یارانه نقدی | واریز یارانه نقدی | پرداخت یارانه نقدی | یارانه نقدی عید فطر

سوپرایز جدید دولت برای یارانه نقدی عید فطر | یارانه نقدی عید فطر به این افراد تعلق می گیرد

سوپرایز جدید دولت برای یارانه نقدی عید فطر | یارانه نقدی عید فطر به این افراد تعلق می گیرد
کدخبر : 553020

طبق اعلام رئیس جمهور، یارانه معیشتی عید فطر به حساب سرپرستان خانوارهایی واریز خواهد شد که درآمد ثابت ندارند.

یارانه نقدی که از آذر سال ۸۹ در قالب طرح هدفمندسازی‌ یارانه‌ها به خانوارهای ایرانی پرداخت می شود مبلغ آن 40 هزار و ۵۰۰ تومان بود. یارانه نقدی توسط احمدی نژاد رییس جمهور وقت ایران به مردم پرداخت شد و پس از گذشت حدود 11 سال همچنان، مبلغ یارانه نقدی تغییری نکرده است. این به آن معنی است که یارانه نقدی هم نمی‌توانست گرهی از مشکلات معیشتی مردم کم کند. دولت سیزدهم در صدد است که ارز 4200 تومانی را حذف کند و مبلغ یارانه نقدی را افزایش بدهد.

یارانه نقدی

سوپرایز جدید دولت برای یارانه نقدی عید فطر

طبق اعلام رئیس جمهور، یارانه معیشتی عید فطر به حساب سرپرستان خانوارهایی واریز خواهد شد که درآمد ثابت ندارند. دولت، یارانه معیشتی را به عنوان کمک برای مشاغل آزاد در نظر گرفته است. در واقع می‌توان گفت یارانه معیشتی عید فطر 1401 به دلیل محدودیت‌های کرونایی واریز خواهد شد.

طبق تازه‌ترین پیگیری‌ها از سازمان هدفمندی یارانه‌ها، درصورتی که مجوزها نهایی شود و دستور پرداخت آن از سوی سازمان برنامه و بودجه ابلاغ گردد، طرح یارانه معیشتی عید فطر 1401 از هفته آینده و پیش از عید فطر، به حساب مشمولان این طرح واریز خواهد شد. با این خبر همراه ما باشید.

یارانه نقدی عید فطر ۱۴۰۱

یارانه معیشتی عید فطر 1401 به منظور کمک به مشاغل آزاد و کسانی که درآمد ثابت ندارند، واریز خواهد شد. همچنین این یارانه در اختیار مددجویان و کانون‌های اصلاح و تربیت تهران و استان‌ها قرار خواهد گرفت. البته هنوز یارانه عید فطر، مجوز نهایی خود را کسب نکرده است. در صورت کسب مجوز، این یارانه معیشتی جدید، از هفته آینده و پیش از فرا رسیدن عید فطر، واریز می‌شود. پیش‌بینی می‌شود مبلغ یارانه معیشتی عید فطر 1401 کمتر از 150 هزار تومان نباشد.

وزیر امور اقتصاد و دارایی، آقای سیداحسان خاندوزی در شب شهادت امیرالمومنین (ع) از اندرزگاه‌ها و همینطور بخش‌های مختلف کانون اصلاح و تربیت تهران بازدید کرد و میهمان سفره افطار آنان شد. در طی این بازدید و طبق گزارش سازمان زندان‌ها، وی بر درس‌های ماه مبارک رمضان تأکید داشته و خطاب به مددجویان اظهار داشت: «باید بر اساس آموزه‌های اخلاقی، دینی و حرفه‌ها و آموزش‌هایی که در اینجا فرا می‌گیرید در آینده تبدیل به فردی مفید برای جامعه شوید.»

یارانه نقدی

سید احسان خاندوزی اعلام کرد کمک هزینه‌ای با عنوان عیدی فطر در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان در اختیاز مددجویان و کانون‌های اصلاح و تربیت تهران و استان‌ها قرار خواهد گرفت. در ادامه این دیدار، وزیر امور اقتصاد و دارایی تلاش‌ها و فعالیت‌های صورت گرفته از سوی کانون اصلاح و تربیت را مثبت ارزیابی کرد و گفت: «نماینده ویژه‌ای بین زندان‌های استان تهران و وزارت دارایی معرفی خواهد شد تا امور مربوط به پیشبرد برنامه‌های اصلاحی و تربیتی را پیگیری نماید و هر کمکی لازم باشد انجام خواهد شد».

این مقام دولتی یک گزارش کلی از وضعیت کانون‌ها ارائه کرد و گفت: « اعتقاد کلی بر این است که نوجوانان زیر 18 سال باید از حمایت‌های قانونی، قضائی، بهداشتی و درمانی، رفاهی، آموزشی و مددکاری خاص برخوردار باشند».

مدیر کل زندان‌های استان تهران، سیدحشمت اله حیات الغیب درباره موضوع نوجوانان زیر 18 سال، گفت: « بنابر اقتضای سن نوجوانی، این گروه از مددجویان که در مکانی جداگانه و به دور از عنوان و مقررات خاص زندان نگهداری می‌شوند، نیاز به رفتارهای محبت‌آمیز و شبه خانواده ازسوی کارکنان و مدیر مجموعه دارند».

مدیرکل زندان‌های استان تهران برای مددجویان زیر 18 سال، خدمات مشاوره‌ای و مداخلات روانشناسی را ضروری دانست و با تأکید بر آن بیان کرد: « تمام تلاش ما برمحور اصلاح و تربیت مجدد این مددجویان است تا این قبیل نوجوانان با پیش گرفتن راه صحیح زندگی در آینده دچار اشتباه و ارتکاب مجدد جرم نشوند و به خوبی پرورش یابند».

 

یارانه نقدی

وی ادامه داد: « اصل محوری نگهداری کودکان زیر 18 سال معارض قانون، تنها با هدف اصلاح و تربیت و تأمین مصلحت آنان سامان‌دهی شده و بنیان این نظام بر پایه پیشگیری رشد مدار استوار است و تلاش می‌کنیم تا این مددجویان زندگی سالم در پیش گیرند.»

همچنین تأکید کرد: « مددجویان امکان تحصیل در مجتمع آموزشی داخل کانون را دارند، همچنین در کلاس‌های متعدد حرفه آموزی شرکت می‌کنند و مدارک صادره تحصیلی یا هنری و حرفه‌ای بدون درجنام کانون یا زندان را دریافت می‌کنند.»

سیدحشمت اله حیات الغیب حضور نیکوکاران را در عرصه‌های جهادی مثبت دانست و با اشاره به آن گفت: «کمیته‌های صلح و سازش از جمله ظرفیت‌های مناسبی است که خیرین در کنار مسئولان و مددکاران کانون برای جلب رضایت شکات و آزادی مددجویان تلاش می‌کنند.»

در پایان این دیدار مدیر کل زندان‌های تهران پذیرش اجتماعی مددجویان را بعد از آزادی امری ضروری دانست و با آشاره به آن گفت:« اگر جامعه انگ زندانی بودن را برنداشته و مددجو را پذیرش ننماید، تلاش‌های ما در ایجاد یک زندگی سالم برای وی و جلوگیری از بازگشت به چرخه جرم بی‌نتیجه خواهد بود.»

سوپرایز جدید دولت برای یارانه نقدی عید فطر | یارانه نقدی عید فطر به این افراد تعلق می گیرد

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۷۵ نفر از بازدیدکنندگان

خبر داغ روز

ارسال نظر:

  • ناشناس

    خجالت بکش ریسی قاتل جیب ملت نزن پول که نمیدی دروغم که میگی