یارانه نقدی | واریز یارانه نقدی | پرداخت یارانه نقدی

واریز عیدی نوروزی رئیسی به حساب مردم؟ | جزئیات جدید از عیدی نوروزی رئیسی برای یارانه بگیران

واریز عیدی نوروزی رئیسی به حساب مردم؟ | جزئیات جدید از عیدی نوروزی رئیسی برای یارانه بگیران
کدخبر : 554283

یارانه حمایت معیشتی عید نوروز به مبلغ یک میلیون و پانصد هزار ریال به ازای هر یک از اعضای خانواده امشب به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.

یارانه نقدی که از آذر سال ۸۹ در قالب طرح هدفمندسازی‌ یارانه‌ها به خانوارهای ایرانی پرداخت می شود مبلغ آن 40 هزار و ۵۰۰ تومان بود. یارانه نقدی توسط احمدی نژاد رییس جمهور وقت ایران به مردم پرداخت شد و پس از گذشت حدود 11 سال همچنان، مبلغ یارانه نقدی تغییری نکرده است. این به آن معنی است که یارانه نقدی هم نمی‌توانست گرهی از مشکلات معیشتی مردم کم کند. دولت سیزدهم در صدد است که ارز 4200 تومانی را حذف کند و مبلغ یارانه نقدی را افزایش بدهد.

یارانه نقدی

واریز عیدی نوروزی رئیسی به حساب مردم

بنا به اعلام مرکز اطلاع رسانی و امور بین الملل سازمان برنامه و بودجه کشور، با دستور رئیس جمهور آیت الله رئیسی ساعت ۲۴ امشب ۲۵ اسفند ماه یارانه یک میلیون و ۵۰۰ هزار ریالی کمک معیشت عید نوروز به حساب سرپرستان خانوار‌های شناسایی شده واریز می‌شود.

این مبلغ به مناسبت فرارسیدن عید نوروز به حساب بیش از ۱۲ میلیون و ۳۵۸ هزار نفر از سرپرستان شناسایی شده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که غالبا از دهک‌های اول تا چهارم به انضمام افراد تحت پوشش و مستمری بگیران سازمان‌های حمایتی نظیر کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی کشور هستند و به هر دلیلی از سهام عدالت جا افتاده اند، واریز خواهد شد.

در اجرای سیاست‌های کوتاه مدت و بلند مدت دولت سیزدهم از اقشار آسیب پذیر و کم درآمد و اجرای برنامه‌های کاهش فقر مطلق درجامعه و به جهت حمایت و حل مشکلات معیشتی خانوار‌های فاقد یا با درامد کم این اقدام صورت گرفته است.

یادآور می‌شود دولت سیزدهم در بهمن ماه سال جاری و به مناسبت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی نیز مبلغ یک میلیون ریال به ازای هر نفر به اقشار آسیب پذیر که شامل دهک‌های اول تا چهارم به انضمام افراد تحت پوشش و مستمری بگیران سازمان‌های حمایتی نظیر کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی کشور بود، پرداخت کرد.

عیدی مشاغل چقدر است؟

در خصوص عیدی مشاغل نیز باید گفت که حداقل عیدی امسال کارگران پنج ۵میلیون و ۳۱۰ هزار تومان و حداکثر عیدی، هفت میلیون و ۹۶۶ هزار تومان است. البته این میزان برای کسی است که ۱۲ ماه کار مستمر داشته است.

‌هیات دولت نیز ‎عیدی پایان سال کارکنان دستگاه‌های اجرایی را یک میلیون و۶۰۰ هزارتومان تعیین کرد.

همچنین به کارکنان متاهل مشمول کمک‌ هزینه عائله‌مندی و اولاد ۴۰۰ هزار تومان وبه ازای هر فرزند تحت تکفل هم۱۵۰ هزار تومان پرداخت می‌شود.

یارانه نقدی

یارانه نقدی ۱۰۰ هزار تومانی به اشتباه واریز شد؟

همزمان با واریز یارانه ۲۲ بهمن به حساب ۳۲ میلیون نفر از مشمولان، مردم بسیاری اعلام کردند که جزو چهار دهک درآمدی و یا تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند اما یارانه نگرفته‌اند.

همان زمان این سوال مطرح شد که آیا دولت در واریز یارانه ۲۲ بهمن خطا کرده است؟ امروز وزیر کار به این سوال جواب داده و گفته: ابهاماتی در دهک‌‌بندی‌ها به وجود آمده است. برخی از سامانه‌های اطلاعاتی به هم وصل هستند و برخی نه. ممکن است اگر اطلاعات جدیدی دست ما می‌رسید، وضعیت دهک‌بندی‌ها فرق می‌کرد و برخی از مشمولان فعلی، مشمول یارانه نمی‌شدند.

به عبارتی وزیر رفاه اعتراف کرده که دولت در شناسایی چهار دهک اول درآمدی هم خطا کرده است. حجت عبدالملکی گفته: تعداد زیادی از بانک‌های اطلاعاتی هستند که به سامانه رفاه ایرانیان متصل هستند اما تعدادی بانک اطلاعاتی نیز وجود دارند که همچنان متصل نشده‌اند. ما در تعامل با بخش‌های مختلف در قوه قضائیه و دولت تلاش می‌کنیم تا همه بانک‌های اطلاعاتی را متصل کنیم.

وزیر درباره دهک‌‌بندی‌ها گفته: تا امروز اطلاعات بانک‌های اطلاعاتی که متصل نشدند را مورد استفاده قرار نداده‌ایم. به این معنا که اگر اطلاعات جدیدی به دست ما برسد ممکن است وضعیت درآمدی افراد متفاوت شود در نتیجه دهک‌های برخی تغییر خواهد کرد و ممکن است در دهک‌های بالاتر قرار گیرند.

در حال حاضر براساس مجموع بانک‌های اطلاعاتی که در اختیار ما است دهک‌بندی‌ها انجام شده است. این مسئله در دولت نیز مطرح شده و یکی از درخواست‌هایی که در شورای عالی رفاه مورد بررسی قرار خواهد گرفت این است که تمامی بانک‌های اطلاعاتی در اختیار پایگاه رفاه ایرانیان قرار بگیرد تا دهک‌بندی دقیق‌تری انجام دهیم.

یارانه نقدی

چه کسانی یارانه ۲۲ بهمن را نگرفتند؟

«پس چرا به من که متاهلم با یک بچه یارانه تعلق نگرفته؟ من هیچ درآمدی جز یارانه معیشتی ندارم و دو ساله بیکارم وتحت پوشش هیچ بیمه ای نیستم.»

«من بازنشسته نظامی هستم. برای همکارانی که حقوق بیشتری دارن واریز کردن. برای من نه! چرا؟»

«من با دو تا بچه و حقوق بازنشستگی و خونه اجاره‌ای، چطور رفتیم توی دهک پنجم به بعد؟ به نظرم باید رسیدگی کنند.»

«معیار واریز یارانه ۲۲ بهمن چی بود؟ ما هم یارانه معیشتی میگیریم هم وامهای کرونا را قبلا گرفته بودیم. پس چرا حالا جزء این چهار گروه نیستیم اصلا کسی میدونه این چهار گروه چه کسانی هستند؟»

«من یارانه معیشتی میگیرم. نه خونه دارم نه ماشین. من یارانه ۲۲ بهمن رو نگرفتم. اما همسایه ما که همه اینهارو داره، یارانه گرفته. هیچ راهی هم برای پیگیری نیست؟

«من بیمه بیکاری می‌گیرم. مبلغش هم زیر ۳ میلیونه. یعنی خود وزارت کار می‌دونه که من بیکارم. اما الان تشخیص داده که توی دهک بالا هستم؟!»

«من تحت پوشش کمیته امداد هستم. هیچ درآمدی ندارم. اما به من هم یارانه ۱۰۰ هزار تومانی بهمن تعلق نگرفته. من که باید یارانه می‌گرفتم!»

«من با آنکه تحت پوشش کمیته هستم خودم هم سرپرست خانه ام هنوز هیچی به حسابم واریز نشده.»

منبع: تجارت نیوز

واریز عیدی نوروزی رئیسی به حساب مردم؟ | جزئیات جدید از عیدی نوروزی رئیسی برای یارانه بگیران

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: