قیمت ۲۰۶ رکورد زد

قیمت 206 رکورد زد
کدخبر : 547862

هرچند با دستور ابراهیم رئیسی، رییس جمهور مبنی بر توقف افزایش قیمت خودرو، خودروسازان مجبور شدند لیست جدید قیمت های خود را حدود 48 ساعت بعد از انتشار از سایت خود حذف کنند، اما این اقدام نتوانست جلوی روند افزایشی قیمت خودرو را بگیرد.

رصد بازار خودروهای داخلی نشان دهنده آن است که برخی از خودروهای پرتیراژ ایران خودرو امروز افزایش ۱ تا ۳ میلیون تومانی داشته باشند و سایر خودروها بدون تغییر قیمت در بازار عرضه شوند. بیشترین رشد قیمت پرتیراژهای ایران خودرو به خانواده ۲۰۶ باز می گردد. به گفته فعالان بازار خودرو علاوه افزایش هرچند کوتاه مدت قیمت خودرو از سوی خودروسازان ، افزایش قیمت دلار هم بر رشد قیمت خودرو اثرگذار بوده است. امروز دلار در بازار به قیمت ۲۸ هزار و ۸۰۰ تومان رسید و به این طریق رکورد افزایش قیمت در هفته های اخیر را زد روندی که بر بازار خودرو نیز اثر گذار بوده است.

براساس ارزیابی بازار خودرو امروز «پژو ۲۰۶ تیپ ۲»، « پژو ۲۰۶ تیپ ۵» و «رانا پلاس» با افزایش قیمت در بازار داشتند و سایر محصولات نیز بدون تغییر در بازار عرضه شدند.

وضعیت محصولات ایران خودرو در بازار

از جمله محصولات پرتیراژ ایران خودرو می توان به «پژو ۲۰۶ تیپ ۲»، « پژو ۲۰۶ تیپ ۵»، «پژو ۲۰۶ صندوقدار» ، «سمند LX با موتورEF۷  » و « سورن پلاس »، «رانا پلاس»، «دنا معمولی»، «دنا پلاس توربو اتوماتیک» اشاره کرد.

با توجه به رصد بازار خودرو می توان گفت امروز «پژو ۲۰۶ تیپ ۲» با رشد ۳ میلیونی در بازار به ۲۵۵ میلیون رسید و رکورد رشد قیمت را در میان محصولات ایران خودرو به نام خود زد. «پژو ۲۰۶ تیپ ۵» نیز امروز افزایش یک میلیونی در بازار داشت و قیمت آن به ۲۹۸ میلیون تومان رسید. اما «پژو ۲۰۶ صندوقدار» در بازار بدون تغییر قیمت گذاری شد و با قیمت ۲۹۵ میلیون تونان در بازار عرضه شد.  

از سوی دیگر امروز خانواده سمند هم بدون تغییر قیمت در بازار عرضه شدند و «سورن پلاس» در بازار ۳۲۱ میلیون تومان قیمت خورد و «سمند LX با موتورEF۷» هم بدون تغییر در بازار با قیمت  ۲۷۶ میلیون تومان عرضه شد.

در کنار محصولاتی که افزایش قیمت در بازار داشتند امروز «رانا پلاس» تغییر قیمت در بازار نداشت و با قیمت ۲۸۵ میلیون تومان رسید. «دنا معمولی» هم بدون تغییر در بازار ۳۳۶ میلیون تومان قیمت گذاری شد. اما «دنا پلاس توربو اتومات» هم بدون تغییر در بازار با قیمت ۴۷۰ میلیون تومان عرضه شد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: