ساعت کاری کارمندان

ساعت کاری کارمندان در شب قدر | جزئیات ساعت کاری کارمندان در شب های قدر رمضان

ساعت کاری کارمندان در شب قدر | جزئیات ساعت کاری کارمندان در شب های قدر رمضان
کدخبر : 555537

معاون توسعه و منابع انسانی استانداری تهران درباره تغییر ساعت کاری کارمندان در ماه رمضان توضیحاتی داد.

ساعات کاری ادارات دولتی در ایام شب‌های قدر اعلام شد. تغییر ساعات کاری ادارات دولتی و بانک ها با مصوبه هیات وزیران مشخص شد. معاون توسعه و منابع انسانی استانداری تهران درباره تغییر ساعت کاری کارمندان در ماه رمضان توضیحاتی داد. با مصوبه هیات وزیران، کارکنان دستگاه‌های اجرایی با تغییر ساعت کاری روبرو شدند و در روزهای پنجشنبه و دوشنبه هفته آینده با ۲ ساعت تأخیر در محل کار خود حضور می‌یابند.

ساعت کاری کارمندان

تغییر ساعت کاری ادارات و بانک‌ها در روز‌های پس از شب‌های قدر

تغییر ساعات کاری ادارات دولتی و بانک ها؛ در ایام شب قدر و روز‌های پس از شب‌های قدر از برنامه‌های همه ساله دولت برای راحتی و انجام مراسم پر فیض شب‌های قدر برای کارمندان دولتی است.

همه ساله طبق روال هر سال دولت تصمیم می‌گیرد که برای اینکه کارمندان و افراد بتوانند به مراسم و اعمال ارزشمند شب‌های قدر برسند و روز بعد دغدغه زود بیدار شدن را نداشته باشند ساعات کاری ادارات را کم کرده و کاهش دهد و با دو ساعت تاخیر کارشان را شروع کند.

معاون توسعه و منابع انسانی استانداری تهران درباره تغییر ساعت کار ادارات در ماه رمضان توضیحاتی داد.پاشا معاون توسعه و منابع انسانی استانداری تهران در خصوص کاهش ساعت کاری ادارات استان تهران در ماه رمضان ۹۸ اظهار کرد: هرگونه تغییر ساعت در ماه رمضان مبتنی بر مصوبه هیئت وزیران است.

وی افزود: تاکنون هیچ گونه تغییری در ساعت کاری ادارات استان تهران صورت نگرفته است.

معاون توسعه و منابع انسانی استانداری تهران گفت: در صورت تأیید مصوبه هیئت وزیران به ویژه در لیالی قدر، تغییر ساعات اداری را به اطلاع مردم خواهیم رساند.

تغییر ساعت کاری ادارات در ۱۹ و ۲۳ رمضان ۱۴۰۱

با تصمیم دولت مراکز دولتی در روز‌های نوزدهم و بیست و سوم ماه مبارک رمضان با دو ساعت تأخیر آغاز به کار می‌کنند.

بر اساس مصوبه هیئت وزیران و مطابق روال همه ساله، زمان شروع کار کلیه وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، شرکت‌ها و مؤسسات دولتی در روز‌های شنبه و چهارشنبه مورخ ۴ و ۸ خرداد ماه برابر با نوزدهم و بیست و سوم ماه مبارک رمضان با دو ساعت تأخیر تعیین می‌گردد.

شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه هم اعلام کرد، در شب‌های قدر سرویس ویژه خواهند داشت.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه گفت: متروی تهران در شب‌های قدر، یعنی جمعه ۳، یکشنبه ۵ و سه شنبه ۷ خرداد، در خطوط، یک، ۲، سه، چهار، شش و هفت متروی تهران، از ساعت ۲۳ تا ۵:۳۰ صبح روز بعد، در فاصله‌های ۳۰ دقیقه ای، به مردم خدمات‌رسانی می‌کند.کاهش ساعت کاری ادارات د روز‌های پس از شب‌های قدر

بر اساس مصوبه هیئت وزیران و مطابق روال همه ساله، زمان شروع کار کلیه وزارتخانه ها، سازمان ها، شرکت‌ها و مؤسسات دولتی در روز‌های پنجشنبه و دوشنبه مورخ 1 و 5 فروردین ماه برابر با نوزدهم و بیست و سوم ماه مبارک رمضان با دو ساعت تأخیر تعیین می‌گردد.

ساعت کاری کارمندان

اعلام ساعت شروع فعالیت بانک‌ها در ایام شب‌های قدر

ساعت شروع به کار و پذیرش مشتریان بانک‌ها در روزهای پنجشنبه (۱ اردیبهشت) و دوشنبه هفته آینده سالجاری اعلام شد.

طبق مصوبه هیئت وزیران مبنی بر اینکه کارکنان دستگاه‌های اجرایی در روزهای پنجشنبه (۱ اردیبهشت) و دوشنبه هفته آینده با ۲ ساخت تأخیر در محل کار خود حضور می‌یابند.

در این زمینه، کانون بانک‌های خصوصی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: زمان شروع به کار و پذیرش مشتریان محترم بانک‌ها در صبح روزهای پنجشنبه مورخ  ۱۴۰۱/۲/۱ و دوشنبه مورخ ۱۴۰۱/۲/۵ به ساعت ۹:۰۰ بامداد تغییر می‌یابد. بدیهی است خاتمه زمان پذیرش مشتریان بدون هیچگونه تغییری در روزهای مزبور به ترتیب ساعت ۱۲:۳۰ و ۱۴:۰۰ خواهد بود.

تاریخ شب‌های قدر ۱۴۰۱

شب‌های قدر در تقویم شمسی و قمری به سه شب اشاره شده که این شب‌ها در تقویم سال ۱۴۰۱ اینگونه می‌باشند:

شب اول قدر: روز چهارشنبه ۳۱ فروردین سال ۱۴۰۱ مصادف با شب ۱۹ ماه رمضان ۱۴۴۳ قمری است.

شب دوم قدر: روز جمعه ۲ اردیبهشت سال ۱۴۰۱ مصادف با شب ۲۱ ماه رمضان ۱۴۴۳ قمری است.

شب سوم قدر: روز یکشنبه ۴ اردیبهشت سال ۱۴۰۱ مصادف با شب ۲۳ ماه رمضان ۱۴۴۳ قمری است.

ساعت کاری کارمندان

شب قدر چیست؟

شب قدر به سبب نزول قرآن، شبی شکوه‌مند است، شبی که والاترین و پربرکت‌ترین شب‌های سال به شمار می‌رود، شبی که پیامبر خدا آن را ستوده و درباره آن فرموده است: «ماه رمضان، سرور ماه‌ها و شب قدر، سرور شب‌هاست».

ویژگی‌های شب قدر

از ویژگی‌های مهم این شب احیا و نیایش به درگاه الهی است. امام موسی بن جعفر (علیه‌السّلام) در این‌باره می‌فرمایند: «من اغتسل لیلة القدر واحیاها الی طلوع الفجر خرج من ذنوبه» کسی که در شب قدرغسل کند و تا طلوع صبح بیدار بماند و مشغول عبادت و نیایش الهی باشد از گناهانش پاک می‌شود.

علت نامگذاری شب قدر

شب قدر به این جهت «قدر» نامیده شده که جمیع مقدرات بندگان در تمام سال در آن شب تعیین می‌شود. شاهد این معنی در آیات ۳ و ۴ سوره «دخان» است که می‌فرماید: «إِنّا أَنْزَلْناهُ فی لَیْلَة مُبارَکَة إِنّا کُنّا مُنْذِرینَ * فیها یُفْرَقُ کُلُّ أَمْر حَکیم»؛ (ما این کتاب مبین را در شبی پر برکت نازل کردیم، و ما همواره انذار کننده بوده‌ایم * در آن شب که هر امری بر طبق حکمت خداوند تنظیم و تعیین می‌گردد). این بیان، هماهنگ با روایات متعددی است که می‌گوید: در آن شب مقدرات یک سال انسان‌ها تعیین می‌گردد و ارزاق و سرآمد عمرها و امور دیگر در آن لیله مبارکه تفریق و تبیین می‌شود. البته این امر هیچ گونه تضادی با آزادی اراده انسان و مسأله اختیار ندارد؛ چرا که تقدیر الهی به وسیله فرشتگان بر طبق شایستگی‌ها و لیاقت‌های افراد و میزان ایمان، تقوا، پاکی نیت و اعمال آنها است. یعنی برای هر کس آن مقدر می‌کنند که لایق آن است، یا به تعبیر دیگر زمینه‌هایش از ناحیه خود او فراهم شده، و این نه تنها منافاتی با اختیار ندارد که تأکیدی بر آن است.

بعضی نیز گفته‌اند: آن شب را از این جهت شب قدر نامیده‌اند که دارای قدر و شرافت عظیمی است. نظیر آنچه در آیه ۷۴ سوره «حج» آمده است: «ما قَدَرُوا اللّه حَقَّ قَدْرِهِ»؛ (آنها قدر خداوند را نشناختند).

گاه نیز گفته‌اند: به خاطر آن است که قرآن با تمام قدر و منزلتش بر رسول والا قدر و به وسیله فرشته صاحب قدر نازل گردید.

یا این که شبی است که مقدر شده قرآن در آن نازل گردد.

یا این که کسی که آن شب را احیا بدارد صاحب قدر و مقام و منزلت می‌شود.

یا این که در آن شب، آن قدر فرشتگان نازل می‌شوند که عرصه زمین بر آنها تنگ می‌شود چوتقدیر یر به معنی تنگ گرفتن نیز آمده است مانند: «وَ مَنْ قُدِرَ عَلَیْهِ رِزْقُه».

جمع میان تمام این تفسیرها در مفهوم گسترده «لیلة القدر» کاملاً ممکن است، هر چند تفسیر اول از همه مناسب‌تر و معروف تر است.

ساعت کاری کارمندان در شب قدر | جزئیات ساعت کاری کارمندان در شب های قدر رمضان

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
ارسال نظر: