شتاب دهنده‌ها به صنعت بیمه ورود نکرده‌اند

شتاب دهنده‌ها به صنعت بیمه ورود نکرده‌اند
کدخبر : 540889

مدیرعامل شرکت بیمه حافظ، با بیان اینکه اطلاعات شرکت‌های بیمه‌ای شفاف است، افزود: در بخش گزارشگری صورت‌های مالی آیین نامه به خوبی اجرا می‌شود ضمن اینکه آیین نامه پشتیبان در حاکمیت شرکتی وجود دارد که درشفاف سازی کمک می‌کند.

به گزارش شما واقتصاد جلال سلطانی" درگفت و گو با چابک آنلاین، گفت: تزریق ایده های نو در صنعت بیمه جزء وظایف بیمه مرکزی نیست وایده ها در صنعت بیمه به صورت جوانه وجود دارد وتا رسیدن به مرحله رشد، فاصله زیادی دارد.

وی، با بیان اینکه در صنعت بیمه شتاب دهنده ای به صورت اختصاصی ورود نکرده، افزود: تا زمانیکه سرمایه گذاری ریسک پذیر در کنار شتاب دهنده به صورت اختصاصی برای صنعت بیمه کاری انجام ندهد شاهد بروز محصولات نوین ناشی ازایده هایی که از نیاز جامعه برخواسته نخواهیم بود.

مدیرعامل شرکت بیمه حافظ، خاطرنشان کردکه، رگولاتور ایده هایی در حد حل مشکلات کلان کشور ارائه می دهد که خوب است اما شرکت های بیمه ای که درصف هستند باید نیاز جامعه را احصاء کنند.

سلطانی با بیان اینکه درجامعه نیازهایی بروز کرده، گفت: بدنه و لجستیک لازم برای اینکه این نیاز را بتوان به محصول رساند وجود ندارد و درحال حاضر دوحلقه مفقوده سرمایه گذاری خطر پذیر و شتاب دهنده، صنعت بیمه را آزار می دهد.

وی تصریح کرد: در کشور صندوق نوآوری و شکوفایی وجود دارد که سرمایه گذاری هم می کند ولی همان صندوق هم تشویق نشده که به صنعت بیمه ورود کند یعنی خلاء سرمایه گذاران و شتاب دهنده ها موجب عقیم ماندن خلق ایده ها و محصولات جدید شده اند.

مدیرعامل شرکت بیمه حافظ، درخصوص علت به نتیجه نرسیدن طرح راننده محور شدن بیمه شخص ثالث در سال ۹۹، گفت: زیرساخت های حاکمیتی راننده محور شدن آماده نیست.

سلطانی درخصوص شفافیت شرکت های بیمه ای، توضیح داد: اطلاعات شرکت ها شفاف است و در بخش گزارشگری صورت های مالی آیین نامه خوبی اجرا می شود ضمن اینکه آیین نامه پشتیبان در بحث حاکمیت شرکتی وجود دارد که درشفاف سازی کمک می کند.

مدیرعامل شرکت بیمه حافظ، معتقد است که درحال حاضر که صنعت بیمه درفضای اجرای آیین نامه ۹۳ (حاکمیت شرکتی) حرکت می کند و بیمه مرکزی هم تک تک مواد آیین نامه گزارشگری و افشای اطلاعات را کنترل می کند وضعیت شفاف سازی رو به رشد است

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: