نام خود مشتریان، امکان دریافت تمکن مالی بر اساس دارایی ها و سهم بورس، عدم جابجایی منافع مشتریان، امکان گرفتن وکالت از مشتری برای خرید صندوق با قابلیت سبد در صندوق، بازگشایی سبد  مسافرت، سبد بخشی پتروشیمی هدف، سبد بخشی پولی بانکی هدف، سبد بخشی معدن فلزی هدف، تنها بخشی از ویژگی های ما نسبت به صندوق سرمایه گذاری است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: