دستور رئیس‌جمهور به رئیس سازمان توسعه تجارت برای تسهیل عملیات بانکی برای تجار

دستور رئیس‌جمهور به رئیس سازمان توسعه تجارت برای تسهیل عملیات بانکی برای تجار
کدخبر : 566180

رئیس‌جمهور به رئیس سازمان توسعه تجارت و وزیر امور خارجه دستور داد تا با پیگیری‌های ویژه خود مشکلات مبادلات مالی که دغدغه تجار و فعالان اقتصادی است، را برطرف کنند.

به گزارش شما و اقتصاد: آیت‌الله دکتر «سیدابراهیم رئیسی» رئیس جمهور ایران که برای حضور در بیست و دومین اجلاس سران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای به ازبکستان سفر کرده است، در دیدار تجار و فعالان اقتصادی ایرانی مقیم این کشور گفت: برگزاری اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای به میزبانی ازبکستان فرصت خوبی برای بررسی ارتقای روابط دوجانبه بود.
9

وی با جدی توصیف کردن اراده رئیس جمهور و مسئولان ازبکستان برای گسترش روابط افزود: در مذاکرات دو جانبه با وجود رضایتمندی طرفین از روند رو به گسترش روابط، بر تلاش برای ارتقای بیش از پیش سطح تعاملات تاکید و قرار شد بخش‌های مربوطه برای افزایش چند برابری حجم مبادلات تجاری تلاش کنند. همچنین تفاهمات خوبی حاصل و مقرر شد پیگیری‌های ویژه‌ای برای تحقق این تفاهم‌ها انجام شود.

رئیس جمهور در ادامه، با تاکید بر ضرورت رفع مشکلات مبادلات مالی برای رفع دغدغه تجار و فعالان بازرگانی، دستگاه‌های مسئول را مامور پیگیری تحقق آن کرد.

وی در این زمینه اظهار کرد: یکی از مسائل مهم، تسهیل در نقل و انتقال پول و حل شدن مسائل مالی بوده که صحبت درستی است. در این رابطه بانک مرکزی و بانک صادرات می‌بایست هرچه سریع‌تر موانع را بررسی و آن‌ها را برطرف کنند.

آیت‌الله رئیسی همچنین تاکید کرد: وزیر امور خارجه، معاون اقتصادی این وزارتخانه و همچنین آقای پیمان‌پاک رئیس سازمان توسعه تجارت که در این خصوص تجربه خوبی داشته و ارتباطات را پیگیری می‌کنند، این مشکلات را سریع حل کنند. مساله ارتباط مالی تجار و فعالان اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران به نحوی تسهیل و حل شود که دغدغه مساله انتقال پول را نداشته باشند.

رفع مشکلات مربوط به تعرفه گمرکی و فراهم کردن زمینه برقراری پرواز مستقیم بین دو کشور، از دیگر ماموریت‌های رئیس جمهور به دستگاه‌های مسئول برای تسهیل شرایط توسعه همکاری‌های تجاری دو کشور بود.
 

پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان توسعه تجارت

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: