ساینا | قیمت ساینا

قیمت فضایی ساینا | قیمت محصولات سایپا فضایی شد

قیمت فضایی ساینا | قیمت محصولات سایپا فضایی شد
کدخبر : 551900

رصد بازار خودروهای سایپا نشان دهنده آن است که امروز 6 بهمن 1400 «ساینا» در بازار با افزایش 4 میلیون تومان رکورد قیمت را شکست.

قیمت ساینا در روزهای اخیر، افزایش یافت و خبرهای مبنی بر آزادسازی واردات خودرو بر قیمت ساینا و دیگر محصولات ایران خودرو تاثیرگذار نبود. قیمت ساینا در بازار آزاد نسبت به قیمت ساینا در کارخانه، تفاوت بسیاری دارد و همین موضوع، باعث دلال بازی در بازار خودرو شده است. اگر قیمت ساینا و دیگر محصولات تولیدی ایران خودرو و سایپا در بازار کاهش یابد می تواند باعث رونق گرفتن بازار خودرو شود.

ساینا

قیمت فضایی ساینا 

به گفته فعالان بازار خودرو امروز سایپایی مانند پرتیراژهای ایران خودرو هم رشد قیمت داشتند و هم افت قیمت برخی از خودروها نیز بدون تغییر قیمت در بازار عرضه شدند. رشد قیمت برخی از محصولات سایپا همزمان شد با نوسان اندک رو به بالای نرخ دلار در بازار امروز، رشدی که موجب شد تا دو محصول سایپا در بازار رشد 2 تا 3 میلیون تومان را تجربه کنند. در مقابل برخی از محصولات سایپا نیز امروز افتی یک میلیونی در بازار داشتند.

قیمت محصولات سایپا

از جمله محصولات سایپا که امروز مورد ارزیابی قرار گرفته اند، می‌توان به «شاهین»، «کوییکR »، «کوییک معمولی»، «تیبا صندوقدار»، «تیبا2 معمولی» و «ساینا» اشاره کرد. رصد بازار محصولات سایپا نشان دهنده آن است محصولات سایپا نشان دهنده آن است که سایپایی ها نیز همانند ایران خودرویی ها بدون تغییر در بازار قیمت گذاری شدند.

با این شرایط امروز «ساینا» با رشد 3 میلیونی در بازار 194 میلیون تومان قیمت خورد.

در میان خانواده تیبا نیز رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که قیمت «تیبا صندوقدار» در بازار با افزایش 2 میلیوم تومانی به 182 میلیون تومانی رسید. از سوی دیگر «تیبا 2 معمولی» نیز امروز بدون تغییر 187 میلیون تومانی ماند.

جدول قیمت خودروهای پرتیراژ سایپا را در ادامه می توانید ببینید:

ساینا

رصد بازار محصولات سایپا نشان دهنده آن است «شاهین» امروز با افت یک میلیون تومانی در بازار 344 میلیون تومان قیمت گذاری شد.

از سوی دیگر خانواده کوییک نیز امرو با افت یک میلیون تومانی در بازار قیمت گذاری شدند. براساس ارزیابی بازار قیمت «کوییکR» در بازار امروز به 202 میلیون تومان رسید و «کوییک معمولی» هم بدون تغییر قیمت در بازار 195 میلیون تومان قیمت خورد.

ساینا

عوامل موثر بر قیمت گذاری خودرو

همانطور که گفتیم عوامل مختلفی ممکن است بر قیمت خودرو اثر بگذارند. برخی از این عوامل ممکن است که بستگی به شرایط خودرو پس از تولید باشند و برخی دیگر ویژگی‌های اصلی خودرو باشند. تمرکز ما در این مطلب بیشتر روی عواملی است که پس از تولید خودرو بر عملکرد آن تاثیر می‌گذارند. با این حال، اشاره‌ای به برخی دیگر از عوامل که به تولید کننده بستگی دارند، خواهیم کرد.

تاثیر کشور تولیدکننده بر قیمت خودرو

کشور سازنده خودرو یکی از عواملی است که روی قیمت گذاری خودرو اثر گذار است. به عنوان مثال برخی از کشورها مانند آلمان، آمریکا و ژاپن که کیفیت خودروی تولیدی آن‌ها زبان‌زد جهان است، خودروهای گران‌تری دارند. کشورهای دیگری هستند که علیرغم این که کیفیت خودروی کمی ندارند ولی خودروهای خود را ارزان‌تر می‌فروشند. یکی از این کشورها چین است. خودروهای چینی نسبت به خودروهای کشورهای دیگر قیمت ارزان‌تری دارند. با این حال، با توجه به این که کیفیت ساخت و قیمت‌های گمرک و واردات بر این خودروها لحاظ می‌شود، باعث می‌شود که قیمت آن‌ها نسبت به خودروی ساخت ایران گران‌تر شوند.

به طور کلی و فارغ از شوک‌های احساسی در بازار خوردو، خودروهای ساخت ایران از کشورهای مختلف از جمله چین، آلمان، آمریکا، ایتالیا، ژاپن و چندین کشور صاحب‌ نام دیگر در تولید خودرو ارزان‌تر است. پس در صورتی که قصد خرید خودرو داشتید و فروشنده خودرو کشور سازنده را یکی از عوامل موثر بر قیمت گذاری خودرو نام برد، تعجب نکنید!

برند تولید کننده

فارغ از کشور سازنده، برند خودرو نیز می‌تواند یکی از عواملی باشد که بر قیمت خودرو موثر باشد. برخی از برندها به خاطر شهرت و اعتبار و کیفیت کار خود، خودروها را گران‌تر می‌فروشند و این مسئله ناشی از قدرت بالای برند آن‌ها در جهان نیز هست. برندهایی مانند بنز، بی ام و، آئودی و غیره برخی از این برندها هستند که بدون توجه به کشور سازنده، خودروهای آن‌ها گرا‌ن‌تر است.

مسئله تاثیر برند در قیمت گذاری خودرو در داخل ایران نیز وجود دارد. در ایران چند برند محدود خودرو وجود دارند ولی با این حال، برندی مانند ایران خودرو، اتومبیل‌های تولیدی خود را به قیمت گران‌تری نسبت به سایر کشورها می‌فروشد و برند برتر ماشین‌ سازی در داخل ایران محسوب می‌شود.

سال تولید

بدیهی است که سال تولید خودرو یکی از مهم‌ترین عوامل موثر بر قیمت گذاری خودرو باشد. خودروهایی که جدیدتر باشند، قیمت بیشتری خواهند داشت و خودروهایی که قدیمی‌تر باشند، قیمت کمتری دارند. این مسئله منطقی به نظر می‌رسد چرا که هر چقدر خودرو قدیمی‌تر باشد، قطعات آن بیشتر دچار استهلاک می‌شوند و این مسئله بر روی عملکرد خودرو اثر می‌گذارد. هیچ کس دوست ندارد خودرویی بخرد که قطعات آن فرسوده‌تر باشند و قیمت گزافی را برای تعویض و یا تعمیر خودرو پرداخت کند.

خودروها البته چند سال پس از کارکرد با یک افت قیمت زیاد مواجه می‌شوند. به بیان بهتر دو خودرو که در دو سال متوالی اخیر تولید شده‌اند، تفاوت قیمت کمتری نسبت به دو خودرویی دارند که در دو سال متوالی ولی در دهه گذشته تولید شده‌اند.

منبع: اقتصاد نیوز

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: