فرماندار شهرستان شازند در بازدید از شرکت پتروشیمی شازند عنوان کرد:

نقش تاثیرگذار پتروشیمی شازند در تحقق اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران

نقش تاثیرگذار پتروشیمی شازند در تحقق اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران
کدخبر : 552031

دکتر رمضانی با حضور در جمع مدیران و روسای امور شرکت پتروشیمی شازند ضمن تاکید بر حمایت مجموعه حاکمیتی شهرستان از اقدامات و فعالیت های این شرکت، بر نقش تاثیرگذار پتروشیمی شازند در تحقق اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تاکید کردند.

به گزارش شما و اقتصاد:  دکتر رمضانی فرماندار محترم شهرستان شازند به اتفاق هیات همراه روز دوشنبه ۱۱ بهمن ماه با حضور در جمع مدیران و روسای امور مجتمع پتروشیمی شازند، با مهندس ولدخانی دیدار و گفت و گو کرد.

در ابتدای این جلسه دکتر رمضانی طی سخنانی ضمن گرامیداشت چهل و سومین بهار پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران بیان نمود: خوشبختانه شرکت پتروشیمی شازند با استقرار مدیریت علمی نوین و مشارکتی و با در نظر داشتن رفتارهای سازمانی و کاراکترهای اداری به عنوان یکی از شرکت های شاخص کشور و حتی در سطح بین المللی شناخته می شود و این شرکت با سرمایه های اجتماعی خود نقش تاثیرگذاری در تحقق اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دارد.

وی افزود: دولت سیزدهم با یک برنامه ریزی مدون در بودجه سال آتی کشور، بر رشد اقتصادی ۸ درصدی در سال ۱۴۰۱ تاکید دارد  که لازمه تحقق این مهم، تلاش جمعی و جهادی مجموعه های بزرگ اقتصادی و صنعتی کشور نظیر پتروشیمی شازند می باشد که بحمدا... کارگران، کارکنان و مدیران این شرکت خصوصا مهندس ولدخانی مدیریت عامل با اعتقاد به موازین دینی و خود باوری در راه پیشرفت کشور در عرصه های گوناگون و تحقق مکتب سردار سلیمانی عزیز گام برداشته اند.

فرماندار شهرستان شازند در بخش دیگری از سخنان خود به جایگاه و اهمیت صنعت پتروشیمی در کشور اشاره نموده و اظهار کرد: صنعت پتروشیمی یک صنعت بالادستی است که صنایع و پروژه های پایین دستی متنوعی وابسته به تولیدات این صنعت خصوصا تولید محصولات شرکت پتروشیمی شازند می باشند. لذا انتظار می رود با یک برنامه ریزی اقتصادی صحیح و علمی، صنایع کوچک وابسته به پتروشیمی شازند در این شهرستان راه اندازی گردد تا با همکاری و همیاری این صنعت عظیم بخشی از مشکلات موجود در شهرستان مرتفع شود.

دکتر رمضانی به دیدار اخیر خود با معاون پارلمانی وزیر اقتصاد و امور دارایی اشاره داشته و عنوان نمود: با توجه به استقرار برخی از صنایع حیاتی و استراتژیک کشور در شهرستان شازند نظیر شرکت های پتروشیمی و پالایشگاه و همچنین موقعیت جغرافیایی این شهرستان و دسترسی به حمل و نقل ریلی و جاده ای، پیشنهاد ایجاد بندر خشک در این شهرستان مطرح گردیده است که با تحقق این مهم، شاهد افزایش حجم معاملات و ترانزیتی و رشد و شکوفایی هرچه بیشتر صنایع مستقر در شهرستان شازند خواهیم بود.

فرماندار شهرستان شازند ضمن تشکر از اقدامات و فعالیت های ارزنده پتروشیمی شازند در تحقق مسئولیت های اجتماعی و نیز توجه ویژه به بخش های محیط زیستی، ایجاد فضای سبز در محیط های پیرامونی، و نیز اشتغالزایی در شهرستان شازند بر حمایت های خود و مجموعه حاکمیتی این شهرستان از فعالیت های ارزشمند، تاثیر گذار و ماندگار شرکت پتروشیمی شازند تاکید نمود.

در ادامه مهندس ولدخانی ضمن عرض خیرمقدم خدمت دکتر رمضانی فرماندار محترم شهرستان شازند و هیات همراه و تشکر از حمایت های ایشان از فعالیت ها و اقدامات شرکت پتروشیمی شازند طی سخنانی بیان کرد: این شرکت به مانند همیشه در راه اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و خدمت به کل کشور خصوصا به استان مرکزی و مردم شریف شهرستان شازند گام بر می دارد که یکی از برنامه ها و اهداف اقتصادی مهم این شرکت، تامین بخش عمده ای از مایحتاج خود از شهرستان شازند و دیگر شهرستان های استان بوده است و پتروشیمی شازند سالانه بالغ بر ۱۳ هزار میلیارد ریال از مایحتاج خود را در بخش های مختلف خدماتی، مالیاتی، حمل و نقل و بیمه ای و سایر صنوف از استان مرکزی تامین می نمایند که این میزان از خرید، نقش بسیار مهمی در شکوفایی اقتصادی استان دارد.

مدیرعامل اظهار داشت: بیش از ۵ هزار صنعت پایین دستی در کشور وابسته به تولیدات متنوع پتروشیمی شازند می باشند و این شرکت زمینه اشتغال بیش از ۱۰۰ هزار نفر بطور غیر مستقیم در کشور را فراهم ساخته است که خود نشان از اهمیت و جایگاه شرکت معظم پتروشیمی شازند در اقتصاد و صنعت کشور می باشد.

وی با انتقاد از برخی از سیاست ها و دستور العمل های موجود خاطر نشان ساخت: متاسفانه در پاره ای از مواقع شاهد اعمال سیاست ها و ابلاغ برخی از دستورالعمل ها و بخشنامه ها هستیم که بر فعالیت های کاری شرکت تاثیرات منفی دارد. به عنوان نمونه بر اساس بخشنامه های ابلاغی، این شرکت امکان سرمایه گذاری در طرح ها و پروژه های مختلف را ندارد که اعمال این دست از سیاست های نادرست، باعث سلب اختیار عمل در فعالیت های شرکت پتروشیمی شازند می شود که انتظارمی رود مسئولین امر، در این خصوص حمایت های لازم را از فعالیت ها و اقدامات این شرکت داشته باشند.

مهندس ولدخانی یادآور شد: پتروشیمی شازند طی دو سال گذشته بالغ بر ۲ هزار نفر نیروی انسانی جدید با اولویت جذب از شهرستان شازند و استان مرکزی استخدام نموده است که به جرات می توان گفت نقش پتروشیمی شازند در ایجاد  اشتغال پایدار در سطح شهرستان و استان و حتی کشور بی نظیر بوده است.

مدیرعامل به اقدامات محیط زیستی پتروشیمی شازند اشاره کرده و تاکید نمود: توجه به محیط زیست همواره سرلوحه فعالیت های کاری شرکت پتروشیمی شازند بوده است که این شرکت با احداث ۲۵۰ هکتار فضای سبز در مجتمع و نیز سرمایه گذاری بیش از ۱۰۰۰ میلیارد ریالی در فعالیت های محیط زیستی در زمره صنایع سبز قرار دارد و مسئولین سازمان حفاظت محیط زیست نیز به صورت مداوم و آنلاین فعالیت های مرتبط این شرکت را مورد پایش قرار می دهند.

وی یادآور شد: مجتمع عظیم پتروشیمی شازند روزانه حدود ۳ هزار تن خوراک نفتا در واحدهای مختلف تولیدی خود مصرف می نماید که بخشی از این خوراک از طریق خط لوله و توسط شرکت های پالایشگاه شازند و اصفهان و بخش دیگر از طریق حمل و نقل زمینی از اقصی نقاط کشور تامین می گردد که حمل از طریق کامیون مشکلات عدیده ای از جمله ایجاد بار ترافیکی در جاده های کشور و اعتصابات صنفی کامیون داران را به همراه دارد؛ لذا با توجه به نقش بی بدیل شرکت پتروشیمی شازند در اقتصاد و ارزآوری کشور از تمامی مسئولین ذیربط تقاضا می گردد در خصوص تامین به موقع خوراک با اولویت تامین از طریق خط لوله ، دستور پیگیری های لازم را صادر فرمایند.

مهندس ولدخانی در پایان سخنان خود به این نکته اشاره داشتند که یکی از طرح های در دست اقدام پتروشیمی شازند استفاده از پساب شهرهای منطقه به منظور کاهش بهره برداری از ذخایر آبی می باشد که تحقق این مهم در گرو همکاری مسئولین استانی است که امیدواریم با مساعدت ها و عزم و وفاق ملی، این پروژه بسیار مهم در آینده نزدیک به بهره برداری برسد.

همچنین ایشان انتخاب شرکت پتروشیمی شازند را به عنوان یکی از ۱۰۰ شرکت برتر کشور به تمامی پرسنل تلاشگر و اعضای محترم هیات مدیره شرکت پتروشیمی شازند و نیز مدیرعامل و هیات مدیره محترم شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی تبریک عرض نمودند و کسب این موفقیت را حاصل تلاش جهادی و خرد جمعی دانستند.

خاطر نشان می گردد دکتر رمضانی پس از استماع درخواست های مهندس ولدخانی قول پیگیری و مساعدت های لازم را در اولین دیدار با استاندار محترم مرکزی را دادند.

پس از این دیدار با حضور فرماندار محترم شهرستان شازند، نمایشگاه بزرگ کتاب و محصولات فرهنگی که به مناسبت دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی در محوطه رستوران مرکزی مجتمع پتروشیمی شازند جهت کارکنان و خانواده محترمشان برپا گردیده است، افتتاح نموده و سپس از پروژه مهم ساخت مخازن کروی که با مشارکت تیمی متخصصین تلاشگر شرکت های پتروشیمی و ماشین سازی اراک ساخته شده است و آماده بهره برداری می باشد، بازدید بعمل آوردند.

9_3

8_3

1_12

14_1

13_1

 روابط عمومی و امور بین الملل شرکت پتروشیمی شازند،

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: