تولد اولین جوجه لاک پشت های پوزه عقابی کیش درسال۱۴۰۰

تولد اولین جوجه لاک پشت های پوزه عقابی کیش درسال1400
کدخبر : 542242

به گزارش شما و اقتصاد: اولین جوجه لاک پشت های پوزه عقابی کیش درسال 1400راهی خلیج فارس شدند.

به گزارش شما و اقتصاد: مریم محمدی رئیس اداره محیط زیست جزیره کیش دوره نهفتگی لانه لاک پشتهای پوزه عقابی را حدود ۲ماه عنوان کرد و با اعلام تولد اولین جوجه لاک پشت های کیش درسال ۱۴۰۰ گفت: لانه ای که جوجه های آن به تازگی متولد و راهی دریا شدند ۱۰ اسفند ۹۹ ایجاد شده بود.

وی با تاکید بر خطر انقراض لاک پشت پوزه عقابی، از مسافران و ساکنان خواست تا در صورت مشاهده جوجه های این گونه دریایی در سواحل جزیره، عوامل محیط زیست را مطلع کنند.

محمدی بیان داشت: از ۵ گونه لاک پشت دریایی که در خلیج فارس و دریای عمان زیست می کنند، تنها گونه پوزه عقابی در جزیره کیش تخمگذاری می کند. لاک پشت سبز نیز از آبهای سواحل پیرامون کیش تغذیه می کند.

محمدی افزود: از اسفند سال ۸۵ تا کنون به طور مستمر طرح حفاظت و پایش لاک پشتهای دریایی اجرایی شده که در همین راستا اصلی ترین ساحل تخمگذاری به طول ۸۰۰ متر در ساحل جنوبی با فنس کشی محفاظت می شود.

رئیس اداره محیط زیست کیش با اشاره به تلاش حداکثری برای حفاظت لانه ها در شرایط طبیعی عنوان کرد: در شرایطی که احتمال بالای نابودی لانه وجود داشته باشد، نسبت به جابجایی و انتقال آن به سایت حفاظت شده اقدام می کنیم.

مریم محمدی توسعه سواحل ، از بین رفتن امنیت زیستگاهی و وجود نورهای مصنوعی در سواحل را از مهم‌ترین عوامل تهدید لاک پشتهای دریایی در جزیره کیش برشمرد و اظهار داشت: اداره محیط زیست کیش در این فصل با هماهنگی شرکت آب و برق اقدام به خاموشی چراغهای برق جاده جهان در مجاورت منطقه حفاظت شده جنوب جزیره می کند.

رئیس اداره محیط زیست کیش در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به امکان مشاهده جوجه لاک پشتها در این فصل در سواحل ماسه ای کیش از مسافران و ساکنان خواست تا در صورت مشاهده ضمن تماس با شماره ۰۹۳۴۷۶۹۴۷۹۶گشت محیط زیست، برای انتقال آنها به دریا عوامل محیط زیست جزیره را یاری کنند.

‎لازم به ذکر است لاک پشت پوزه عقابی جزء گونه های در خطر انقراض است و تلاش‌های جهانی برای حفاظت از این گونه ادامه دارد

روابط عمومی و اموربین الملل سازمان منطقه آزاد کیش

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر: