معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان:

هیچ کمبودی در کالاهای اساسی و استراتژیک نداریم/ قانون مالیات بر ارزش افزوده برای اقلام خوراکی وارداتی منتفی شد

هیچ کمبودی در کالاهای اساسی و استراتژیک نداریم/ قانون مالیات بر ارزش افزوده برای اقلام خوراکی وارداتی منتفی شد
کدخبر : 553482

معاون وزیر صمت گفت: بر اساس مصوبه شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده برای اقلام خوراکی اساسی وارداتی تا سال ۱۴۰۲ منتفی شد.

به گزارش شما و اقتصاد: عباس تابش در جلسه ستاد تنظیم بازار استان بوشهر با بیان اینکه در هیچ کالای اساسی و استراتژیک کمبود وجود ندارد اظهار داشت کالا و محصولات مورد نیاز مردم به‌میزان مورد نیاز ذخیره شده است.

مدیرعامل سازمان حمایت تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان با اشاره به نیاز بازار استان بوشهر به شکر و روغن تصریح کرد: در این راستا هماهنگی لازم برای جبران کمبود کالاهای مورد نیاز شده است.

وی با اشاره به اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده خاطرنشان کرد: براساس مصوبه شورای هماهنگی سران قوا اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده برای اقلام خوراکی اساسی وارداتی تا سال ۱۴۰۲ منتفی است.

معاون وزیر صمت تأمین کالاهای اساسی را در اولویت دانست و بیان کرد تمهیدات لازم برای تأمین کالاهای اساسی، میوه‌ و تره‌بار برای ایام عید و ماه مبارک رمضان اندیشیده شده است.

تابش با تأکید بر توزیع گوشت قرمز منجمد در بازار استان بوشهر تصریح کرد: به‌میزان مورد نیاز باید گوشت مرغ و قرمز گرم و منجمد در بازار عرضه شود و برای جبران کمبود و توزیع برنج، شکر و روغن اقدامات لازم انجام شده است.

مدیرعامل سازمان حمایت تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان بازرسی و نظارت بازار و کنترل قیمت‌ها را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: نیروهای موجود وزارت صمت و جهاد کشاورزی در عرصه بازرسی و نظارت کفایت نمی‌کند که استفاده از نیروی مردمی بسیج در دستور کار قرار دارد.

وی توجه به سیستم نظارتی هوشمند در کنترل قیمت کالا و خدمات را مورد تأکید قرار داد و خاطرنشان کرد: خدمات پشتیبانی برای اجرای برنامه‌های نظارتی از سوی دیگر دستگاه‌ها باید مورد استفاده قرار گیرد.

تابش از افزایش جرایم متخلفان اقتصادی در عرصه تولید، توزیع، درج قیمت و احتکار خبر داد و تصریح کرد: در رسیدگی به پرونده‌های تخلفات اقتصادی باید تسریع و جرایم اتخاذشده باید اعمال و اجرایی شود.

منبع: روابط عمومی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان

آدرس کوتاه شده:http://shatanews.ir/s/mfacwtq   

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: