برگزاری نمایشگاه‌ نقاشی «سلطه‌ی آبی» در موزه نقشه تهران

برگزاری نمایشگاه‌ نقاشی «سلطه‌ی آبی» در موزه نقشه تهران
کدخبر : 551132

موزه نقشه تهران تا ۳۰ دی ماه جاری، میزبان نمایشگاه انفرادی نقاشی‌های شایان آرتا (قرائتی) با نام «سلطه‌ی آبی» است.

به گزارش شما و اقتصاد: در نمایشگاه «سلطه‌ی آبی» تعدادی از آثار شایان آرتا نقاش، طراح، مدرس و محقق هنرهای تجسمی، به نمایش درآمده که موضوع این آثار برگرفته از عرفان، رنگ آبی و طبیعت است.

WhatsApp Image 2022-01-17 at 2.56.55 PM

آرتا در خصوص بکارگیری رنگ آبی در آثاری که در این نمایشگاه، ارائه شده است، اظهار کرد: در تاریخ ایران رنگ آبی بسیار جذاب است و از دوران هخامنشی تا صفویه ایرانیان در آثار هنری خود رنگ آبی خاصی همچون آبی پروس و لاجوردی را به جهان عرضه کرده‌اند.

این هنرمند یکی از ویژگی‌های این آثار هنری را که از سال ۱۳۹۶ تاکنون خلق شده‌اند را استفاده از ادبیات عرفانی دانست و در این رابطه گفت: بخشی از این آثار برگرفته از دیوان شمس است و امیدوارم تماشای این آثار، مخاطب را به سمت ادبیات غنی سوق دهد که می‌تواند در زمان کنونی افراد را از بن‌بست‌های ذهنی بیرون بکشد.

WhatsApp Image 2022-01-17 at 2.56.56 PM

WhatsApp Image 2022-01-17 at 2.56.57 PM

او درباره‌ی بکارگیری علم فراکتال‌ها در خلق آثار هنری نمایشگاه «سلطه‌ی آبی» گفت: المان‌هایی همچون گنبد که نماد آسمان است، ابر و فوترون‌های نور از موضوعاتی است که در نقاشی‌ها وجود دارند و برگرفته از این فضای ذهنی هستند.

این هنرمند با قدردانی از دست‌اندرکاران برپایی نمایشگاه سلطه آبی در موزه نقشه تهران، اظهار کرد: با وجود شرایط خاصی که هنوز به واسطه کرونا در فضای نمایشگاهی وجود دارد، همکاری مجموعه موزه نقشه تهران، امکان بازدیدعلاقه‌مندان از این آثار را فراهم کرده است.

WhatsApp Image 2022-01-17 at 2.56.56 PM (1)
WhatsApp Image 2022-01-17 at 2.56.58 PM

گفتنی است موزه‌ی نقشه‌ی تهران که در زیرمجموعه‌ی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران فعالیت می‌کند، مجموعه‌ای متشکل از نقشه‌ها و اسناد تاریخی شهر تهران است و در فضای نمایشگاهی آن آثار هنری و تجسمی به نمایش در می‌آید.

روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: