گزارش/

از رشد ۴۳ درصدی حق بیمه تولیدی تا تاکید بر ضرورت جلوگیری از فساد در پرداخت‌های خسارات بیمه

از رشد ۴۳ درصدی حق بیمه تولیدی تا تاکید بر ضرورت جلوگیری از فساد در پرداخت‌های خسارات بیمه
کدخبر : 549285

الهه سی ستار

بیست و هشتمین همایش ملی بیمه و توسعه با عنوان "نقش صنعت بیمه در رونق اقتصادی، با محوریت تحول دیجیتال"  با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی، معاون اقتصادی رئیس جمهور و مدیران ارشد صنعت بیمه برگزار شد و در این همایش از رشد ۴۳ درصدی حق بیمه تولیدی تا تاکید بر ضرورت جلوگیری از فساد در پرداخت‌های خسارات بیمه سخن به میان آمد.

به گزارش خبرنگار شما و اقتصاد این همایش با اجرای  برنامه‌های متنوعی از جمله نکوداشت روز بیمه، انتخاب چهره ماندگار صنعت بیمه در سال ۱۴۰۰، انتخاب کتاب سال صنعت بیمه، معرفی مدیران و کارمندان شایسته صنعت، جشنواره بیمه در رسانه و همچنین سخنرانی‌های تخصصی، ارائه ۲۴ پنل‌ تخصصی و چند کارگاه مجازی برگزار شد.

در این همایش حدود ۱۵ هزار نفر از خانواده صنعت بیمه به صورت مجازی ما را در این همایش همراهی کردند که این خود نمونه ای از تحول دیجیتال در ای حوزه است.حمید کردبچه رییس بیست و هشتمین همایش ملی بیمه و توسعه، این همایش را گامی در راستای ترویج فرهنگ بیمه دانست و گفت: همایش‌های ملی بیمه و توسعه به خصوص در چند سال اخیر به عنوان بستری برای گفتگو طراحی شده است چرا که پرداختن به موضوع گفتمان‌سازی به دلیل نقصی که در این زمینه در صنعت بیمه وجود دارد، لازم و ضروری است.دکتر کردبچه با اشاره بر این که همه برنامه‌های همایش در راستای گفتمان‌سازی در صنعت بیمه است خاطرنشان کرد، ۲۴ پنل علمی تخصصی در این همایش برگزار شد که تمرکز آن‌ها بر گفتگوی دورن صنعتی بین کارشناسان و متخصصین صنعت و دانشگاه و با محوریت تحول دیجیتال در صنعت بیمه است.همچنین  پنل گفتگو با بیمه‌گذاران برای اولین بار در همایش‌‌های ملی بیمه و توسعه برگزار شد.

حسن رضایی معاون اقتصادی رییس‌جمهوری و دبیر ستاد اقتصادی دولت سیزدهم گفت: اصلاح بازارهای ایران موجب شکل‌گیری قیمت‌های واقعی شده و منابع را به صورت بهینه به سمت فعالیت‌های تولیدی، سوق می‌دهد که موجب افزایش بهره‌وری و در نتیجه رشد اقتصادی خواهد شد.

وی  با اشاره به وجود ۲۰۰ هزار شغل در صنعت بیمه به عنوان بخشی از اقتصاد، اظهار داشت: این صنعت می‌تواند در بخش‌های دیگر نیز تاثیر گذاشته و موجب رشد و تقویت آنها شود.رضایی افزود: اصلاح بازارهای بیمه باید از اهداف جدی باشد، زیرا هر چه بازارهای ایران اصلاح شوند قیمت‌های واقعی شکل می‌گیرد و منابع به صورت بهینه به سمت فعالیت‌های اقتصادی سوق پیدا می‌کند، در نتیجه بهره وری بالا می‌رود و رشد اقتصادی بیشتر خواهد شد.

معاون اقتصادی رییس‌جمهوری با اشاره به بیمه‌گری هوشمند، گفت: این مهم باید یکی از اولویت‌های سال های آینده صنعت بیمه باشد که در همه بخش‌های کشور به آن نیاز داریم، تا با توجه به ابداعات و ابزار هوشمندسازی گسترده در جهان از این روند عقب نمانیم.

سید احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد در بیست و هشتمین همایش بیمه و توسعه گفت: مهمتر از دیجیتال کردن صنعت بیمه، رفتن به سمت بیمه گری هوشمند برای تحول در این صنعت است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: در مرحله پرداخت خسارت‌ها نیز باید با اتصال سامانه‌ها به سمتی حرکت کنیم که پرداخت به صورت دقیق و با کمترین انحراف و فساد و با سرعت انجام شود.خاندوزی به ضرورت نوسازی قوانین بیمه اشاره کرد و افزود: باید از ظرفیت‌های جدید در کشورهای اسلامی مانند ایجاد" بیمه تکافل" برای اهل سنت نیز استفاده کنیم.

وی همچنین به ضرورت بیمه در برابر بلایای طبیعی اشاره و اظهار کرد: ابلاغ قانون تأسیس صندوق بیمه خسارات بلایای طبیعی می‌تواند کمک ویژه‌ای در این راستا باشد.

در ادامه دکتر کریمی، دبیر کل سندیکای بیمه‌گران ایران در بیست و هشتمین همایش ملی بیمه و توسعه با عنوان این مطلب که  بیمه پدید آورنده آرامش و آسایش است، گفت: بیمه پشتوانه اقتصاد ملی است که با حمایت از آن می توان به امنیت سرمایه گذاری و  رفاه نسبی برای مردم دست یافت.

وی حذف مالیات از صنعت بیمه را یکی از راه‌های حمایتی این صنعت دانست و گفت: صنعت بیمه در سال های اخیر به خوبی توانسته از پس تحریم ها بر آید، پس زمان آن رسیده که با حمایت های داخلی بیش از پیش و با قدرت بیشتر به توسعه اقتصادی کشور کمک شود.

غلامرضا سلیمانی رئیس کل بیمه مرکزی نیز در ادامه این همایش گفت: در ۸ ماهه امسال، ۶۳ هزار میلیارد تومان حق بیمه تولیدی صادر شده که ۴۳ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه ضریب خسارت بیمه در سال ۹۲ حدود ۸۲ درصد بوده است گفت: با این حال ضریب خسارت ترکیبی ۱۰۰ درصد است و به این معنی است که هنوز صنعت بیمه از محل فعالیت‌های بیمه‌ای خودش سود چندانی ندارد.سلیمانی افزود: ضریب خسارت درمان تکمیلی از ۸۰ درصد سال گذشته به ۹۶ درصد افزایش یافته است و افزایش تعرفه‌های پزشکی و دارویی خدمات دهی در این بخش از کم می‌کند.

وی ادامه داد: در بخش بیمه شخص ثالث نیز ضریب خسارت برای خودرو‌های باری ۱۱۶ درصد و برای خودرو‌های عمومی ۱۱۰ درصد است.

رئیس کل بیمه مرکزی با شاره به تحریم‌های صنعت بیمه اضافه کرد: هم اکنون صنعت بیمه ۵۰۰ میلیارد دلار از دارایی‌های کشور را بیمه کرده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: