برگزاری طرح ملی بازی و نشاط کودکانه در اروند

برگزاری طرح ملی بازی و نشاط کودکانه در اروند
کدخبر : 536619

به گزارش شما و اقتصاد: مدیر توسعه اجتماعی و ورزشی سازمان منطقه آزاد اروند گفت: طرح ملی بازی و نشاط کودکانه در منطقه آزاد اروند برگزار می شود.

به گزارش شما و اقتصاد: پیمان ادیبی بیان کرد: بی تحرکی، تعطیلی مدارس، تعطیلی مراکز تفریحی و پیامدهای دیگری که به واسطه شیوع ویروس کرونا گریبانگیرمان شده، گویی خبر از تغییر سبک زندگی و تبدیل زندگی فعال بشری به زندگی کسالت آور ، کم تحرک و پرخطر در زمینه سلامت می آورد.

وی افزود: اما انسان ذاتا موجودی فعال، خلاق و راهگشاست و قطعا از این شرایط سخت می تواند برای خود بهترین ها را به ارمغان آورد.

وی اظهار داشت: ما نیز در این روزگار همواره به فکر فرزندانمان بوده و بنا داریم همچون گذشته پویایی و سلامت را به دل‌ها و جسمشان هدیه کنیم .

مدیر توسعه اجتماعی و ورزشی سازمان منطقه آزاد اروند گفت: اجرای طرح ملی بازی و نشاط کودکانه که از سوی فدراسیون ورزش های همگانی کشور و انجمن توسعه ورزش و فعالیت‌های بدنی کودکان ایران مدیریت می شود گامی در این مسیر است.

وی بیان کرد: دراین طرح ۱۴ استان مشارکت دارند و منطقه آزاد اروند تنها منطقه آزادی است که در طرح مذکور در حال مشارکت است.

وی اظهار داشت: هر کدام از مهارت های حرکتی کودکان در دوره زمانی خاصی بالیده می شود، عدم مشاهده و بالیدگی آن نشانه تاخیر در رشد حرکتی است.
ادیبی گفت: تشخیص به موقع تاخیر رشد حرکتی کودکان در سنین اولیه کودکی، از پیشرفت آنها در سنین دبستان، نوجوانی و حتی بزرگسالی آنان پیشگیری می کند.

وی ادامه داد: جای شادمانی است که بخش های خصوصی و دولتی در منطقه آزاد اروند با حوزه فعالیتی سلامت کودک مشغول به فعالیت هستند و یکی از فعالیت‌های اخیر آنها شرکت در اجرای طرح ملی بازی و نشاط کودکان است.

ادیبی گفت: مجری این طرح در منطقه آزاد اروند، گروه ورزشی ایده مان و انجمن رشد و توسعه سواد حرکتی و هیجانی (پلدا) است که با مشارکت انجمن توسعه ورزش و فعالیت‌های بدنی کودکان اروند به انجام این طرح اقدام نموده‌اند.

وی تصریح کرد: در طی این طرح ۱۲۰ کودک در منطقه آزاد اروند توسط متخصصین حوزه کودک مورد مطالعه قرار می گیرند و مهارت های حرکتی آنها ارزیابی شده و برای ارتقاء و یا رفع اختلالات آنها برنامه های تمرینی هدفمند به آنها ارائه می‌شود و در نهایت پس از انجام تمرینات کودکان مورد ارزیابی مجدد قرار می‌گیرند و کارنامه رشدی آنها به والدینشان ارائه می شود آنچه مهم است این است که برنامه هایی با هدف ارتقای سلامت و توانمندسازی کودکان در اولویت برنامه‌های کاری ما قرار دارد .
به امید اینکه سلامتی را برای کودکانمان به ارمغان آوریم.

 

 

 روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد اروند

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: